Mode & Beauty alle pijlers

Wie dragen er iedere dag make-up ...of juist niet?

17-04-2018 22:31 94 berichten
Ik vind mezelf er zoveel beter uitzien met een vleugje oogschaduw, een lijntje om mijn ogen en wat mascara maar ik heb in de ochtend er niet de discipline voor dus komt het er zelden van.
Alleen als ik goed geslapen ben en fris en fruitig wakker wordt, hetgeen zelden gebeurd, dan komt het ervan.
Ik dacht slim te zijn en me te beperken tot lippenstift. Dat zette ik dan bij de bushalte. Dat ging een tijdlang goed en ik was blij.
Maar de laatste weken ben ik zo verkouden of heb ik een dusdanige honger in de bus waardoor ik de lippenstift weer ervan af eet. Dan gaat de lol ervan af.
Hoe staat het er bij jullie voor met je make-up gedrag?
Reageer je ook nog op je andere topic?
lippenstift eten? En smaakt het?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag iedere dag make up. Foundation, poeder, eyeliner, mascara, wenkbrauwpotlood en soms bronzer/contour.

Heb een paar keer geprobeerd te minderen, maar dat levert grappig genoeg altijd dezelfde reactie op, namelijk of het wel goed met me gaat. De laatste keer sloeg een collega zelfs verschrikt een hand voor zijn mond en hij vroeg me wat er aan de hand was, omdat ik er zo slecht uit zag.
Ik had alleen geen eyeliner op, de rest allemaal wel, maar daar lag het dus aan....
Je snapt, ik blijf tot in den eeuwigheid al mijn make up dragen.
Ik hap de lippenstift netjes af op een papieren zakdoekje maar als ik in mijn boterham hap dan zie ik toch restanten lippenstift. Heel irritant.
Ik heb gereageerd op mijn andere topic over een zwart waas onder de ogen.
Maar ik heb nog geen geld overgehad om primer te kopen.
En als je dit topic goed hebt gelezen dan weet je dat ik niet fris en fruitig wakker wordt de laatste tijd waardoor het mij aan motivatie ontbreekt om te make-uppen.
Soms wordt ik gewoon al moe wakker waardoor het mij zelfs moeite kost om een douche te nemen laat staan om make-up op te doen. Ik ben gewoon niet zo fit de laatste tijd.
Ik draag het niet meer iedere dag. Deed ik wel, toen ging ik met verlof, toen heel lang nooit. Nu hangt het volledig af van hoe goed mijn zoontje me heeft laten slapen :hihi:

Op werk probeer ik het wel altijd te doen om er fris, wakker en verzorgd uit te zien. De mensen met wie ik werk zitten heus niet te wachten op mijn wallen van 10km. Denk dat die ook graag het idee hebben dat ik enigszins uitgerust ben ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik draag iedere dag naturel lipstick, bijna iedere dag mascara en soms oogpotlood en eyeliner. Op mijn huid een serum en dagcrème.
Ja wat gek zeg Lux. Jij draagt juist make-up vooral omdat je slecht geslapen hebt.
Nou ik slaap de laatste tijd heel slecht en dan heb ik in de ochtend juist geen energie of motivatie om me op te maken.
Gelukkig heb ik geen last van wallen onder de ogen of van chagrijnig zijn. Maar ik zit dan gewoon niet lekker in mijn vel. Een beetje ongelukkig eigenlijk en een beetje fysiek ziek.
Oh ik draag mascara, eyeliner, wenkbrauwpoeder en beetje blush en concealer. Vroeger deed ik ook een mineral powder maar dat doe ik eigenlijk nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik tegenwoordig iedere dag poeder, eyeliner, oogschaduw, mascara, lippenstift en blusher. Soms ook wat bb-creme en/of bronzer.
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 17-04-2018 23:04
5.10% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
cynthiao schreef:
17-04-2018 23:01
Ja wat gek zeg Lux. Jij draagt juist make-up vooral omdat je slecht geslapen hebt.
Nou ik slaap de laatste tijd heel slecht en dan heb ik in de ochtend juist geen energie of motivatie om me op te maken.
Gelukkig heb ik geen last van wallen onder de ogen of van chagrijnig zijn. Maar ik zit dan gewoon niet lekker in mijn vel. Een beetje ongelukkig eigenlijk en een beetje fysiek ziek.
Ik had ook nooit wallen, maar na een jaar niet 1x langer dan 5 uur achter elkaar slapen (en meestal minder) heb ik wallen :sigh:
Ttass schreef:
17-04-2018 22:33
Reageer je ook nog op je andere topic?
En dat zeg jij?

:HA:
Alleen oogpotlood.
Als ik er zin in heb mascara erbij.
En als ik echt uit ga poeder, mascara, potlood, oogschaduw.

Ik heb een hekel aan spul op mijn gezicht en lippenstift.
alleen eyeliner, de rest vind ik onzin
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk elke dag wel BB cream, matt powder onder m'n ogen want anders geeft mijn mascara af, blush, wenkbrauwenspul en mascara. Doe dit vaak ook wel wanneer ik het huis niet uit hoef. Ik heb de neiging om te friemelen aan mijn gezicht en elk klein bultje wat ik dan tegen kom kapot te maken. Als ik make up op heb blijf ik tenminste van mijn gezicht af :)

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuker als ik eens een reactie krijg als ik het wel op heb. Dat is eigenlijk bijna nooit, hoogstens mascara, eyeliner en blush met een feestje.
die ik wilde bestaat al...
Lijkt me echt erg dat ze je alleen kennen met je masker op zodat je als spook gezien wordt als je het een keer niet volsmeert.
redbulletje schreef:
17-04-2018 23:24
Lijkt me echt erg dat ze je alleen kennen met je masker op zodat je als spook gezien wordt als je het een keer niet volsmeert.
Ja dat is afschuwelijk.
Ik kan het weten, met mijn spokenhoofd en dagelijks masker. Volkomen nep.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf pubertijd oogpotlood en mascara gebruikt. Een jaar of 15 geleden, ben al op leeftijd, merkte ik dat m'n wimpers korter werden. Niet mooi met mascara dus gestopt met make up. Naturel nu dus.
Niemand is onmisbaar
Mascara, eyeliner, beetje oogschaduw. Wenkbrauw potlood. Foundation, concealer, blush en highlighter. Lipliner en lipgloss. Eigenlijk elke dag. Hond uitlaten is eigenlijk het enige wat ik doe zonder make-up op.
Meestal niks. En als ik me eens opmaak, dan houdt het op bij een lijntje met wat oogschaduw. Ik hou niet van spul op mijn gezicht. En al helemaal niet van poeders en cremes die voor mijn gevoel een laagje over je eigen huid leggen. Net alsof je alleen toonbaar zou zijn met een schil om je hoofd.
Nope.

Ik bespaar de mensheid liever hoe vreselijk ik eruit zie met make-up op mijn smikkel.

Bovendien hangt de mascara binnen het kwartier overal, behalve nog op mijn wimpers.
En zo'n zwarte snoet ... dat wil ook niemand zien.

Van crèmes krijg ik bovendien pukkels.

En jep ... hier standaard ook iets eten of drinken op bus of trein, dus die lipstick zou ik toch ook maar opvreten.
Zo te lezen doen de meesten wel aan make-up.
Slechts enkelen gaan naturel.
Zelf heb ik vanaf mijn tienertijd eigenlijk alleen als er een feestje was poeder opgedaan en lippenstift op mijn lippen gedaan.
Pas sinds 10 jaren ben ik me gaan interesseren voor oogschaduw, mascara en oogpotlood.
Ik kom erachter dat een gezonde nachtrust en je fit voelen het mooiste geschenk op aarde is. Want zonder die fitheid kom ik er niet aan toe om mezelf te versieren met wat oogschaduw of een lijntje rondom mijn mond met lippenpotlood en ingevuld met oogschaduw.
Ik dacht slim te zijn en mezelf toch op te leuken met lippenstift iedere ochtend. Maar dat wordt door het universum geboycot omdat ik ofwel te verkouden ben en het dan met de zakdoek wegveeg bij het snuiten ofwel ik heb hongerdrang waardoor ik het wegeet.
Maar ik hou vol met de wens om mezelf in de ochtend te versieren.
Ik heb weer een slimme tegenzet.
Ergens in een metalen doosje heb ik nog lippenglans van de Hema.
Die kan ik bij de bushalte of in de bus weer opdoen.
We gaan het weer proberen om ons mooier te maken dames van de Viva want mooie mensen krijgen meer positieve aandacht heb ik ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vrijwel altijd make-up. Primer, foundation, poeder, concealer, wenkbrauwen een beetje aanzetten, bronzer/blush, highlighter, eyeliner, mascara, labello of lippenstift en dan wat settingspray erover.Ik heb ook wel eens dagen dat ik geen make-up op doe omdat ik dan een lekker naturel dagje wil, maar meestal doe ik dan toch in de middag nog even wat op omdat het toch lekkerder zit en ik me dan op de een of andere manier ook wakkerder voel. Ik heb ook veel minder traanogen wanneer ik make-up op heb, ik denk doordat ik anders onbewust meer in mijn ogen wrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik draag iedere dag make up, maar alles subtiel, zodat ik er net wat frisser uitzie maar dat het niet perse direct erg opvalt dat ik make up draag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven