Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerjasje naar een bruiloft

16-04-2018 20:16 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een bruiloft van mijn nichtje. Hiervoor heb ik een soepel vallende, lange jurk gekocht. Omdat ik het tijdens de ceremonie niet gepast vind om met redelijk blote schouders en rug te verschijnen vraag ik mij af of het gepast is naar een bruiloft om er een net spijkerjasje over te dragen. Ik ben zelf niet van het dragen van bolero's of sjaals.
anoniem_368012 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 09:25
19.01% gewijzigd
Nope.

Zo'n chique jurk en dan een jeans-vestje ... dat wordt vloeken.

Dan maar liever "bloot".
Iets met een tang en een varken

Niet doen dus
Alle reacties Link kopieren
Nee, te casual. Tenzij de dresscode casual is. Wat is de dresscode?
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-04-2018 20:19
19.30% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan voor een simpel vestje gaan, die zijn in alle kleuren wel te koop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou sowieso een plan B hebben voor als het die dag 15 graden is en de ceremonie en (een stuk van) het feest buiten.

Tenzij de bruiloft op een Zuid-Spaans strand plaatsvindt.
Alle reacties Link kopieren
Is zoiets wat: (bron groupon; niet beschikbaar) Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-04-2018 20:24
11.65% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou tijdens de ceremonie iets anders dragen. Galajurk is voor 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen dresscode, maar bruid en bruidegom zijn niet zo van het formele.
Het feest en ceremonie is binnen, wel is het inderdaad handig om er nog iets overheen te kunnen dragen als ik het koud krijg, tips zijn zeker welkom
Die galajurk zou ik 's avonds aantrekken. Voor overdag is een jurkje tot de knie mijns inziens geschikter.

Een spijkerjasje vind ik een absolute no-go. Veel te casual en het is nooit netjes te dragen. Als de dresscode casual is, dan zou het misschien nog wel kunnen.
Een stola of een mooie sjaal is altijd goed! Zoiets zou ik aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Chique hoor
Afbeelding
Motormuisje95 schreef:
16-04-2018 20:26
Er is geen dresscode, maar bruid en bruidegom zijn niet zo van het formele.
Het feest en ceremonie is binnen, wel is het inderdaad handig om er nog iets overheen te kunnen dragen als ik het koud krijg, tips zijn zeker welkom
Jurk voor het feest houden en vooraf een training volgen bij Wim Hof :P
Wat is de dresscode?

Ik heb bruiloften gehad waarin chic/cocktail de dresscode was, maar ook waar teenslippers en korte broeken de norm waren.

Tja.. het kan prima, afhankelijk van dresscode en schoeisel. Beetje boho-stijl met mooie sandaaltjes kan wel, hoge hakken beter niet..
Kunstenkitsch schreef:
16-04-2018 20:27
Die galajurk zou ik 's avonds aantrekken. Voor overdag is een jurkje tot de knie mijns inziens geschikter.

Een spijkerjasje vind ik een absolute no-go. Veel te casual en het is nooit netjes te dragen. Als de dresscode casual is, dan zou het misschien nog wel kunnen.
Op een gewoon jurkje zou een jeans-ding mij niet zo storen.

Op een giga dure chique gala-jurk is het vind ik het geen porum.

Welke dresscode er ook geldt.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 20:30
1.89% gewijzigd
LadyMadonna, dat is wel heel lelijk zeg! Spijkerjasjes flatteren zelden, hoe mooi je lichaam ook is.
Alle reacties Link kopieren
Marte007 schreef:
16-04-2018 20:29
Wat is de dresscode?

Ik heb bruiloften gehad waarin chic/cocktail de dresscode was, maar ook waar teenslippers en korte broeken de norm waren.

Tja.. het kan prima, afhankelijk van dresscode en schoeisel. Beetje boho-stijl met mooie sandaaltjes kan wel, hoge hakken beter niet..
Er is geen dresscode. Ik was wel van plan er hoge hakken onder te dragen, ik loop eigenlijk altijd op hoge hakken ;).
anoniem_368012 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 20:36
7.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
16-04-2018 20:29
LadyMadonna, dat is wel heel lelijk zeg! Spijkerjasjes flatteren zelden, hoe mooi je lichaam ook is.
Ja het is vermakelijk googelen op 'denim wedding dress'.
Alle reacties Link kopieren
Sla je toch zo een grote lap om? Ben ff de naam kwijt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tornacense schreef:
16-04-2018 20:18
Nope.

Zo'n chique jurk en dan een jeans-vestje ... dat wordt vloeken.

Dan maar liever "bloot".
chique?
Dat niet, maar een spijkerjack vindt ik er ook niet bij staan nee
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind het niet passen. Ik zou gewoon een simpel vestje erbij kopen. Ik draag bij een bruiloft ook wel eens een colbertje boven een cocktailjurk. Je zou kunnen kijken hoe het staat. Ik denk dat het in dit geval iets minder geschikt is.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
16-04-2018 20:24
Ik zou tijdens de ceremonie iets anders dragen. Galajurk is voor 's avonds.
Nou dit idd
Met die jurk sla je de plank mis
Frankly my dear, I don"t give a damn
Tickel schreef:
16-04-2018 20:35
Sla je toch zo een grote lap om? Ben ff de naam kwijt.

Gordijn, tafelkleed, dekbed?
2x
Motormuisje95 schreef:
16-04-2018 20:33
Er is geen dresscode. Ik was wel van plan er hoge hakken onder te dragen, ik loop eigenlijk altijd op hoge hakken ;).
Dan kun je er geen boho-stijl van maken, nee.. Bette hoge hakken dan denk ik dat je die stijl beter kan aanhouden. Een kort colbertje met driekwart-mouwen? Die zie je regelmatig bij Steps ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven