Mode & Beauty alle pijlers

jonger uitzien

21-04-2018 13:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben altijd een persoon geweest die veel lacht, heel sociaal is en wel eens graag op stap wou gaan met de nodige verleidingstrucs boven te halen ;)

Toen ik echter naar de unief ging kreeg ik ruzie met een 'vriendin' wat achteraf echt een futiliteit lijkt. Ik heb een poging gedaan het op te lossen maar draaide op een nog erger scenario uit. Sindsdien voelde ik me niet erg prettig en ben ik afstand beginnen nemen van mijn 'vriendin' en de groep die bij haar hoorde. Helaas ging zij verder met haar leven en leerde ze in een mum van tijd iedereen van de klas wel wat kennen. Hierdoor voelde ik me nergens op school nog echt op mijn gemak.

Helaas ben ik me hierdoor heel onzeker beginnen te voelen. Toen ik daarna 3 keer in dezelfde week kreeg te horen van mensen dat ik er heel braaf (bij jongeren = seut) uitzag had ik er echt genoeg van. Ik wil terug mezelf worden en dat andere dat ook zien. Ik denk dat ik hiervoor wat stylisten- tips nodig ga hebben. Ik draag elke dag wel make-up (blush en mascara) en doe meestal de haren los. Ik draag graag hakken maar doe ik de laatste tijd minder door het onprettige gevoel. In de zomer periode doe ik SOWIESO rokken aan ook maar een gescheurde jeans lijkt me altijd stijlvol.

Ik dacht dat ik hierbij niet echt fout zat, maar de volwassenheid straalt er niet vanaf precies. Ik heb geluk een smal lijntje dus moet me niet echt schamen. Ik vind ombre (haren) en tattoos ook erg mooi maar wil geen overhaaste beslissingen nemen omdat ik me nu zo onzeker voel.
Iedereen die tips heeft en/of kampt met dezelfde problemen zou ik ze HEEL graag willen horen! Mijn eerste stap tot actie is gezet #vivelavida
Ik snap je topic titel niet zo goed bij je verhaal, waar wil je tips over. Hoe oud ben je?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 14:09
1.11% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
21-04-2018 14:05
Ik snap je topic titel niet zo gied bij je verhaal, waar wil je tips over. Hoe oud ben je?
Ik ook niet. Bedoel je dat je er jonger uitziet dan je daadwerkelijk bent? Of wil je er juist jonger uitzien?
maar een gescheurde jeans lijkt me altijd stijlvol. 

Ik voel me oud :|
Geen touw aan vast te knopen.
Je bent door het verliezen van die ene vriendin onzeker geworden en hoopt dat door je uitdagender/volwassener te kleden je innnerlijk ook mee zal veranderen? Begrijp ik dit goed?
Alle reacties Link kopieren
Lucky_Birdie schreef:
21-04-2018 14:10
Ik voel me oud :|
Ik ook, en ik ben 26 :@@:
Als je je niet zo oud voordoet, zie je er altijd jonger uit :-)
Alle reacties Link kopieren
Draag gewoon wat jij leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Andere mensen gaan je niet leuker vinden als je je anders gaat kleden. Als het leuke mensen zijn in elk geval.
Dus ik zou vooral niet je stijl gaan veranderen om anderen tevreden te stellen, dan blijf je bezig want er zullen altijd mensen zijn die jouw stijl te braaf / te stijf / te jong / te oud / te truttig / te onverzorgd /... vinden.

Dus... Wat vind jij leuk?
What a nuanced anxiety
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ze bij Shoeby outfitjes voor iemand samenstellen.

Zelf ben ik ongevoelig voor de mening van anderen hoewel ik halfbloot rondlopen nooit zo geslaagd vind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Van een tattoo word je niet stoerder; alleen lelijker en het blijft je perrmanent herinneren aan deze onzekere tijd toen je dergelijke dingen nodig meende te hebben..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
maar een gescheurde jeans lijkt me altijd stijlvol.
Mwah.. als je een model bent dan kan je het hebben zonder imageverlies, zullen we maar zeggen. Als jij onzeker bent en je gaat een gedurfde outfit aantrekken dan valt de onzekerheid des te meer op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Helaas ging zij verder met haar leven en leerde ze in een mum van tijd iedereen van de klas wel wat kennen. Hierdoor voelde ik me nergens op school nog echt op mijn gemak.
Ik zie niet in waarom je je plekje in de groep niet toeëigent als dat van jou is. Je hoeft toch niet voor iemand te wijken? Jij hebt geen ruzie met haar maar zij met jou. Dat is toch haar zaak? Ik zou gewoon rustig jezelf blijven en niet toehappen als iemand provoceert.
Toen ik daarna 3 keer in dezelfde week kreeg te horen van mensen dat ik er heel braaf (bij jongeren = seut) uitzag had ik er echt genoeg van.
Dat is natuurlijk helemaal niet aardig van die lui om ongevraagde kritiek te uiten. Zeg gewoon dat je 100% achter je kleding staat en dat je je daar helemaal senang in voelt. Gaan ze door, geef dan kritiek op hun kleding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vivalavida7 schreef:
21-04-2018 13:58
Ik heb geluk een smal lijntje dus moet me niet echt schamen.
Ach; gelukkig schaam ik me voor mijn dikke lijntje lijf ook niet en vind ik dat ik me daar ook niet voor hoef te schamen. Net zoals ik vind dat niemand zich voor welk uiterlijk kenmerk dan ook, hoeft te schamen.
Probeer je niet zo onzeker te laten maken. Is echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat de vrienden die me de kritiek gaven het niet slecht meenden, maar zeiden het uit een opwelling van verwondering toen ik ergens een opmerking op gaf. Het was eerder als 'wow dit had ik niet verwacht van je, die er zo braaf uitziet.'

Ik begrijp echter niet hoe dit komt, ik ben niet zo verlegen en toch wel sociaal. Het liefst van al zou ik graag doen wat ik wil en me niks aantrekken van iedereen, maar op de een of andere manier lukt dit me niet. Hierbij helpen complimentjes me echt enorm om me terug wat op te krikken. Dus als er tips zijn voor dingen die jou opvrolijken, je beter in je wel laten voelen, wat meer laten genieten van dingen of ideeën om wat ouder te lijken, posten maar!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is seut niet hetzelfde als jong. Als je een kort pittig kapsel zou nemen, zou je er waarschijnlijk ouder uitzien, maar niet minder seut.

Trek aan waar jij blij van wordt en verdedig je kledingkeuze, dan straal je zelfvertrouwen uit.
retrostar schreef:
21-04-2018 21:20
Van een tattoo word je niet stoerder; alleen lelijker en het blijft je perrmanent herinneren aan deze onzekere tijd toen je dergelijke dingen nodig meende te hebben..

Ho ho. Er zijn mensen die dat juist mooi vinden, maar doe het alleen als het bij je past. Je zit er namelijk inderdaad de rest van je leven aan vast.

En ik krijg vaak te horen dat ik helemaal niet zo bitch ben als ik eruit zie. Ik heb nu eenmaal een resting bitch face en als mensen daar problemen mee hebben is dat jammer voor hen. Wat ik ermee wil zeggen is dat je je niet zo veel moet aantrekken van anderen. Doe en draag wat jij wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu wel eenmaal het probleem dat ik een eeuwige twijfelaar ben. Zo ben ik al een tijdje aan het denken dat ik een haarkleuring als ombre echt mooi vind, maar het zelf zetten is nog een heel andere zaak. Er moest toch maar eens die spijt komen en met mijn lang kapsel zal ik dat nog even moeten verduren. Dus er van overtuigd zijn dat die tattoo echt een gewilde poging is of eerder iets impulsief om maar wat stoerder te lijken, weet ik niet of ik dat eruit krijg.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar je schrijft niet heel duidelijk.
En een ripped jeans is nooit stijlvol. Wel jeugdig maar niet stijlvol.
Alle reacties Link kopieren
vivalavida7 schreef:
27-06-2018 18:13
Ik heb nu wel eenmaal het probleem dat ik een eeuwige twijfelaar ben. Zo ben ik al een tijdje aan het denken dat ik een haarkleuring als ombre echt mooi vind, maar het zelf zetten is nog een heel andere zaak. Er moest toch maar eens die spijt komen en met mijn lang kapsel zal ik dat nog even moeten verduren.
Gewoon doen.
De wereld vergaat niet als je spijt krijgt en hoe vaker je beslissingen neemt hoe beter het je zal afgaan.
vivapimpelmees schreef:
27-06-2018 18:17
Sorry maar je schrijft niet heel duidelijk.
En een ripped jeans is nooit stijlvol. Wel jeugdig maar niet stijlvol.
Eens
vivalavida7 schreef:
27-06-2018 18:13
Ik heb nu wel eenmaal het probleem dat ik een eeuwige twijfelaar ben. Zo ben ik al een tijdje aan het denken dat ik een haarkleuring als ombre echt mooi vind, maar het zelf zetten is nog een heel andere zaak. Er moest toch maar eens die spijt komen en met mijn lang kapsel zal ik dat nog even moeten verduren. Dus er van overtuigd zijn dat die tattoo echt een gewilde poging is of eerder iets impulsief om maar wat stoerder te lijken, weet ik niet of ik dat eruit krijg.
Is niet erg hoor om over dat soort dingen goed na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven