Mode & Beauty alle pijlers

Contactlenzen voor droge ogen

24-05-2018 16:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort van een bril naar (dag)lenzen overgeschakeld en dat bevalt me zeer goed, in de zin van geen gedoe meer met bedampte brillenglazen en elke random zonnebril kunnen dragen.

Op dagen dat ik niet werk kan ik de lenzen gemakkelijk een hele dag inhouden, maar op werkdagen is dat anders: ik werk 90% voor een beeldscherm en ik knipper blijkbaar (te) weinig met mijn ogen waardoor mijn lenzen tegen de middag al niet meer comfortabel zitten.
Ik druppel bij met kunsttranen maar dat is niet voldoende, dus gooi ik mijn lenzen halverwege de dag maar uit en zet mijn bril op.

Maar het moet toch anders kunnen?

Dus dames, wie van jullie heeft de gouden tip voor comfortabele contactlenzen in combi met droge ogen?

(ik weet dat ik dat ook aan de opticien kan vragen maar die zal me uiteraard alleen wat aanraden wat hij zelf verkoopt, vandaar dus mijn vraag hier)
Heb hetzelfde probleem.
En ben ook bezig geweest naar om te zoeken naar een oplossing.

- Iets dat kan helpen is lenzenvloeistof aanpassen naar 'vettere / droge' ogen lenzen vloeistof. Maar dat is nagenoeg hetzelfde als die nep tranen.
- Ander soort lenzen (zuurstof doorlatende). Deze schijnen voor sommige mensen ook goed te helpen.

Bij mij werkte niks echt. En in dat geval zou je kunnen overwegen om te laseren. Of in mijn geval zou je kunnen kijken naar lensimplantatie..

Dan heb je nergens meer last van. :-)
Alle reacties Link kopieren
Toch het advies om terug te gaan naar een goede opticien. Ik heb heel wat lenzen getest bij de opticien, nooit een probleem geweest. Ben nu tevreden met mijn lenzen.
Visser schijnt een goeie te zijn.
ik heb droge ogen en gewone harde, zuurstofdoorlatende lenzen.
Als het te droog is, druppel ik wat bij.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede contactlenzenpersoon, en dat zijn meestal niet de ketenopticiens.

Ik ga altijd naar een vrijgevestigde opticien, en krijg daar hele goede adviezen. En kan ik veel verschillende lenzen uitproberen (gratis)

Andere vloeistof, of ander soort lenzen. Met daglenzen heb ik het minste last, maar die zijn wel een stuk duurder.

Wanneer je sterkte ook niet al te groot is, dan zou je ook kunnen denken aan nachtlenzen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 jaar terug geswitcht van harde naar zachte lenzen omdat ik ook heel droge ogen heb.
Maar ook die zachte lenzen gaven problemen. Als ik ze te lang in had, deed dat zoveel pijn. Was bijna op een punt dat ik na 20 jaar maar weer terug Zou gaan naar een bril.
Tot iemand me attendeerde op omega3. Schijnbaar wordt er ook onderzoek gedaan naar verband tussen omega 3 en droge ogen maar dat loopt allemaal nog.

Ben zelf visoliecapsules (Lucovitaal maar waarschijnlijk maakt het merk niet uit) gaan slikken en bij mij werkt het écht. Kan m’n lenzen weer probleemloos dragen en zelfs m’n opticien zag verschil.

Probeer het gewoon eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb speciale lenzen kijk is naar occulentie online;)
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
24-05-2018 17:45
Ik heb speciale lenzen kijk is naar occulentie online;)
Maar wie controleert dan regelmatig jouw ogen met de lenzen?
Alle reacties Link kopieren
@TO: luister svp naar je lichaam, dat is het beste wat je kunt doen. Even je ego opzij zetten, en dus binnen een bril dragen en alleen buiten lenzen

Hardnekkig toch binnen voor een scherm jouw lenzen blijven dragen is geen chronische oogproblemen en ellende waard lijkt mij....

Een bril is altijd beter voor je ogen dan welke lenzen ook
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
Ik heb zelf harde lenzen en dat beviel me heel goed maar de laatste tijd krijg ik pijn ‘s avonds. Ook kan ik ‘s middags ineens niets meer zien omdat er een soort vlekken op lijken te zitten, waarschijnlijk ook droge ogen.

Ik ben terugggegaan naar de opticien en daar vertelde ze dat de pasvorm niet helemaal goed was (die ik al jaren heb). Dus misschien zou het daar aan kunnen liggen...
'You can't always get what you want'
Helaas zijn lenzen en droge ogen een slechte combinatie. Bij mij werken al die druppels niet. Weet je zeker dat het alleen het beeldscherm is op je werk? Je werkt niet in een kantoor met airco of klimaatcontrole? Want dat is een ramp in combinatie met lenzen en droge ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ook last van droge ogen. Maar de Biofinity lenzen verdraag ik wel heel redelijk. Maar ik draag de lenzen maar zo 10 uur per dag. Moet ik ze savonds in hebben doe ik ze overdag een paar uur uit. Lastig maar ja..

Oogdruppels helpen volgens mij niets. Je kunt trouwens ze ook bevochtigen met lenzenvloeistof ipv oogdruppels. Bij oogdruppels moet je wel watervaste makeup dragen anders wordt het een geklieder.
Alle reacties Link kopieren
Nachtlenzen? Hier ook altijd de meest vochtige lenzen gehad ivm droge ogen en lange draagtijd. Heel soms zitten ze in de ochtend wat vast op mijn oog, maar heb er nooit last van en overdag natuurlijk nooit last van droge ogen. Wel hebben ze ze aan moeten passen aangezien ik er 1 kant altijd erg moeilijk uitkreeg, maar nu dat opgelost is, ben ik zeer tevreden, mn omdat ik geen droge ogen meer heb :-)
Animal2307 schreef:
24-05-2018 19:23
Nachtlenzen? Hier ook altijd de meest vochtige lenzen gehad ivm droge ogen en lange draagtijd. Heel soms zitten ze in de ochtend wat vast op mijn oog, maar heb er nooit last van en overdag natuurlijk nooit last van droge ogen. Wel hebben ze ze aan moeten passen aangezien ik er 1 kant altijd erg moeilijk uitkreeg, maar nu dat opgelost is, ben ik zeer tevreden, mn omdat ik geen droge ogen meer heb :-)
Ik zou uitkijken met nachtlenzen. Nachtlenzen worden met veel Cornea ziektes in verband gebracht dat het het verergerd of opwekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Acuvue Moist Daily.

Kun je geen timerprogramma installeren op je computer zodat je ieder uur (oid) verplicht wordt om even ergens anders heen te kijken, wat te bewegen, even te wandelen??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-05-2018 17:49
Maar wie controleert dan regelmatig jouw ogen met de lenzen?
Bij occulentie doen ze dat:) moet echt regelmatig op controle ze zitten in grote ziekenhuizen O.a radboud en in Rotterdam zijn oogartsen medische lenzen kreeg ze deels vergoed
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor de input :)

Die Biofinity en Acuvue lenzen ga ik eens naar kijken.

Ik draag nu trouwens daglenzen, vond het vooral in de beginperiode een prettig idee dat er niks fout kon gaan met hygiëne en zo en ben daarbij gebleven.
Maar maandlenzen zouden ondertussen ook wel een optie kunnen zijn als dat zo uitkomt.

Om op een paar vragen te antwoorden:

- geen airco op het werk; ik merk wel dat ik bij stress echt ga staren naar mijn scherm en er is de laatste tijd wel wat stress op het werk en momenteel hooikoortsseizoen dus tja :roll:

- ik loop wel regelmatig rond, dus niet uren non stop voor mijn scherm en ik zit bij het venster met zicht op de tuin, ik heb mezelf jaren geleden aangeleerd om af en toe mijn ogen te laten rusten door even naar het groen te kijken;

- nachtlenzen, ik weet wat dat is maar mij is altijd zodanig ingepeperd dat je niet mag slapen met lenzen dat ik het moeilijk vind om die klik te maken. vind het ook een eng idee dat je dingen in je ogen hebt terwijl je niet bij bewustzijn bent ;-D

- die opmerking over dat ego opzij zetten is wel een goeie ja :$ ik heb een bril op mijn werk liggen dus 't is ook niet dat ik ten koste van alles mijn lenzen in hou.

- laseren/lensimplantaat: no way dat ik aan mijn ogen laat snijden terwijl ik bij bewustzijn ben O_O - en eerlijk gezegd zou ik het weggegooid geld vinden in verhouding tot de vrij lichte afwijking die ik heb.

- dat oogdruppels en lensvloeistof gelijkaardig zijn weet ik, maar een flesje oogdruppels is net iets handiger en past beter in mijn handtas :) waterproof mascara gebruikte ik met bril al en voor de rest van mijn make-up gebruik ik primer en poeder en settingspray, ik heb een soort teflonlaag op mijn gezicht zitten :mrgreen:

Ik ga die lenzen die hier genoemd zijn testen en als dat niet helpt, dan kijk ik toch even bij de opticien.
Alle reacties Link kopieren
Succes met testen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang lopen tobben met lenzen van verschillende merken, verschillende vloeistoffen, extra druppeltjes etc, totdat ik de Vue- maandlenzen van Specsavers probeerde. Die heb ik inmiddels een jaar of tien, zonder noemenswaardige problemen.
Alle reacties Link kopieren
Toen bij mij de kunsttranen niet voldoende hielpen, stelde de oogarts voor om plugjes in mijn traanbuizen te doen, zodat het weinige traanvocht dat ik produceer, zo lang mogelijk in mijn ogen bleef. Omdat de plugjes niet bleven zitten, kreeg ik heel snel daarna een permanentere oplossing, de buisjes zijn dichtgebrand. Heerlijk, ik loop niet meer voortdurend met mijn kunsttranen en heb geen brandende ogen meer!
Alle reacties Link kopieren
Update: ik draag nu een dag of tien Biofinity lenzen en wat een verademing is dat zeg: ik voel deze niet zitten na een dag op kantoor, hoef niet meer tussendoor bij te druppelen,...

Ik moet er nu 's avonds echt aan denken om ze uit te doen, en dan heb ik ze een uur of 12 gedragen, terwijl ik de vorige soms al tegen de middag uit deed en op een 'goeie' dag ze tot 16.00u kon verdragen.
Let wel: verdragen, dat betekende dat ik ze wel goed voelde zitten en altijd een flesje oogdruppels bij de hand had :bonk:

Ik weet dat het nog maar kort is om al een volledig oordeel te kunnen vellen maar ik ben op dit moment wel erg enthousiast.
Dank aan Lisa2 die mij deze tip gaf :D
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, fijn dat ze goed zitten.

Ik vond ze ook een verademing t.o.v. de diverse zachte lenzen die ik daarvoor droeg.

Ik zelf draag ze meestal een uur of 8 a 10. Heb zelf behoorlijk droge ogen en oogdruppels hielpen niet echt. Ben ook behoorlijk bij zien dus wil het ook niet overdrijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven