Mode & Beauty
alle pijlers
Steps klantonvriendelijk, alternatieven?
woensdag 13 juni 2018 11:58
Hallo viva dames,
Wie shopt er ook regelmatig bij Steps en weet iets over de nieuwe spaarmethode die sinds kort gehanteerd wordt?
Vroeger was er de klantenkaart waarmee je 25 euro korting kreeg als je een bedrag van 500 euro aan uitgaven op je kaart had staan, maar nu kun je niet meer sparen via de klantenkaart.
Steps heeft de kaart afgeschaft en ingeruild voor een app, waarop je nog maar 12,5 korting krijgt bij een uitgegeven bedrag van 500 euro (0,025 euro spaar je per uitgegeven euro). Ik vraag me af hoe vaste klanten die geen app kunnen hebben nu korting kunnen sparen. Ik vind het eigenlijk best klantonvriendelijk om zo over te stappen naar een systeem dat mensen zonder smartphone niet kunnen gebruiken en ook de spaarpunten te halveren en vind het geen goede klantenservice.
Heeft iemand leuke en betaalbare alternatieven voor steps-achtige kleding? Ik vind de kleding namelijk wel leuk, maar kan nu misschien beter ergens ander gaan winkelen.
Wie shopt er ook regelmatig bij Steps en weet iets over de nieuwe spaarmethode die sinds kort gehanteerd wordt?
Vroeger was er de klantenkaart waarmee je 25 euro korting kreeg als je een bedrag van 500 euro aan uitgaven op je kaart had staan, maar nu kun je niet meer sparen via de klantenkaart.
Steps heeft de kaart afgeschaft en ingeruild voor een app, waarop je nog maar 12,5 korting krijgt bij een uitgegeven bedrag van 500 euro (0,025 euro spaar je per uitgegeven euro). Ik vraag me af hoe vaste klanten die geen app kunnen hebben nu korting kunnen sparen. Ik vind het eigenlijk best klantonvriendelijk om zo over te stappen naar een systeem dat mensen zonder smartphone niet kunnen gebruiken en ook de spaarpunten te halveren en vind het geen goede klantenservice.
Heeft iemand leuke en betaalbare alternatieven voor steps-achtige kleding? Ik vind de kleding namelijk wel leuk, maar kan nu misschien beter ergens ander gaan winkelen.
woensdag 13 juni 2018 12:14
Ik vind het wel een beetje lullig dat ze de korting gehalveerd hebben, maar je kunt ook wel een beetje met je tijd meegaan qua manier van sparen.
Overigens doe ik nooit mee met spaarsystemen en klantenkaarten en bij Steps kom ik al helemaal nooit.
Overigens doe ik nooit mee met spaarsystemen en klantenkaarten en bij Steps kom ik al helemaal nooit.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 13-06-2018 12:15
4.82% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 12:14
Dat is precies wat ik wilde schrijvenSaartjepoes schreef: ↑13-06-2018 12:01Je koopt toch kleding omdat het leuk is en niet voor een spaarsysteem
woensdag 13 juni 2018 12:22
Klantenservice, klantenbinding. Ik zie het spaarsysteem, wat ze volgens mij al jaren op deze manier hadden als een stukje service naar vaste klanten toe. De meeste winkels bedenken dat soort spaarsystemen toch ook als klantenbinding zodat mensen bij hun blijven winkelen. Natuurlijk is het goed om met de tijd mee te gaan, maar het halveren van het spaarsysteem geeft mij als vaste klant niet meer dat bindende effect om alleen nog daar te gaan winkelen, dus schieten ze het doel van klantenbinding voorbij. Het is geen goedkope winkel (of in ieder geval niet voor mij) maar een volle spaarkaart maakte het wel leuk. Als ik iets echt leuk vind zal ik het zeker niet laten hangen hierom. Ik ga de alternatieven eens bekijken, dank voor de reacties.
woensdag 13 juni 2018 12:46
Een spaarsysteem genereert extra omzet. Het heeft niets te maken met klantenservice o.i.d. Het is een marketingtruc om je ertoe te verleiden meer te kopen.pussywillow schreef: ↑13-06-2018 12:22Klantenservice, klantenbinding. Ik zie het spaarsysteem, wat ze volgens mij al jaren op deze manier hadden als een stukje service naar vaste klanten toe. De meeste winkels bedenken dat soort spaarsystemen toch ook als klantenbinding zodat mensen bij hun blijven winkelen. Natuurlijk is het goed om met de tijd mee te gaan, maar het halveren van het spaarsysteem geeft mij als vaste klant niet meer dat bindende effect om alleen nog daar te gaan winkelen, dus schieten ze het doel van klantenbinding voorbij. Het is geen goedkope winkel (of in ieder geval niet voor mij) maar een volle spaarkaart maakte het wel leuk. Als ik iets echt leuk vind zal ik het zeker niet laten hangen hierom. Ik ga de alternatieven eens bekijken, dank voor de reacties.
woensdag 13 juni 2018 12:55
Dit.
Klantenkaaten van kledingzaken of (ik noem maar wat) de Kruidvat laat ik links liggen. Zó vaak kom ik daar nou ook niet, voordat ik 500 euro heb uitgegeven ben ik zo een paar jaar verder...
De kaarten van de bakker, de Appie, en onze favoriete spellenwinkel gebruik ik dan weer wel. De eerste twee voorbeelden kom ik wekelijks, en de onafhankelijke spellenwinkel steun ik graag hiermee.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 13 juni 2018 13:00
Ja, daar moet je 300 euro shoppen en dan heb je een tegoed van 60 cent ofzo Oké, iets meer. Maar ik ga er niet speciaal voor kijken. Net als Holland & Barret, heb ik ook zo'n kaart. Krijg ik weer een mailtje met 'laat je korting van 1,25 e niet lopen!' Daar ga ik niet voor rennen hoor.
Such fun!1
woensdag 13 juni 2018 13:11
Bedankt voor het verduidelijken. Ik voel me niet langer verleid om meer te kopen, maar vooruit, slechte klantenservice zal het dan niet zijn, al vind ik het nog steeds niet erg klantvriendelijk om je spaarsysteem ineens te halveren, maar dat zal aan mij liggen.
woensdag 13 juni 2018 13:36
ja af en toe een paar euro korting inderdaad zoiets, wel bovenop andere kortingen
esprit.nl zegt over het spaarsysteem; 'Bij elke aankoop verzamelt u 3% in de vorm van e-points.'
(en ik krijg regelmatig een extra kortingscode toegestuurd)
ik shop niet in de winkels maar online, voor 1 euro bezorgen en retourneren ze namelijk en het is heel makkelijk
esprit.nl zegt over het spaarsysteem; 'Bij elke aankoop verzamelt u 3% in de vorm van e-points.'
(en ik krijg regelmatig een extra kortingscode toegestuurd)
ik shop niet in de winkels maar online, voor 1 euro bezorgen en retourneren ze namelijk en het is heel makkelijk
Lorem Ipsum