Mode & Beauty alle pijlers

Is een glimmend gezicht 'in '?

21-05-2018 09:47 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik op verschillende beautyblogs kijk, dan zie ik overal 'shine, shine shine'.
Meiden met glimmende gezichten dat ze nog eens extra accentueren met highlight.

Net zag ik een foto van Nikki van Nikkitutorials. Het eerste wat me opviel was dat ze zo'n vet gezicht had. Maar dat was dus bewust gedaan. Highlight op het voorhoofd, neus, bovenlip en kin.

Toen ik heel jong was, had iedereen poeder in zijn tas om het glimmen te verbergen.

Is het de nieuwe trend en vinden jullie het mooi?
Alle reacties Link kopieren
Het was me nog niet opgevallen. En nee, ik vind het niet mooi.
Op zo'n fris jong gezicht vind ik het wel mooi, bij mezelf denk ik 'neuh'.
Dat shine en shimmer vind ik bij jonkies mooi.

Ik dacht dat je de glimmende gezichten bedoelde die ik wel bij heel veel mensen zie. Door de foundation. Dat is van alle tijden en heel lelijk.
Dat is al een tijdje in hoor. Het gaat erom dat je op de juiste plaatsen glimt, om het effect van een stralende, glanzende, jonge huid te accentueren. Doutzen Kroes maakt er ook veel gebruik van. Ik vind het wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik heel jong was, had iedereen poeder in zijn tas om het glimmen te verbergen.

Nou nee hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hippiemeisje schreef:
21-05-2018 09:55
Dat is al een tijdje in hoor. Het gaat erom dat je op de juiste plaatsen glimt, om het effect van een stralende, glanzende, jonge huid te accentueren. Doutzen Kroes maakt er ook veel gebruik van. Ik vind het wel mooi.

Dit dus. Ik heb een vette huid en glim vanzelf op mijn neus. Die maak ik moet door het te poederen maar gebruik daarnaast wel highlighter op bepaalde andere plekken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe het gedaan wordt, maar het kan best mooi zijn vind ik.
Ik vind het in elk geval mooier dan een gezicht dat compleet mat is omdat het dichtgeplamuurd is met foundation.
Het moet lijken alsof je gezicht van plastic is, die glimt als t licht op een bepaalde manier valt. Je accentueert er ook je jukbeenderen mee.
Wat maakt het nou uit of het in is?
Jij hoeft er toch niet mee te lopen.
Ik hou persoonlijk van een mooie glans op de huid en al ver voordat het "in" was hoor.
Alleen jammer dat er niet veel foundations zijn met glanzend effect.
Met poeder op mijn porem vind ik mezelf er verlept uitzien.
minnimouse schreef:
21-05-2018 10:22
Ligt eraan hoe het gedaan wordt, maar het kan best mooi zijn vind ik.
Ik vind het in elk geval mooier dan een gezicht dat compleet mat is omdat het dichtgeplamuurd is met foundation.
En dit is niet dichtgeplamuurd met zes lage foundation en wat al niet meer ?
Ik vind het intens lelijk zo’n androïde, plastic, staalharde, gebotoxte, uitdrukkingloze robot kop.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
21-05-2018 10:29
En dit is niet dichtgeplamuurd met zes lage foundation en wat al niet meer ?
Ik vind het intens lelijk zo’n androïde, plastic, staalharde, gefotoshopte robot kop.
Weet ik niet.
En dat kan dat jij het intens lelijk vindt.
Ik vind zo'n mat gezicht intens lelijk waarbij je nog geen pukkeltje of sproetje meer ziet.
minnimouse schreef:
21-05-2018 10:30
Weet ik niet.
En dat kan dat jij het intens lelijk vindt.
Ik vind zo'n mat gezicht intens lelijk waarbij je nog geen pukkeltje of sproetje meer ziet.
Ik zie een glimmend gezicht zonder pukkeltje, sproetjes of wat voor natuurlijks dan ook. In plaats daarvan zie ik een masker. Iedereen mag natuurlijk mooi of lelijk vinden wat hij wil.

Ik vind het wel knap gedaan. Als make-up artist in de filmindustrie zou deze Nikki een mooie cariere kunnen hebben :-D
tarataz schreef:
21-05-2018 10:29
En dit is niet dichtgeplamuurd met zes lage foundation en wat al niet meer ?
Ik vind het intens lelijk zo’n androïde, plastic, staalharde, gebotoxte, uitdrukkingloze robot kop.
:HA:

Heldere taal!
minnimouse schreef:
21-05-2018 10:22
Ligt eraan hoe het gedaan wordt, maar het kan best mooi zijn vind ik.
Ik vind het in elk geval mooier dan een gezicht dat compleet mat is omdat het dichtgeplamuurd is met foundation.
Foundation zorgt meestal voor uberglim.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
21-05-2018 10:35
Ik zie een glimmend gezicht zonder pukkeltje, sproetjes of wat voor natuurlijks dan ook. In plaats daarvan zie ik een masker. Iedereen mag natuurlijk mooi of lelijk vinden wat hij wil.

Ik vind het wel knap gedaan. Als make-up artist in de filmindustrie zou deze Nikki een mooie cariere kunnen hebben :-D
Ja, een masker is dus wat ik lelijk vind. Dat schrijf ik toch?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-05-2018 10:07
Nou nee hoor.


Nee. Oke. :)

Der meiden bij mij op school wel. Toen ik jong was. En poederen maar Want glimmen was uit den boze.
himalaya schreef:
21-05-2018 10:07
Nou nee hoor.
Die periode is er wel geweest.Je weet niet hoe oud to is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 10:37
Foundation zorgt meestal voor uberglim.


Daarom ook afpoederen met poeder.

Ik gebruik foundation, maar ik glim niet.Maar ik gebruik alleen foundation om oneffenheden weg te werken. Ik heb geen masker. Want dat vind ik zelf namelijk ook heel lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-05-2018 10:26
Het moet lijken alsof je gezicht van plastic is, die glimt als t licht op een bepaalde manier valt. Je accentueert er ook je jukbeenderen mee.


Alsof je een perfect poppengezicht hebt?Bedoel je dat?
Zolang het niet overdreven erop gesmeerd is, vind ik het best mooi.
In Japan is het matte al jaren in dus veel bepoederd. Al komt heel langzaam de highlighter steeds meer in.
In Zuid-Korea is 'glass skin' of 'dewy skin' in maar dan mag het er niet vet uitzien. Dat ziet er best goed uit. Dat bereiken ze voornamelijk door gezichtsverzorging van tig lagen tones, essences en serums.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
21-05-2018 10:39
Die periode is er wel geweest.Je weet niet hoe oud to is.


Precies. Bij mij op school hadden alle meiden poeder in hun schooltas. Omdat een glimmende huid uit den boze was.
Bij Nikkie vind ik het dus echt veel te veel. Ik vind het mooi als je je natuurlijke huid kan zien, geen masker.
Het kan. Beiden 'teams' gaan wel gelijk op nu, dewy finish of matte finish. Ertussen in bestaat ook nog, een satijnen finish. Dat kies ik graag. Helemaal matte maakt zo dood, glimmende finish lijk ik gewoon zwetend door. En ik heb al een vette huid. Voor de oudere huid helemaal niet zo handig trouwens, die glimmende finish. Een spotlight op je rimpels en poriën. Highlighter tho :heart: Altijd op de jukbenen.
Ja ik vind het mooi, mits je weet hoe je het moet plaatsen. Ik doe het op mijn jukbeenderen, slapen en boven de krul van m'n bovenlip. Dewy vind ik iets minder mooi, leuk voor een foto shoot maar alledaags vind ik het zweterig eruitzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven