Mode & Beauty alle pijlers

Roos na wassen van haar

25-04-2018 10:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Doorgaans heb ik geen last van roos behalve als ik mijn haren was, dit doe ik 1x in de week. Heb dan niet hele erge roos, het wordt wel erger als ik met mn handen in mn haren het eruit wil schudden, maar het is in ieder geval niet sexy.
Moet ik met anti-roos shampoo wassen? Zo ja, ik gebruik het liefst natuurlijke producten voor mn haar, zonder silliconen. Ken iemand een goede shampoo hiervoor en waar kan ik die kopen?

Bedankt voor de tip! :-)
Alle reacties Link kopieren
is het roos, of een schimmeltje?
Watvaker je haar wassen?
Alle reacties Link kopieren
Haren goed uitspoelen na het wassen
Alle reacties Link kopieren
Is het niet de achtergebleven shampoo?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Of een droge hoofdhuid door het wassen en daardoor schilfertjes?
Alle reacties Link kopieren
Antiroosshampoo helpt alleen als de roos wordt veroorzaakt door een schimmel (pityrosporum).
Ik zou het proberen. Kan me niet voorstellen dat je hoofdhuid droog is als je je haar maar 1x per week wast.
Als het komt doordat shampoo je hoofdhuid uitdroogt kun je je hoofd eerst insmeren met een conditioner en weer uitspoelen voor je je haren wast. Dit laat een vettig laagje op je huid achter waardoor de shampoo minder agressief is op je huid. Dit heeft alleen zin als het echt door de shampoo komt. Als het bijvoorbeeld uitdroging is door het warme water heeft dit juist een negatief effect omdat je meer moet uitspoelen.
Test het eens zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Als bij 1x wassen per week de shampoo je hoofdhuid uitdroogt, zou ik allereerst een mildere shampoo proberen (zonder siliconen) en niet eerst insmeren met conditioner. Wassen met shampoo die alleen schoonwast en zonder "verzorgende" ingredienten.
Conditioner legt een laagje siliconen op hoofdhuid en om de haren. Als je dat steeds doet, krijgt je het er niet meer uitgewassen.
Ik was mijn haren ook maar twee keer per week waarvan 1x met conditioner.

Als ik met een shampoo was waar niks in zit is mijn haar na twee dagen weer vettig en omdat je de conditioner voor het wassen gebruikt ipv er na blijft er geen vettig laagje achter.

Het is natuurlijk heel erg afhankelijk van oorzaak, huidtype en haartype, daarom ook het advies het eerst eens te proberen. Het is geen heilige koe
Alle reacties Link kopieren
Ik was mn haren al met shampoo zonder siliconen. Daarnaast doe ik er nog conditioner in dus kan me niet voorstellen dat er dan nog shampoo inzit :/
Een vriendin van me heeft hier ook last van met maar 1x in de week wassen. Ik maak nog wel een keer mn haren nat en doe er conditioner in, volgens mij heb ik het dan minder erg..

Kent er iemand een natuurlijke anti-roos shampoo? Misschien is het toch het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
anders die conditioner voorlopig alleen in de puntjes aanbrengen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook, maar het is nu een stuk minder nu ik mijn haar vaker was (1xp 3-4 dagen).
Voor mij helpt na de shampoo mijn hoofdhuid naspoelen met Frambozenazijn van Yves Rocher ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven