Mode & Beauty alle pijlers

Balletvoorstelling, dresscode man?

17-04-2018 15:24 57 berichten
Volgende week gaan mijn man en ik naar "het zwanenmeer" in Carré. Een cadeau voor mijn verjaardag omdat ik 1x in mijn leven een echt klassiek ballet wilde zien. In de loop der jaren ben ik regelmatig in het theater geweest en het valt me op dat het qua kleding steeds normaler lijkt te worden om in spijkerbroek te gaan. Zelf trek ik een zwart Calvin Klein jurkje aan, little black dress kan altijd, dacht ik zo.
Mijn man dacht aan een kostuum, maar twijfelt of hij dan niet overdressed zal zijn. Wat denken jullie? Kostuum, of donkere broek met zwart overhemd en colbert?

We zitten in een loge, en hebben een pauzearrangement met hapjes en champagne. Best 'chic' dus.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich goed voelt in een kostuum zou ik dat aandoen als ik hem was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kostuum lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar weken geleden naar 'Giselle' geweest (was wel in BE). De dresscode is helemaal niet meer zo strikt. Ik zag mannen strak in het pak maar ook veel spijkerbroeken met een jasje. Een donkere broek met zwart overhemd en jasje is helemaal prima, maar een pak is ook goed. Net waar hij zin in heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lijkt me erg overdressed, laat m gewoon iets aantrekken waar ie zich comfortabel in voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar het Zwanenmeer geweest in Carre, kleding varieerde echt van spijkerbroek tot gala jurk. Tenzij hij echt een full on amoking aantrekt, denk ik niet dat hij snel overdressed is. (Maar zonder stropdas kan bv makkelijk, mocht hij daar begrijpelijkerwijs geen groot fan van zijn).
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig mag iedereen tegenwoordig naar het theater gaan, zelfs naar Het Zwanenmeer in Carré.

Je zult daar dan ook allerlei mensen aantreffen, van super chic tot spijkerbroek. Trek vooral aan waar jullie je comfortabel in voelt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het kan beide, maar in jouw geval zou ik kiezen voor een kostuum.
Als dit een wens van je was, je een luxe arrangement hebt, tja, dan zou ik ook echt voor alles erop en eraan gaan. Mooi aankleden, opmaken, strak in het pak, kijkertje mee, ohhh, ik zit nu plaatsvervangend alvast te genieten.

Heel veel plezier!!!!
redbulletje schreef:
17-04-2018 15:32
Lijkt me erg overdressed, laat m gewoon iets aantrekken waar ie zich comfortabel in voelt.
Dit dus. Een dresscode voor als je in het donker bij een voorstelling zit.... Why?
Maar goed, ik hou er sowieso van als mensen als zichzelf komen/zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich op zijn gemak voelt in kostuum dan dat. En zeker gezien jouw jurkje zou ik gaan voor kostuum.
Veel plezier, ik ben jaloers! :$
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Maud27 schreef:
17-04-2018 15:35
Dit dus. Een dresscode voor als je in het donker bij een voorstelling zit.... Why?
Maar goed, ik hou er sowieso van als mensen als zichzelf komen/zijn.
In gala / kostuum gaan houdt niet in dat je jezelf niet bent.
Ik kan rondlopen als een bouwvakker en kan ook ontzettend genieten om me helemaal op te tutten en alles ertussenin. En bij elke stijl ben ik, uhhh, hoe zeg ik dat, gewoon mezelf.
-Kia-Ora- schreef:
17-04-2018 15:37
Als hij zich op zijn gemak voelt in kostuum dan dat. En zeker gezien jouw jurkje zou ik gaan voor kostuum.
Veel plezier, ik ben jaloers! :$
Ik ook...
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
17-04-2018 15:34
Het kan beide, maar in jouw geval zou ik kiezen voor een kostuum.
Als dit een wens van je was, je een luxe arrangement hebt, tja, dan zou ik ook echt voor alles erop en eraan gaan. Mooi aankleden, opmaken, strak in het pak, kijkertje mee, ohhh, ik zit nu plaatsvervangend alvast te genieten.

Heel veel plezier!!!!
Zo hebben wij het ook gedaan. Heerlijke 'feestelijke' avond gehad!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
17-04-2018 15:38
Ik ook...
Misschien mogen we mee als beloning voor het advies. :A:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
17-04-2018 15:40
Misschien mogen we mee als beloning voor het advies. :A:
Als privé-chauffeusses. :yes:
Ik heb nog wel een Italiaans maatpak liggen, rayban zonnebril natuurlijk, ik hoef allen nog lederen chauffeurshandschoenen en een bijpassende hoed...
Wat trek jij aan?
Typisch Nederlands weer om in spijkerbroek naar Carré te komen. Ik vind het er altijd zó pauper uitzien.

Hoe moeilijk kan het zijn om je die ene keer per jaar gewoon eens fatsoenlijk aan te kleden? Waar komt toch dat ‘doe maar normaal, spijkerbroek kan makkelijk’ vandaan?
YouWish schreef:
17-04-2018 15:43
Typisch Nederlands weer om in spijkerbroek naar Carré te komen. Ik vind het er altijd zó pauper uitzien.

Hoe moeilijk kan het zijn om je die ene keer per jaar gewoon eens fatsoenlijk aan te kleden? Waar komt toch dat ‘doe maar normaal, spijkerbroek kan makkelijk’ vandaan?
Ik vind t dan weer raar om je in oncomfortabele kleding te hijsen als je ergens in t donker naar n voorstelling gaat zitten kijken.
Als je regelmatig naar klassieke concerten gaat, ga je je echt niet iedere keer in een formeel outfit hijsen. Als het wel een speciaal avondje is voor jullie is het natuurlijk wel leuk om er iets bijzonders van te maken en iets meer uit te dossen. Je moet gewoon aantrekken wat je zelf prettig vindt.
redbulletje schreef:
17-04-2018 15:56
Ik vind t dan weer raar om je in oncomfortabele kleding te hijsen als je ergens in t donker naar n voorstelling gaat zitten kijken.

Dan blijf je lekker thuis in je joggingbroek en kijk je het ballet op tv.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 15:56
Ik vind t dan weer raar om je in oncomfortabele kleding te hijsen als je ergens in t donker naar n voorstelling gaat zitten kijken.
Wie zegt dat het oncomfortabel moet zijn? Je kunt er netjes uitzien en je prima comfortabel voelen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Fragolisa schreef:
17-04-2018 15:59
Als je regelmatig naar klassieke concerten gaat, ga je je echt niet iedere keer in een formeel outfit hijsen. Als het wel een speciaal avondje is voor jullie is het natuurlijk wel leuk om er iets bijzonders van te maken en iets meer uit te dossen. Je moet gewoon aantrekken wat je zelf prettig vindt.
Huh? Of juist wel. Omdat je dat gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
goed idee
anoniem_312825 wijzigde dit bericht op 07-05-2019 19:18
96.01% gewijzigd
IJskoffie schreef:
17-04-2018 16:07
Huh? Of juist wel. Omdat je dat gewend bent.
Ik ging vroeger bijna wekelijks naar concerten in het concertgebouw en ging dan met een groep vrienden/vriendinnen in onze gewone kleding. Zolang het maar schoon en fris is, dat is veel belangrijker. Misschien hangt het ook wel van je leeftijd af, een 50-jarige man in een spijkerbroek ziet er anders uit dan een 20-jarige vrouw met een mooie donkere skinny jeans.

Mensen die hun neus optrokken voor de jeugd vonden we erg treurig, we kwamen namelijk voor de muziek.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi pak kan ook heerlijk zitten. Ik ken zat mannen die je niet blij maakt met een spijkerbroek.

En als het een speciale avond is voor jou, TO, en jouw man voelt zich lekker in zijn pak, ga dan lekker in pak. Ik vind het ook altijd zo jammer als de helft zo z’n best heeft gedaan om er leuk/netjes uit te zien, en anderen niet eens hun haren hebben gekamd (serieus, dit weekend nog!).

Veel plezier!!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Fragolisa schreef:
17-04-2018 16:14
Ik ging vroeger bijna wekelijks naar concerten in het concertgebouw en ging dan met een groep vrienden/vriendinnen in onze gewone kleding. Zolang het maar schoon en fris is, dat is veel belangrijker. Misschien hangt het ook wel van je leeftijd af, een 50-jarige man in een spijkerbroek ziet er anders uit dan een 20-jarige vrouw met een mooie donkere skinny jeans.

Mensen die hun neus optrokken voor de jeugd vonden we erg treurig, we kwamen namelijk voor de muziek.
Nee. En nee. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om je fatsoenlijk aan te kleden naar de gelegenheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven