Mode & Beauty alle pijlers

Hoe houd je een "sling" op z'n plaats ?

20-04-2018 09:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar platte sandalen gekocht waar ik erg blij mee ben. Het lastige is, dat de (onverstelbare) sling – dat bandje achterlangs, ter hoogte van je achillispees – steeds na een tijdje afzakt. Daardoor lopen die schoenen heel onhandig en trek ik ze na een half uurtje maar weer uit.

Heeft iemand de gouden tip om die sling op zijn plaats te houden?

Ter illustratie, dit zijn de sandalen : https://www.zalando.nl/lost-ink-cami-pe ... w-q11.html
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de sandalen je wel goed passen. Ik kan me voorstellen dat als je voet breed genoeg is, dat bandje strak zit en dus niet afzakt. Kun je het op de één of andere manier inkorten?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Meenemen naar de schoenmaker en het bandje strakker laten zetten, of er een soort elastiek aan de binnenkant in laten plaatsen.
Janis_Ian schreef:
20-04-2018 09:37
Meenemen naar de schoenmaker en het bandje strakker laten zetten, of er een soort elastiek aan de binnenkant in laten plaatsen.
Dit.
Ze moeten strak aansluiten op je hiel.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je de goede maat hebt?
Op mij komt het over alsof je een maatje te groot hebt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Dan passen ze je niet.
Leuke schoenen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
De schoenen hebben zowel in lengte als in breedte absoluut de juiste maat. Bij het passen en binnenshuis uittesten heb ik ook niets gemerkt, want dan had ik ze niet gehouden. Ze zitten verder prima. Waar het bandje aan de binnenkant van de voet aan de schoen vastzit, zit al een stukje elastiek.

Ik heb het idee dat het model/de "coupe" niet klopt, dat het bandje te laag achterlangs loopt.

Maar jullie hebben gelijk. Ik ga er gewoon eens mee naar mijn creatieve, oplossingsgerichte schoenmaker. Mss heeft hij een idee.
Alle reacties Link kopieren
Janis_Ian schreef:
20-04-2018 09:37
Meenemen naar de schoenmaker en het bandje strakker laten zetten, of er een soort elastiek aan de binnenkant in laten plaatsen.
Dit lijkt me de moeite waard. Ze zijn wel heel leuk, zonde als je ze niet draagt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet een soort siliconen anti-slip randje er aan plakken ofzo? Of bedoel je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was ook, ze zijn te groot. Ook al voelt het goed, maar volgens mij zijn dat soort schoenen net als een spijkerbroek. Ze horen iets te krap te zitten, omdat het materiaal nog uitrekt.
Alle reacties Link kopieren
Voorvoet steuntje kopen, op maat knippen en erin plakken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips ! Ik heb siliconen strips gekocht. Heb ze nog niet aangebracht, maar ik vrees dat ze te breed zijn. Stukkie afknippen dan maar... Maar ik ga er ook nog mee naar mijn schoenmaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven