Mode & Beauty alle pijlers

Sneaker-sokjes

16-04-2018 14:45 32 berichten
Het wordt weer mooier weer dus wil ik graag weer sneaker-sokjes dragen onder mijn 7/8e broek. Of hoe zo'n hoogwaterbroek ook weer wordt genoemd.

Ik kan alleen geen sokjes vinden die niet na een kwartiertje als een frommeltje onderin mijn schoenen zitten. Ze zakken altijd af. Wie heeft tips?
anoniem_350396 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 15:55
0.86% gewijzigd
Kousenvoetjes hebben een wat, erm, agressiever elastiek bovenin zitten dan gewone enkelsokken, waardoor ze veel beter blijven zitten.
Die van de HEMA zijn prima qua prijs-kwaliteit (https://www.hema.nl/winkel/dames/damesb ... olor=zwart) en die van de Primark ook!
Alle reacties Link kopieren
er bestaan ook met een silicone randje op je hiel, die zijn top. En koop ze een maat groter dan je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Moeten ze echt onzichtbaar zijn? Of is een randje boven de sneaker uit geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
the-dowager schreef:
16-04-2018 14:47
Kousenvoetjes hebben een wat, erm, agressiever elastiek bovenin zitten dan gewone enkelsokken, waardoor ze veel beter blijven zitten.
Die van de HEMA zijn prima qua prijs-kwaliteit (https://www.hema.nl/winkel/dames/damesb ... olor=zwart) en die van de Primark ook!
Deze verlies ik meestal ook snel. Ze schieten van de hiel af en dan zitten ze gefrommeld bij mijn tenen.
Alle reacties Link kopieren
Die van de h&m!
Beste ooit, nooit meer andere voor mij! (Heel veel geprobeerd)
Er zit ook zon soort plakrandje in. Deze zakken echt niét af en je ziet ze niet in je lage sneakers!
Gewoon van de Primark. In soorten en maten. Niks mis mee,
Alle reacties Link kopieren
Action, blijven bij mij prima zitten zonder af te zakken.
Voor mij die van de Bristol. Die blijven het beste hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele fijne gevonden bij The athlete’s foot, 4 paar voor een tientje. Ze hebben witte en zwarte die niet knellen en niet afzakken (bij mij tenminste ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Die van de Action met een siliconenrandje.
Volgens mij heeft het met je voeten en de manier van lopen te maken. Ik eindig ook altijd met een prop in mijn schoen, ook bij die met een siliconen randje bij de hiel. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Ik leg ook wel eens een leren zooltje in mijn gympjes/sneakers en ga dan met blote voeten. Dit scheelt ook enorm in geur en zweet. Die zooltjes vervang ik dan zo nu en dan en gymp in de wasmachine. Het loopt heel prettig.
Ik heb sokjes van de Hema, die bevallen helaas helemaal niet. Ik zal eens kijken bij H&M. Met zo'n plakrandje heb ik nog niet geprobeerd.
LizBakker schreef:
16-04-2018 15:47
Volgens mij heeft het met je voeten en de manier van lopen te maken. Ik eindig ook altijd met een prop in mijn schoen, ook bij die met een siliconen randje bij de hiel. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Ik leg ook wel eens een leren zooltje in mijn gympjes/sneakers en ga dan met blote voeten. Dit scheelt ook enorm in geur en zweet. Die zooltjes vervang ik dan zo nu en dan en gymp in de wasmachine. Het loopt heel prettig.
Ojee, dat zou ook kunnen. Ik heb gewoon voeten waar niks aan te doen is ;-)

Krijg je geen blaren met blote voeten? Dat is mijn grootste motivatie voor sokjes. Niet de geur, ik heb geen last van zweetvoeten, maar wel heel snel blaren. Ook van schoenen die ik al heel lang heb. De eerste mooie dag in de lente, balerina's aan en hup blaar op elke hak.
S0LEIL schreef:
16-04-2018 14:49
Moeten ze echt onzichtbaar zijn? Of is een randje boven de sneaker uit geen probleem?

Dat mag allebei. Ik heb sneakers die heel laag zijn maar ook iets hogere.
LizBakker schreef:
16-04-2018 15:47
Volgens mij heeft het met je voeten en de manier van lopen te maken. Ik eindig ook altijd met een prop in mijn schoen, ook bij die met een siliconen randje bij de hiel. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Ik leg ook wel eens een leren zooltje in mijn gympjes/sneakers en ga dan met blote voeten. Dit scheelt ook enorm in geur en zweet. Die zooltjes vervang ik dan zo nu en dan en gymp in de wasmachine. Het loopt heel prettig.

Ik heb badstof zooltjes (van de Hema: https://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen ... (20530206))) in schoenen die ik met blote voeten draag. Die was ik regelmatig. Geen luchtjes en je voeten plakken niet aan de zooltjes.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
16-04-2018 15:47
Volgens mij heeft het met je voeten en de manier van lopen te maken. Ik eindig ook altijd met een prop in mijn schoen, ook bij die met een siliconen randje bij de hiel. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Ik leg ook wel eens een leren zooltje in mijn gympjes/sneakers en ga dan met blote voeten. Dit scheelt ook enorm in geur en zweet. Die zooltjes vervang ik dan zo nu en dan en gymp in de wasmachine. Het loopt heel prettig.
Je kunt ook zo'n sokje om je zooltje doen zodat je toch op katoen loopt, en ze uit kunt wassen. Ook ideaal met steunzolen, aangezien je die niet zomaar vervangt.
Koop die met een lange voorkant. Gewoon in een laag model dus, zodat je ze niet ziet. Een randje er bovenuit vind ik afzichtelijk, dan kun je net zo goed gewone sokken doen.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen de sokjes wel ruiken. Nadat je ze gedragen hebt haha
apiejapie schreef:
16-04-2018 16:08
Je kunt ook zo'n sokje om je zooltje doen zodat je toch op katoen loopt, en ze uit kunt wassen. Ook ideaal met steunzolen, aangezien je die niet zomaar vervangt.
Nee, maar het is in gympen juist fijn als je op leer loopt, in plaats van stof. Scheelt enorm met zweten.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
16-04-2018 17:02
Koop die met een lange voorkant.
Klopt, dat hebben die fijne van mij ook, echt een duidelijke voor- en achterkant dus. Die andere, waarbij dat niet zo is, knellen bij mij enorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal gekocht bij de TK Maxx van Laundry geloof ik. Hebben siliconenrand om de gehele bovenkant. Blijven goed zitten (voor de verandering).
sinnombre schreef:
16-04-2018 17:02
Koop die met een lange voorkant. Gewoon in een laag model dus, zodat je ze niet ziet. Een randje er bovenuit vind ik afzichtelijk, dan kun je net zo goed gewone sokken doen.

Nou nou, afzichtelijk nog wel. Er zit nog wel heel wat verschil tussen gewone sokken en een klein randje boven je schoen.
Ik heb ze met zo'n dingetje bij de hiel, ze zijn iets hoger dan echte sneaker sokjes en daardoor blijven ze gewoon goed zitten. Kan helaas geen plaatje plakken.
Alle reacties Link kopieren
Nirakkam schreef:
16-04-2018 15:56
Dat mag allebei. Ik heb sneakers die heel laag zijn maar ook iets hogere.
Voor hogere kan ik fitness sokjes van de Décathlon aanraden.
Maar dat zijn wel echt enkelsokjes. Wel iets lager dan de meeste andere sneakersokken.

https://www.decathlon.nl/p/onzichtbare- ... gJta_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op de site van Décathlon ook deze:

https://www.decathlon.nl/p/ballerinasok ... 58&c=ZWART

Ik heb ze zelf niet, maar misschien wel het proberen waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven