Mode & Beauty alle pijlers

Haar krullen

26-05-2018 17:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb een (luxe)probleem.
Ik heb lang stijl haar en ik vind het leuk om het heel af en toe te krullen met een krultang voor bijv. een feestje. Het probleem is dat mijn haar heel moeilijk te krullen is. Ik moet een pluk er soms 2x 20 sec omheen doen voordat er iets gebeurt.
Ik heb weleens gezien dat mensen iets van mousse in hun haar deden voor het krullen, maar gaat het hiervan ook beter krullen? En wat voor mousse moet dat dan zijn?
Of heeft er iemand andere tips om te zorgen dat je haar makkelijker krult?
Of is het gewoon accepteren dat mijn haar niet goed krult?
strawberrylime wijzigde dit bericht op 26-05-2018 17:50
0.69% gewijzigd
pruimenmoes of appelmoes dat is het beste
Je bedoeld mousse... ;-)
Heb je slag in je haar of is het echt helemaal stijl? Ik gebruik krullencreme van andrelon voordat ik het föhn, en ga dan op mn kop hangen en föhn het heel langzaam droog, ondertussen kneden. Dan krijg ik krullen. Maar ik heb wel slag in mn haar van nature.
Alle reacties Link kopieren
Net als Roy Donders: haar om de tang, haarlak erover spuiten. Krijg je wel harde krullen :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hippiemeisje schreef:
26-05-2018 17:35
Je bedoeld mousse... ;-)
Heb je slag in je haar of is het echt helemaal stijl? Ik gebruik krullencreme van andrelon voordat ik het föhn, en ga dan op mn kop hangen en föhn het heel langzaam droog, ondertussen kneden. Dan krijg ik krullen. Maar ik heb wel slag in mn haar van nature.
Oh haha ik zal het aanpassen. Ik heb helaas geen slag in mijn haar. Het is helemaal stijl.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
26-05-2018 17:39
Oh haha ik zal het aanpassen. Ik heb helaas geen slag in mijn haar. Het is helemaal stijl.
Ik krul mijn haar als het nog vochtig is. Ik spuit er wat versteviging in als het nopg vochtig is, dan krul ik het en door de hitte verbrandt de versteviging, niet je haar.

Zo doet mijn kapper het ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Of in de nacht slapen met een sock bun. Haarlak werkt ook. Erop spuiten vlak voor het krullen maar ik denk wel dat je op een dak je haar verbrand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is ook heel moeilijk te krullen. Ik heb een paar jaar geleden geïnvesteerd in een betere krultang, van ISO. Die werkt echt, en zelfs zonder mousse of ander spul (moes bv ;) ) in mijn haar te smeren.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
26-05-2018 17:41
Ik krul mijn haar als het nog vochtig is. Ik spuit er wat versteviging in als het nopg vochtig is, dan krul ik het en door de hitte verbrandt de versteviging, niet je haar.

Zo doet mijn kapper het ook altijd.
Bedankt voor de tip! Wat voor versteviging gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje17 schreef:
26-05-2018 17:43
Mijn haar is ook heel moeilijk te krullen. Ik heb een paar jaar geleden geïnvesteerd in een betere krultang, van ISO. Die werkt echt, en zelfs zonder mousse of ander spul (moes bv ;) ) in mijn haar te smeren.
Daar zal ik ook eens naar kijken dan. Ik heb er nu een van babyliss. Die was vrij goedkoop dus daar kan het idd wel aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je haar wassen en geen conditioner erin doen. Insprayen met hitte bescherming voor volume, mousse in je haar verdelen. Krullen met de tang, rond de 200 is voor mijn haar goed. Lekker met wat haarspray eroverheen en dan blijft t een hele dag zitten.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
26-05-2018 17:50
Bedankt voor de tip! Wat voor versteviging gebruik je?


Ik heb het dus zo van mijn kapper afgekeken. :)

Ik gebruik gewoon huismerk styling spray.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
26-05-2018 17:41
Ik krul mijn haar als het nog vochtig is. Ik spuit er wat versteviging in als het nopg vochtig is, dan krul ik het en door de hitte verbrandt de versteviging, niet je haar.

Zo doet mijn kapper het ook altijd.
Dit is zoooo slecht!

TO, hou je krul even in model nadat je de krultang hebt gebruikt dmv een bobbypin. Spray er dan haarlak in en laat de krul afkoelen alvorens je hem los laat hangen.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
26-05-2018 18:52
Dit is zoooo slecht!

TO, hou je krul even in model nadat je de krultang hebt gebruikt dmv een bobbypin. Spray er dan haarlak in en laat de krul afkoelen alvorens je hem los laat hangen.


Waarom dan?
\Dat het niet goed voor je haar is, dat snapt iedereen. Maar op deze manier verdampt het product, je haar wordt niet beschadigd.

Een bobbypin kan welwerkt minder goed dan een krultang.
Alle reacties Link kopieren
Ja doei, alleen het product verbrandt en je natte haar niet? Want waar blijft het water van je natte haar dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Koop allereerst een goede krultang! Ik heb de remington pearl wand en als ik die gebruik blijven de krullen wel 3 dagen zitten!
Met mijn vorige krultang was dat maar een paar uur! Ik doe alleen een hittebeschermer in mijn haar, laat dat opdrogen en krul dan op 190 graden (dus niet eens zo heel heet). Laat de krul in je hand nog even goed afkoelen en dan na 10 sec pas loslaten.
Dit werkt voor mij top!
Lees de reviews maar eens over deze krultang, die zijn erg positief.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
26-05-2018 19:05
Ja doei, alleen het product verbrandt en je natte haar niet? Want waar blijft het water van je natte haar dan precies?

Verdampt.

Nee het is niet goed voor je haar, maar dat is krullen nooit.
Ik gebruik een Chitang. Ideaal. Snel krullen en ze blijven 2 tot 3 dagen zitten.
Volgens mijn kapper is een goede stoelgang het belangrijkst.
Eén die snel én goed heet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Strawberrylime schreef:
26-05-2018 17:52
Daar zal ik ook eens naar kijken dan. Ik heb er nu een van babyliss. Die was vrij goedkoop dus daar kan het idd wel aan liggen.

Ik had eerst ook zoiets. Met kerst geprobeerd mijn lange steile haar ermee te krullen, lang mee bezig geweest, en een uur later waren de krullen al weer weg. Grrr.

Ze hadden op een beurs een keer gevraagd of ze zo'n ISO krultang op mijn haar mochten testen. Prima, maar ik zei er meteen bij dat ik 'm niet meteen ging kopen. Eerst maar zien of het bleef zitten. Dat was dus het geval, de volgende dag had ik nog steeds krullen (van die grote grove krullen). Ik heb toen even gegoogled en uiteindelijk via Kapperskorting.nl zo'n ding besteld (nee, ik heb geen aandelen daar ofzo). Scheelde aanzienlijk in de prijs, in vergelijking met andere sites.
Alle reacties Link kopieren
marjan77 schreef:
26-05-2018 22:13

Volgens mijn kapper is een goede stoelgang het belangrijkst.
Ja, eerst poepen en dan krullen :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
marjan77 schreef:
26-05-2018 22:13
Ik gebruik een Chitang. Ideaal. Snel krullen en ze blijven 2 tot 3 dagen zitten.
Volgens mijn kapper is een goede stoelgang het belangrijkst.
Eén die snel én goed heet wordt.

Héél fijne autocorrectie heb je zeker? :HA:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik zal toch eens kijken naar een andere krultang.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het met de carmenset Krul.blijft het de hele dag zitten.ik ben niet handig genoeg denk ik voor de krultang .😫
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
aankleefsjaan schreef:
26-05-2018 18:52
Dit is zoooo slecht!

TO, hou je krul even in model nadat je de krultang hebt gebruikt dmv een bobbypin. Spray er dan haarlak in en laat de krul afkoelen alvorens je hem los laat hangen.
Idd, niet krullen als je haar nog vochtig of nat is.
Verder, wat aankleefsjaan zegt: mijn kapper doet het ook zo. Ik heb soort aziatisch bizar steil haar en op deze manier blijft de krul er bijna een dag in.
anoniem_92972 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 19:24
Reden: Stijl steil stijl steil lastiglastig
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het hangt niet van de prijs van je krultang af. Heb mijn haren ook weleens laten krullen met de chi en ging er net zo snel weer uit dan thuis met de goedkopere versie. Welke dikte gebruik je en de krullen laten afkoelen vervolgens je haren achterover gooien en dan haarspray. Maar ook dat ligt er de volgende dag weer uit na een nacht slapen echt niet dat het 3 dagen blijft zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven