Mode & Beauty alle pijlers

Vallen alle New Balance sneakers veel kleiner uit?

19-05-2018 19:26 20 berichten
Ik vind het de laatste tijd echt een drama qua maatvoering van schoenen. Ik heb de afgelopen 2 jaar schoenen gekocht in maat 37 t/m 39 terwijl ik jaren gewoon altijd maat 38 had.
Nu wil ik New Balance proberen maar ik lees dus regelmatig dat je die 1,5-2 maten groter moet nemen maar is dat bij alle modellen zo? Een keer een maatje groter okee maar standaard 1,5-2 maten?! Zag leuke van o.a. het model 373.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 40 en mijn NB sneakers zijn ook gewoon 40.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het bij alle modellen zo is, maar ik heb altijd en eeuwig maat 40 van sneakers en die van New Balance zijn me te klein. (Helaas had ik de bon al weggegooid, dus nu doe ik ze af en toe een uurtje aan naar de sportschool... zo zonde!) Ik had dus inderdaad een maat groter moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Je merkt toch vanzelf welke maat goed is voor je als je ze past in de winkel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Bij Sneakers moet je vaak een maat groter bestellen.
Wil je ze online kopen? Kun je dan niet 2 maten kopen en gratis terugsturen?
Ja dat is ook zo maar om dan 3 maten mee te laten nemen. Vind het soms toch al zo moeilijk. Dan lopen 2 maten prima en kies ik de grotere maat en dan blijkt die na goed uitgelopen te zijn toch iets te groot (Heb ik met Nike's, die zijn qua lengte net iets te lang wat soms niet prettig loopt). Heb ik helaas gehad met een paar waar ik nu dus maar extra dikke sokken in aan doe.

Ik koop m'n schoenen het liefst gewoon in de winkel zodat ik ze meteen kan passen.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 19:39
22.61% gewijzigd
Draag van Nike maat 40 maar had van NB 41 nodig.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de winkel koopt, kun je toch gewoon passen?
Alle reacties Link kopieren
Heb maat 39, en van NB ook gewoon 39.
Ik heb maat 38 en mijn NB 410 heb ik ook in maat 38. Misschien ligt het aan het soort NB?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb normaal maat 39 maar van New Balance maat 40.
Overigens heb ik wel een ander model dan die jij wilt.
En daarom moet je schoenen nooit online kopen. Je maakt een probleem van iets dat geen probleem hoeft te zijn.
sinnombre schreef:
20-05-2018 06:07
En daarom moet je schoenen nooit online kopen. Je maakt een probleem van iets dat geen probleem hoeft te zijn.


Waarom zou je dan gelijk nooit online schoenen kopen? Je kunt bij twijfel toch gewoon meerdere maten bestellen en wat niet past, terugsturen?
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
20-05-2018 12:29
Waarom zou je dan gelijk nooit online schoenen kopen? Je kunt bij twijfel toch gewoon meerdere maten bestellen en wat niet past, terugsturen?
Ben je dan niet sneller en met minder moeite klaar als je gewoon naar de schoenwinkel gaat en daar meeneemt wat pas en lekker zit? Ben je in een half uur klaar, hoef je niet met pakketjes heen en weer te zeulen en te hopen dat je retourzending goed verwerkt wordt, enz... pfff... ik zou wel weten wat ik makkelijker vind. Zou er trouwens niet aan moeten denken bij die on-line winkels hoe vaak je schoenen krijgt waar een ander al met zijn zweetvoeten in heeft gezeten, retour heeft gestuurd, en die ik dan als "nieuw" geleverd krijg. Bij mijn schoenenwinkel staan er pas-exemplaren op de schappen, en je krijgt een brandnieuw en ongebruikt paar schoenen uit het magazijn als je tot de koop besluit... vind ik ook wat waard.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb hier in de buurt geen stenen winkel zitten die allerlei kleuren Converse All Stars of allerlei modellen Dr. Martens kan leveren en dan ook nog eens met flinke korting. Het postkantoor zit op loopafstand van mijn huis.
pejeka schreef:
20-05-2018 19:56
Ben je dan niet sneller en met minder moeite klaar als je gewoon naar de schoenwinkel gaat en daar meeneemt wat pas en lekker zit? Ben je in een half uur klaar, hoef je niet met pakketjes heen en weer te zeulen en te hopen dat je retourzending goed verwerkt wordt, enz... pfff... ik zou wel weten wat ik makkelijker vind. Zou er trouwens niet aan moeten denken bij die on-line winkels hoe vaak je schoenen krijgt waar een ander al met zijn zweetvoeten in heeft gezeten, retour heeft gestuurd, en die ik dan als "nieuw" geleverd krijg. Bij mijn schoenenwinkel staan er pas-exemplaren op de schappen, en je krijgt een brandnieuw en ongebruikt paar schoenen uit het magazijn als je tot de koop besluit... vind ik ook wat waard.
In mijn maat hebben winkels vaak maar 1 paar per model staan. Die zijn vast al veel gepast, net als de online modellen die ik krijg.

Online heb je gewoon veel meer keuze, zeker wanneer je geen gangbare maat hebt.
To, bij mij vallen nb sneakers ook kleiner uit, maar nooit meer dan 1 maat.
Ik heb ook de voorkeur voor online winkelen.

Ik moet al ver rijden voor een plaats waar ze meerdere leuke schoenenwinkels hebben en kan ik parkeerkosten betalen, en vervolgens heb ik tevaak meegemaakt dat dan mijn maat er niet meer is. Dan kunnen ze ze bestellen, kan ik vervolgens weer ver rijdenen parkeerkosten betalen om te passen.

Nee, online is ideaal voor mij. Dat zeulen met pakketjes vind ik geen probleem, het PostNL punt is 100 meter van mijn huis. Veel makkelijker.
Vergeet ik nog te zeggen dat mijn New Balance ook
1,5 groter moest dan mijn gewone maat.
Ben uiteindelijk toch maar voor een maatje groter gegaan. Mijn eigen maat zat in principe ook wel goed maar een maatje groter liep net wat fijner bij m'n grote teen.
Ik bestel qua kleding en schoenen eigenlijk vrij weinig online tenzij ik het in de winkel kan ophalen of die winkel hier niet zit. Servicepunt van postNL is verder weg.

Heb net eens in het label gekeken en er staat nu in dat ze 25 cm zijn. Mijn andere maat 39 zijn allemaal 24,5 cm. Mijn maat 38 all stars geeft ook 24,5 aan terwijl m'n Vans in 38 weer 24 cm zijn. En dan heb ik m'n maat 37 Birkenstocks nog die ook 24cm aangeven. Geloof nooit dat New Balance echt 25 cm zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven