Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer is een jurkje/rokje te kort?

23-05-2018 10:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!


Ik had even een vraagje; wanneer is een jurkje of een rokje nou echt te kort? Sinds ongeveer twee jaar ben ik betere/leukere kleding gaan dragen, dus ook jurkjes en rokjes. Gisteren had ik een leuk jurkje aan (net over helft bovenbeen), maar vervolgens door de stad gelopen en dan krijg je te horen; HEY DAME. En vervolgens een domme opmerking erover krijgen als je niet reageert. Wat dus nogal een oncomfortabel gevoel oplevert...


Wanneer is sociaal gezien een jurkje te kort (met of zonder panty eronder)?
Alle reacties Link kopieren
Als je voorover buigt en je ondergoed is te zien, dan vind ik een rok te kort.

Halverwege je bovenbeen zou geen probleem moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt helemaal aan de gelegenheid : wat op het strand kan, kan niet op een begrafenis, bijvoorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nu ik ouder ben, draag ik rokjes niet meer zo kort, maar toen ik jonger was vond ik net op de helft van het dijbeen prima. Ja, sommigen zullen daar op reageren, maar in mijn ervaring roept er altijd wel iemand wat, ook al draag je een overall. Lekker laten roepen.
Alle reacties Link kopieren
Als je de knieeen ziet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Een jurkje is pas te kort als je in je onderbroek staat als je bukt. (al geldt dit mijns inziens niet voor het strand)

Halverwege het bovenbeen kan prima en is mijns inziens niet te kort.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het deels afhangen van je figuur en je leeftijd en het model rok/jurk.

Voor mezelf - ik ben 40 en heb een gemiddeld figuur met rondingen - vind ik tot net boven de knie wel kort genoeg.

Met korter zit ik de hele tijd op te letten dat ik niet te veel van mezelf laat zien en dat vind ik niet prettig

Toen ik 16 was en een modellenfiguurtje had mocht het wel een stuk korter.
Alle reacties Link kopieren
ze roepen 'dame' dus volgens mij zit het wel goed :hihi:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 20, zo'n 170cm, maar wel redelijk stevig/mollig gebouwd. De gelegenheid zou gewoon vrije tijd zijn, dus gewoon even de stad in of thuis of het park in. Niet naar werk of iets dergelijks. Naar werk hou ikzelf altijd knielengte aan.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-05-2018 10:36
ze roepen 'dame' dus volgens mij zit het wel goed :hihi:
Ja dit. Ik begrijp niet waar het oncomfortabele gevoel vandaan komt. Ze vinden je mooi, nou, mooi toch.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van je leeftijd af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Net over de helft van bovenbeen is prima voor even in de stad en het strand. Voor mijn werk vind ik het te kort en trek ik het of niet aan of met een dikkere panty.
Alle reacties Link kopieren
Ga staan met je armen langs je lichaam. Komen je vingertoppen tot onder de zoom? Te kort. Ik houd me hier altijd aan, het is een prima werkbare regel en ik kan dus nog wel korte rokjes aan :).

Korter dan vingertoppen beschouw ik als echt mini en die draag ik alleen als ik een mini-gelegenheid heb en dan let ik goed op inkijk-etc.
madamejean wijzigde dit bericht op 23-05-2018 10:46
26.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toverberg schreef:
23-05-2018 10:39
Ja dit. Ik begrijp niet waar het oncomfortabele gevoel vandaan komt. Ze vinden je mooi, nou, mooi toch.
Het was van twee mannen die zo'n 30 jaar ouder zijn dan ikzelf :-[ En de reactie van hen daarop volgde was iets in de zin van: nou dan niet toch :steam:
Ik heb echt een probleem met jurkjes.. Ik ben behoorlijk lang waardoor jurkjes die normaal zijn van lengte bij mij veel korter lijken.

Daardoor heb ik wel eens een opmerking gekregen dat ik een kort jurkje aan had. Maar als een ander datzelfde jurkje aan zou doen valt het veel lager.

Nu durf ik geen jurk meer aan doen. :-(

Dus ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-05-2018 10:42
Hangt ook van je leeftijd af.
En van je figuur. Maar een no go is natuurlijk dat je je ondergoed ziet als je bukt. Dus idd zeker halverwege het bovenbeen. Zelf draag ik er altijd nog een shortje onder, zodat er niks valt te zien 😉. Mijn leidinggevende draagt regelmatig jurkjes tot de knie en toch heeft ze soms inkijk als ze zit.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 10:48
28.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je niet kunt (gaan) zitten zonder dat je onderbroek te zien is.
Hier 40+, ik houd minimaal de lengte net boven knie aan.
Hangt idd van je figuur af.
Bepaalde meiden met een sportieve uitstraling komen weg met hotpants zonder er dellerig uit te zien, anderen kunnen tot op de knie net hebben vanwege rondingen of uitstraling.
Daarnaast slaan mannen soms gewoon aan op het hele principe kort rokje ongeacht hoe je eruitziet.
Ik had een keer heel lang in het gips gezeten en ging in een jurkje even boodschappen doen. Ene been veel dunner dan de ander, schilferige huid, dik litteken, etc
Toch vonden bepaalde mannen het nodig om te doen alsof ik er super sexy bij liep :crazy:
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
23-05-2018 10:43
Ga staan met je armen langs je lichaam. Komen je vingertoppen tot onder de zoom? Te kort. Ik houd me hier altijd aan, het is een prima werkbare regel en ik kan dus nog wel korte rokjes aan :)
Met dat jurkje van gisteren hou ik dan nog zo'n kleine 10cm over onder mijn vingertoppen (dus is nog redelijk lang). Een ander jurkje gaat net tot aan de vingertoppen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-05-2018 10:36
ze roepen 'dame' dus volgens mij zit het wel goed :hihi:

Ja dat viel me ook al op, als ze 'wijfie' oid zouden roepen dan wordt het natuurlijk een ander verhaal :D
Alle reacties Link kopieren
Luxing schreef:
23-05-2018 10:45
Met dat jurkje van gisteren hou ik dan nog zo'n kleine 10cm over onder mijn vingertoppen (dus is nog redelijk lang). Een ander jurkje gaat net tot aan de vingertoppen.
Prima! Mijn moeder en oma deden dit al, ben ik de enige die dit toepast?
Ik heb me altijd het meest comfortabel gevoeld bij een lengte van net over de knie.

Voor mij is net boven de knie echt het minimum. Ik vind korter simpelweg niet stijlvol.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-05-2018 10:42
Hangt ook van je leeftijd af.
* En van je figuur.
Ik heb een slank figuur maar flinke billen. Als ik een kort rokje aantrek wordt dat al snel erg benadrukt en kan het er soms (te) gewaagd uit zien. Iemand met een 'plattere' kont kan zo'n rokje misschien juist heel goed hebben.

* En van de gelegenheid.
Een jurkje wat prima aan kan naar een feestje, is niet per sé geschikt voor naar je werk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dus halverwege de bovenbenen, no way! Ik vind het ook nooit mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven