Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf drogist - grijsdekking

24-05-2018 15:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,


Een tijdje terug had ik thuis mijn haar geverfd met verf van de drogist. Merk weet ik niet meer, maar geen huismerk. Na 3 weken wat de verf er al uit (geen kleurspoeling) en grijsdekking, wat op de verpakking stond, gebeurde ook niet.

Nu zoek ik naar een goed merk voor haarverf met grijsdekking wat bij een drogist te koop is.
Iemand een idee?

Naar de kapper gaan heb ik nu even geen budget voor, en vaak kom ik ook wat teleurgesteld bij de kapper vandaan (meerdere salons geprobeerd).
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik bij alle merken haarverf. Ik denk dat het geheim er in zit dat je minder moet wassen. Ik was mijn haar om de dag. Ik verf het eens per maand (bij).
Hoe grijs ben je?

Ik ben zelf een klein beetje grijs bij mijn slapen. Dat verf ik tegenwoordig met haarverf uit de Chinese supermarkt. Ze hebben 3 kleuren en afhankelijk van jouw eigen haarkleur laat je het een x-aantal minuten intrekken. Mijn kapster zag geen verschil. De verf kost 10 euro en ik ga er wel een jaar of 2 mee doen. 1 keer per 2 maanden verf ik het nu. Ik zou het niet gebruiken om alles te verven.

Ik weet de naam van dat spul niet, maar als je wil kijk ik van de week hoe het heet.
Het staat op de tube natuurlijk: bigen speedy.
Alle reacties Link kopieren
Langer laten inwerken. En ga voortaan naar de kappersgroothandel of haarsjop of zoiets, (of naar Duitsland) want die pakjes van de drogist zijn duur. Voor een pakje L'Oreal Excellence betaal je in Nederland bij de gemiddelde drogist rond de 15 euro.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik L'Oréal Excellence Creme. Ben een beetje grijs en het is wel weg.
Koop twee verpakkingen, inderdaad uit Duitsland, op de markt hier voor 15 euro.
Maar bij Kruidvat is nu de tweede gratis.

Een paar maanden geleden heb ik een paar keer de Paardenshampoo waar hier zo over werd gejubeld, gebruikt. En die wast de verf dus uit je haar.
Dus misschien ligt het aan je shampoo.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
24-05-2018 16:23
Langer laten inwerken. En ga voortaan naar de kappersgroothandel of haarsjop of zoiets, (of naar Duitsland) want die pakjes van de drogist zijn duur. Voor een pakje L'Oreal Excellence betaal je in Nederland bij de gemiddelde drogist rond de 15 euro.
Heb je voor die kappersgroothandel een pas nodig/ of een lidmaatschap? Goede tip trouwens.
Gebruik je toevallig anti roosshampoo? Dat is funest voor je haarkleuring.
En mijn kapper gaf als tip ook langere inwerktijd aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
24-05-2018 16:15
Hoe grijs ben je?

Ik ben zelf een klein beetje grijs bij mijn slapen. Dat verf ik tegenwoordig met haarverf uit de Chinese supermarkt. Ze hebben 3 kleuren en afhankelijk van jouw eigen haarkleur laat je het een x-aantal minuten intrekken. Mijn kapster zag geen verschil. De verf kost 10 euro en ik ga er wel een jaar of 2 mee doen. 1 keer per 2 maanden verf ik het nu. Ik zou het niet gebruiken om alles te verven.

Ik weet de naam van dat spul niet, maar als je wil kijk ik van de week hoe het heet.
Het staat op de tube natuurlijk: bigen speedy.

Thanks! Ik heb nog maar weinig grijze haren en niet op slechts 1 plek. Overal op mijn hoofd, maar vind mijzelf te jong (26) om die grijze haren te hebben. En de afgelopen 1,5 jaar werden het er steeds meer. Per 4x4 cm op mijn hoofd denk tussen de 5 tot 7 grijze haren. Heb ook een lichtere kleur in mijn haar gehad, high lights die nu enorm geel/koper zijn. Die wil ik ook wat donker, maar juist die lichte highlights worden weer snel licht, de verf was na een paar weken daar alweer uit.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-05-2018 15:48
Dat heb ik bij alle merken haarverf. Ik denk dat het geheim er in zit dat je minder moet wassen. Ik was mijn haar om de dag. Ik verf het eens per maand (bij).
Ja, dat doe ik ook. Om de dag, of om de twee dagen (als ik geen sociale verplichtingen heb).
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-05-2018 16:33
Gebruik je toevallig anti roosshampoo? Dat is funest voor je haarkleuring.
Dank voor het meedenken! Nee, ik gebruik normale Syoss shampoo, veel shampoo en relatief goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
koosje-87 schreef:
24-05-2018 16:38
Dank voor het meedenken! Nee, ik gebruik normale Syoss shampoo, veel shampoo en relatief goedkoop.
Een shampoo zonder sls is wat milder. Dan blijft de kleur wat langer zitten.
The owls are not what they seem.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het ongeveer eens per kwartaal bij de kapper doen, en tussendoor werk ik het bij met de uitgroeiset van Schwarzkopf. Kost een tientje. En laat het een uur inwerken.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
koosje-87 schreef:
24-05-2018 16:31
Heb je voor die kappersgroothandel een pas nodig/ of een lidmaatschap? Goede tip trouwens.
Die heb ik niet, dus voor de groothandels/kapperswinkels waar ik koop niet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
24-05-2018 16:47
Ik laat het ongeveer eens per kwartaal bij de kapper doen, en tussendoor werk ik het bij met de uitgroeiset van Schwarzkopf. Kost een tientje. En laat het een uur inwerken.
Same here met de uitgroeiset van Schwarzkopf.
The owls are not what they seem.
AudreyHorne schreef:
24-05-2018 17:11
Same here met de uitgroeiset van Schwarzkopf.
gebruik ik inderdaad ook tussendoor. Fijn product.
Alle reacties Link kopieren
De kapper verkoopt ook verf aan de balie. Vertel welke kleur het moet worden (laat er een foto van zien) en dan weten zij welk nummer. Neem er ontwikkelaar bij want zonder werkt het niet.

De wasbeurt thuis (niet elke dag) doe je met speciale shampoo voor gekleurd haar. Staat erop. Die laat de verf in je haar zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven