Mode & Beauty alle pijlers

Hippe mode van toen

24-04-2018 09:25 143 berichten
Goed, ik ben geïnspireerd door het 'sneaker onder een jurk-topic'.

Wat was vroeger jouw waanzinnig hippe outfit waarin je je helemaal het vrouwtje voelde, maar waarvan je nu alleen maar :facepalm: kunt doen?

Ik trap af!

Als jonge Kunstenkitsch was ik vooral kitsch. Mijn favoriete outfit als dertienjarige was:

- NafNaf-trui. Ik had 'm in drie kleuren, maar de zalmroze was mijn grote favoriet. (en die kleur staat me voor geen meter, maar dat had ik toen niet zo door)
- Wortelbroek van Cars of Duncan (twee voor 50 piek!) in een foute blauwe kleur.
- LA Gears. Ik hield van mijn LA Gears en liep er trots op rond te paraderen. Mijn vader vond het de lelijkste schoenen die hij ooit had gezien en achteraf had de beste man groot gelijk. Vond ik toen niet. Ik vond hem vooral ouderwets.
- Onder mijn NafNaf-trui droeg ik een Javelin-polo. Ook deze had ik in meerder kleuren en ik zweerde erbij!
- NafNaf-jas. Die was destijds echt hartstikke duur en ik was er zo blij mee! Ik heb hem tot het einde van de middelbare school gedragen en dit is het enige kledingstuk uit die periode dat ik nog steeds leuk vind.
- Haar in kuif. Een hele grote! Mijn ouders vonden het bloedordinair, maar ik heb ze wijsgemaakt dat mijn haar van nature zo viel en ik was ervan overtuigd dat ze me geloofden.
(1985 en 14 jaar oud) Haha. Ik weet nog dat we volledig in Neon liepen. Liefst jogging stof en inclusief beenwarmers.

Afschuwelijk. Ik had een oranje zachte broek (joggingstof dus) en gele beenwarmer en gele trui.
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:39
Reden: jaartal bijgezet
5.42% gewijzigd
Afbeelding

Zo naar de sportschool... Guilty as charged......
Dat was de jazz-ballet-mode! Ik vond dat zo cool! Of gers, zoals we zeiden. (en ik nog steeds zeg. 'Gers' is zo'n leuk woord!)
(1985-1990)

Ik had ook een kuif. Flink touperen en een schuifje overdwars erin (anders storte het gevaarte in)
Diezelfde kuif heb ik ook een poos blond gehad. Rest van mijn haar kastanjebruin.
En mijn moeder vond dat allemaal prima. Die smeerde het blondeerspul zelf in mijn haar.

Ook een poos kort haar gehad met de zijkanten opgeschoren. Daar knipte mijn moeder op verzoek dan blokjes in.


Dit idee:
Afbeelding
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:38
Reden: jaartal bijgezet
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De toen van in dit topic was in de jaren '60 of zo?
better an oops than a what if
Alle reacties Link kopieren
Ik houd nog steeds van plateauzolen, flared jeans, dr. martens en chockers.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik droeg spijkerbroek en daarover een rok. :)
Oooooh, ik meld mij!!!
Alle reacties Link kopieren
O ja, LA gear gympen met ingewikkeld vlechtwerk van felgekleurde veters. Ik maakte de look af met een Levi’s 501 en Fido Dido shirt. Eroverheen een Lapagayo jas (soort: nafnaf meets oilily and had a lovechild).

Vanaf dertien jaar: Levi’s, Nike air Max en shirts van Bodyglove. Ik mocht niet in (halve) trainingspakken van Aussi of Cavello naar school. En ik mocht geen ‘raveteef’ look. Dus verfde ik mijn haar in alle kleuren van de regenboog en had ik mijn oren vol met piercings want dat werd tandenknarsend nog toegelaten. Onder het motto ‘Ze had ook haar hoofd half kaal kunnen scheren met een ring door haar neus dus laat gaan laat gaan’.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:40
0.15% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
24-04-2018 09:33
Afbeelding

Zo naar de sportschool... Guilty as charged......
Vind ik nog steeds mooi :love:
Alle reacties Link kopieren
myrtha schreef:
24-04-2018 09:36
De toen van in dit topic was in de jaren '60 of zo?
???? dat is echt een gebrek aan je opvoeding hoor. De jaren 60... van keurige jurk met kraagje naar minirok met turtle neck naar lange jurken met bloemen. De driekwartbroek en de sokjes... allemaal de zestiger jaren.

Google es ff voor de gein.
Afbeelding

Schoudervulling, schoudervulling, schoudervulling. Zo hoog en zo breed mogelijk
minnimouse schreef:
24-04-2018 09:39
Vind ik nog steeds mooi :love:
Maar ik deed niet aan jazzballet. Ik deed fitnessen en die dingen kropen enorm in je reet.
myrtha schreef:
24-04-2018 09:36
De toen van in dit topic was in de jaren '60 of zo?
Toen bestond ik nog niet! Mijn 'toen' is de jaren 90! Mode-technisch misschien niet het beste tijdperk, maar wat een leuke tijd was dat!

Mijn eind-jaren-90-outfits waren heel erg anders dan mijn NafNaf La Gear-tijd. Eind jaren 90 kon je me uittekenen in een Diesel Fellow, Ralph Lauren blousjes en een vrot-knot in mijn haar. 's Zomers droeg ik bootschoenen en 's winters Timberlands. Saaier dan saai eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nog veel dingen die ik als puber ook droeg. Korte jurkjes met kleine bloemen en kisten eronder, oversized truien, dat soort dingen.
better an oops than a what if
-LA Gears wit met neonroze veters als matje gevlochten.
-O neill herenshirt, zonder mouw en op rug ver uitgesneden (moeilijk uit te leggen) over een “gewoon” shirt gedragen.
-Flower Power spijkerbroek. Rete duur met broekspijpen tot grond en heel wijd aan onderkant.
-wielrenbroekjes in tig kleuren.
-sokken tot boven knie onder rokjes en jurkjes die net bilspleet bedekten.
-netpanty onder jurken en rokken.
-Girly style, strak, kort en veel kleur.
-kuif sterk getoupeerd.
-plukje haar naast oor los en de rest vastgemaakt.
-lichte lippenstift met een donker randje er omheen.
-groene hoge Dc Martens.
-en die foto van kapsel van Scratte.............haar zijkant en achterkant keikort en daarin motieven verwerkt!!! Heel lang van genoten. :heart:


Overigens diverse tijdperken.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:48
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spijkerbroek aan die zo strak zat dat ik liggend op bed de broek stukje voor stukje aan kreeg.
Overhemd van mijn vader (liefst wit)
Hele dikke kohl onder mijn ogen en haren getoupeerd.
koko67 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:46
0.27% gewijzigd
Scratte schreef:
24-04-2018 09:35

Ook een poos kort haar gehad met de zijkanten opgeschoren. Daar knipte mijn moeder op verzoek dan blokjes in.


Dit idee:
Afbeelding
:flirting:
Oooh ja, Fido Dido, Cavello en Aussi!!
Alle reacties Link kopieren
Tja, niet echt missers eigenlijk Misschien niet altijd geschikt voor de gelegenheid waar ik het droeg :D Iig zeer gevarieerd. Van skinny met trui wel roze) naar strakke rok met colbert of zwart leer met kleuren in mijn haar :D
De ene dag punk de volgende dag directie secretaresse zeg maar.
Van zwerver tot prinses :D
(1990-1995)

Ik heb er ook jaren bijgelopen als de dochter van Robert Smith van The Cure :biggrin:

Zelfde haar (het bruin werd blauw/zwart geverfd), zelfde kleding. Strepen onder de ogen die doorliepen mijn haargrens in.

Afbeelding

Met harembroeken die (weer mijn moeder) voor me maakte van zwart fluweel.
en grote puntschoenen met franjes en gespen.

Afbeelding
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:47
1.22% gewijzigd
lemoos2 schreef:
24-04-2018 09:39
O ja, LA gear gympen met ingewikkeld vlechtwerk van felgekleurde veters. Ik maakte de look af met een Levi’s 501 en Fido Dido shirt. Eroverheen een Lapagayo jas (soort: nafnaf meets oilily and had a lovechild).

Vanaf dertien jaar: Levi’s, Nike air Max en shirts van Bodyglove. Ik mocht niet in (halve) trainingspakken van Aussi of Cavello naar school. En ik mocht geen ‘raveteef’ look. Dus verfde ik mijn haar in alle kleuren van de regenboog en had ik mijn oren vol met piercings want dat werd tandenknarsend nog toegelaten. Onder het motto ‘Ze had ook haar hoofd half kaal kunnen scheren met een ring door haar neus dus laat gaan laat gaan’.
:rofl:

Ik was zelf niet zo van de raveteef, maar mijn zus wel. Zij heeft onze vader wijsgemaakt dat alleen Nike Air Max hielpen tegen moeilijke voeten en paps stond machteloos. Kop half kaal scheren mocht ook niet, dus nam ze een reetgewei waar ze nu spijt van heeft.
myrtha schreef:
24-04-2018 09:36
De toen van in dit topic was in de jaren '60 of zo?
Nee, duidelijk ‘80s-‘90s. Ik kan het weten, ik was erbij. Ik had ook een Naf Naf jas. Maar mijn jeans waren altijd Levi’s 501.
Afbeelding

buttons everywhere......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven