Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode kleurenkaart bij bruiloftsuitnodiging

19-04-2018 20:05 108 berichten
We hebben net een uitnodiging gekregen voor een bruiloftsfeest. Inclusief een dresscode color card. Allemaal pasteltinten. Waarin ik er uitzie of ik doodgegaan ben.

moet ik nu echt een nieuwe outfit gaan kopen (welke ik nooit meer draag) of zou een onderdeel van mijn outfit in zo’n kleur genoeg zijn? En ja, ik ga de ceremoniemeester ook vragen.

Iemand ervaring met dit soort dingen?
Wat een poppenkast.
Ja vreselijk. Zitten er ook foto's bij hoe je je haar dient te dragen?

Wordt steeds Amerikaanser hier
Een kleur kiezen die jou goed staat en dan een kleur accessoire kiezen van de kaart die daarbij past.
Ik heb zelf een paar veelkleurige jurken, en dat bleek bij een soortgelijke toestand wel handig omdat er op 1 jurk een sliertje in die tint zat. Tasje erbij in die kleur en klaar was ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een onderdeel doen, of de bloemen in de knalkleur jurk. Als iets je niet staat, of je vindt het zlf ontzettend lelijk , dan loop je de hele dag te balen, lijkt mij.
Zijn jullie daggasten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wow. Sommige mensen hebben echt geen besef van de werkelijkheid. Arme TO, het is hun grote dag, dus moet je een pastellerig lijk zijn. Ik snap dat soort huwelijken echt niet, maar ik ben ook niet chique.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Maar ik denk dat een onderdeel ook meer dan prima is. Ze kunnen je toch niet verplichten tot/ opzadelen met een dure aankoop voor een eenmalig iets omdat zij dat nou zo leuk vinden?
Wellicht kun je iets lenen van iemand? Anders pastel accessoires een mooi tasje/shawl/schoenen/sieraden etc. Of een pastelkleurige rok met een mooie top erop? Dat is niet bij je gezicht dus dat kan wel staan.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
19-04-2018 20:09
Ja vreselijk. Zitten er ook foto's bij hoe je je haar dient te dragen?

Wordt steeds Amerikaanser hier
Wat een gedoe tegenwoordig, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Van zulke uitnodigingen wordt ik altijd dwars. Ik trek alleen aan wat ik mooi vind.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
19-04-2018 20:10
Geen ervaring. Maar ik denk dat een onderdeel ook meer dan prima is. Ze kunnen je toch niet verplichten tot/ opzadelen met een dure aankoop voor een eenmalig iets omdat zij dat nou zo leuk vinden?
Wellicht kun je iets lenen van iemand? Anders pastel accessoires een mooi tasje/shawl/schoenen/sieraden etc. Of een pastelkleurige rok met een mooie top erop? Dat is niet bij je gezicht dus dat kan wel staan.
Goed idee! Belachelijke toestand trouwens. Hoe is het verder georganiseerd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Pff zo hey, daar zit toch niemand op te wachten..

Zou voor iets tweedehands gaan (United Wardrobe bijvoorbeeld) of van iemand iets lenen. Succes ermee!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of tegenwoordig alles überorigineel moet zijn. Bruiloften, zwangerschapsaankondigingen, aankondiging geslacht van kind met verrassingstaart etc. Vraag me af waarom: vinden ze zichzelf allemaal zo geweldig? Ik zal wel ouderwets zijn maar voor deze poppenkast bedank ik vriendelijk.
blijfgewoonbianca schreef:
19-04-2018 20:09
Ik zou een onderdeel doen, of de bloemen in de knalkleur jurk. Als iets je niet staat, of je vindt het zlf ontzettend lelijk , dan loop je de hele dag te balen, lijkt mij.
Zijn jullie daggasten ?
Nee we zijn alleen voor de avond uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
Oudroze is nu hot. Oudroze rok, of mooie broek en iets erop waarin je helemaal tot je recht komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laatst een babyshower gehad. Kwam geen druppel water aan te pas. Wel een hoop taart.
Madeliefjees schreef:
19-04-2018 20:12
Van zulke uitnodigingen wordt ik altijd dwars. Ik trek alleen aan wat ik mooi vind.
Ik krijg ook die neiging. Dan is er ook nog een thema bij (wat stiekem gewoon de dress code is) dus je moet ook nog bepaalde kleren aan die daaraan voldoen.

Maar ja, soms moet ik me ‘gedragen’ (wil niet teveel in detail treden ivm herkenbaarheid) en dan kan ik niet te recalcitrant zijn.
Alle reacties Link kopieren
anki schreef:
19-04-2018 20:14
Nee we zijn alleen voor de avond uitgenodigd.
O, dan zou ik niet eens iets kopen.
Dikke doei dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
anki schreef:
19-04-2018 20:14
Nee we zijn alleen voor de avond uitgenodigd.
Ik denk dat in dat geval net mijn opa ook op die dag zijn 90e verjaardag zou vieren. Dit soort trouwerijen houden meestal nog geen jaar stand, heb je al die moeite voor niks gedaan.
lattemachiato schreef:
19-04-2018 20:19
Ik denk dat in dat geval net mijn opa ook op die dag zijn 90e verjaardag zou vieren. Dit soort trouwerijen houden meestal nog geen jaar stand, heb je al die moeite voor niks gedaan.
Mijn gedachten.. hoe groter de show, hoe minder de liefde :wtf:
Je gaat voor een avondfeest voor een bruiloft toch geen kleding kopen die je later nooit meer draagt. Dit bruidspaar gaat echt te ver in deze wens.
Ik zou trouwens als daggast ook geen kleding kopen die ik later nooit meer draag. Maar ik heb dan ook geen naasten die dat van me zouden vragen.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
19-04-2018 20:20
Mijn gedachten.. hoe groter de show, hoe minder de liefde :wtf:
Exact! Goed verwoord!
blijfgewoonbianca schreef:
19-04-2018 20:09
Ik zou een onderdeel doen, of de bloemen in de knalkleur jurk. Als iets je niet staat, of je vindt het zlf ontzettend lelijk , dan loop je de hele dag te balen, lijkt mij.
Zijn jullie daggasten ?
Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat je voor een feestje van iemand anders iets zou moeten kopen wat de kosten van een paar sokken of simpel sjaaltje te boven gaat? Vaak zijn dat soort feesten al duur genoeg vanwege kado, reiskosten en evt. verblijf als het ver weg is.
Ik begrijp niet dat mensen het niet kunnen snappen dat het om het samen 'vieren' gaat en de show er omheen zo belangrijk maken (voor de ander). Imo zouden (ongeschreven!) bruiloftsregels in z'n algemeen alleen hoeven voldoen aan: verzorgd en niet aanstootgevend.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou het bij 'oeps vergeten' houden.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
19-04-2018 20:25
Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat je voor een feestje van iemand anders iets zou moeten kopen wat de kosten van een paar sokken of simpel sjaaltje te boven gaat? Vaak zijn dat soort feesten al duur genoeg vanwege kado, reiskosten en evt. verblijf als het ver weg is.
Ik begrijp niet dat mensen het niet kunnen snappen dat het om het samen 'vieren' gaat en de show er omheen zo belangrijk maken (voor de ander). Imo zouden (ongeschreven!) bruiloftsregels in z'n algemeen alleen hoeven voldoen aan: verzorgd en niet aanstootgevend.
Nou ja, als daggast zou " feestelijk " er nog wel bij kunnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
schenken ze wel gewoon bier?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven