Mode & Beauty alle pijlers

Is de roklengte onder de knie?

10-05-2018 09:14 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
De roklengte is een hele tijd verschillend geweest van kort tot lang. Ook nu is dit nog maar het valt me op dat ik steeds vaker een roklengte zie van een stukje onder de knie kan dat kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu nog steeds van alles : maxi, mini en midi, beetje die kuitlengte. Draag wat je mooi vindt zou ik sowieso zeggen.
Ik draag zelf maxi of onder de knie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie en draag van alles, draag gewoon waar jij je comfortabel in voelt en wat goed staat :).
Je moet dragen wat bij je figuur past. Voor de één is dat boven de knie, voor de ander er onder. Beetje raar om bij zulke figuurbepalende dingen de mode te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Boven de knie staat mij beter, dus dat draag ik. Volgens mij wordt alles wel verkocht.
Als ik een rok (of jurk) draag dan over de knie want mijn knieën zijn lelijk.
Nee, er is geen opgelegde roklengte.
Of het klopt wat jij denkt te zien kan niemand een uitspraak over doen. Misschien moet je een bril? :-9
Alle reacties Link kopieren
De lente, net omder de knie, is wel een hele tijd uit het straatbeel geweest. Je zie het nu weer meer, ik vind het een mooie, flatterende, lengte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever iets over de knie. Ik weet nooit zo goed wat voor schoenen ik moet dragen met jurken onder de knie. In hakken heb ik niet altijd zin, maar met platte schoenen worden mijn benen zo kort
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-05-2018 09:36
De lente, net omder de knie, is wel een hele tijd uit het straatbeel geweest. Je zie het nu weer meer, ik vind het een mooie, flatterende, lengte
Nou, ik word er een tweelingzus van een glascontainer van. In mijn kast komen ze dus niet. Maar wel fijn voor degenen die er wel mooier van worden, dat ze terug zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het liefste mijn enkels, kuiten en als het moet mijn knieën zien. Blote bovenbenen doe ik niet aan en hotpants en minirokjes al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Het ging mij er niet om wat ik zelf wil dragen, of ik een modebeeld wil volgen. Het ging er mij om dat ik steeds meer zie dat de roklengte langer is geworden (ik bedoel geen maxirokken maar een soort midirokken, die zijn eigenlijk heel lang weggeweest). En ik vroeg me af of anderen dat ook is opgevallen.

Off topic: dragen wat je wilt is trouwens niet altijd mogelijk want je bent afhankelijk bij nieuw te kopen kleren wat er in de winkel hangt. Of je moet zelf kunnen naaien of het laten verstellen. Of je doet heel lang met de kleren die je bij jezelf vindt passen.
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
10-05-2018 10:39
Off topic: dragen wat je wilt is trouwens niet altijd mogelijk want je bent afhankelijk bij nieuw te kopen kleren wat er in de winkel hangt. Of je moet zelf kunnen naaien of het laten verstellen. Of je doet heel lang met de kleren die je bij jezelf vindt passen.
Best een goede reden om te leren naaien toch? In mainstream winkels zoals H&M, c&a, Zara etc. Is het soms lastig om goede basics te vinden wanneer iets niet in de mode is. Gelukkig zijn er zoveel andere (meestal duurdere en kwalitatief betere) merken die dat wel hebben. Gewoon goed zoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
10-05-2018 10:47
Best een goede reden om te leren naaien toch? In mainstream winkels zoals H&M, c&a, Zara etc. Is het soms lastig om goede basics te vinden wanneer iets niet in de mode is. Gelukkig zijn er zoveel andere (meestal duurdere en kwalitatief betere) merken die dat wel hebben. Gewoon goed zoeken dus.
Om kleren goed passend te krijgen is het inderdaad handig om te kunnen naaien. Ik wilde pas geleden een rok laten inkorten en dat zou € 28 moeten kosten. Ik heb het nu zelf gedaan.
Koffielepel schreef:
10-05-2018 10:47
Gewoon goed zoeken dus.
.
Mwah ik zoek al zeker een half jaar naar een simpele, mooi aansluitende, zakelijk en prive te dragen grijze rok. Heb van alles gezien van metallic tot lang plissé tot rare frutsels en vooral veel tricot. Maar de simpele wol/polymix grijze rokjes zijn uit.
En het klopt dat de rokken weer onder de knie ‘kunnen’. Viel mij in mijn zoektocht ook op.
Alle reacties Link kopieren
ik ben klein (erg klein) bij mij is alles tot onder de knie....
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
10-05-2018 10:39
Het ging mij er niet om wat ik zelf wil dragen, of ik een modebeeld wil volgen. Het ging er mij om dat ik steeds meer zie dat de roklengte langer is geworden (ik bedoel geen maxirokken maar een soort midirokken, die zijn eigenlijk heel lang weggeweest). En ik vroeg me af of anderen dat ook is opgevallen.

Off topic: dragen wat je wilt is trouwens niet altijd mogelijk want je bent afhankelijk bij nieuw te kopen kleren wat er in de winkel hangt. Of je moet zelf kunnen naaien of het laten verstellen. Of je doet heel lang met de kleren die je bij jezelf vindt passen.
Het is wel mogelijk als je niet alleen nieuw wil dragen of alleen in winkels wil kopen. Waarom je niet heel lang met kleding zou doen snap ik niet.
Ja, rokken over de knie, meestal tot halverwege de kuit, zijn weer helemaal in. Dat heet 'Midi-lengte'. Ook zie je weer veel meer Maxi-lengte. De tijd dat alleen mini of hooguit 'op de knie' in de winkels lag is gelukkig voorbij.

Persoonlijk vind ik het heerlijk want ik ben lang en jarenlang kon je dus alleen korte jurkjes krijgen die bij mij halverwege mijn bovenbeen vallen. Als ik ging zitten zat ik bijna in mijn onderbroek en ik bleef maar aan die zoom plukken en trekken. Mijn leeftijd en gewicht laten dat soort jurkjes ook niet meer toe.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
10-05-2018 11:09
.
Mwah ik zoek al zeker een half jaar naar een simpele, mooi aansluitende, zakelijk en prive te dragen grijze rok. Heb van alles gezien van metallic tot lang plissé tot rare frutsels en vooral veel tricot. Maar de simpele wol/polymix grijze rokjes zijn uit.
waarom laat je het dan niet maken?
Don't cry, buy a bag and move on.
lisa2 schreef:
10-05-2018 10:39
Het ging mij er niet om wat ik zelf wil dragen, of ik een modebeeld wil volgen. Het ging er mij om dat ik steeds meer zie dat de roklengte langer is geworden (ik bedoel geen maxirokken maar een soort midirokken, die zijn eigenlijk heel lang weggeweest). En ik vroeg me af of anderen dat ook is opgevallen.

Off topic: dragen wat je wilt is trouwens niet altijd mogelijk want je bent afhankelijk bij nieuw te kopen kleren wat er in de winkel hangt. Of je moet zelf kunnen naaien of het laten verstellen. Of je doet heel lang met de kleren die je bij jezelf vindt passen.
En wat maakt het uit of anderen dat ook zien? Het is onduidelijk wat je wilt met je bericht. Wat ga je doen met de reacties? :)
sinnombre schreef:
10-05-2018 12:28
En wat maakt het uit of anderen dat ook zien? Het is onduidelijk wat je wilt met je bericht. Wat ga je doen met de reacties? :)

God, moet je nu ook al een plan of rapport maken met een verantwoording waar je topic voor dient en hoe je de reacties gaat toepassen in het dagelijks leven?

Volgens mij is het gewoon een keutel-topic over de huidige roklengtes.

Relax.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
10-05-2018 12:34
God, moet je nu ook al een plan of rapport maken met een verantwoording waar je topic voor dient en hoe je de reacties gaat toepassen in het dagelijks leven?

Volgens mij is het gewoon een keutel-topic over de huidige roklengtes.

Relax.
Hillegonda: precies zo bedoel ik dit topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven