Mode & Beauty alle pijlers

De oplossing voor mijn acne.. HELP!

13-06-2018 17:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben inmiddels achterin de 20 maar ik heb al zeker wel een jaar of 5 last van acne, met name op mijn kin en kaaklijn. Vaak erg grote onderhuidse ontstekingen die ontzettend pijn doen en lang blijven zitten.

Bij stom toeval ben ik er eind vorig jaar achter gekomen dat dit dus deels kwam door zuivelproducten (waar ik overigens nooit moeite mee had tot dan!!). Op aanraden van de dokter ben ik begin dit jaar een kuurtje hooggedoseerde b12 en foliumzuur begonnen en heb ik zuivelproducten gemeden. Dit ging verrassend goed en ik heb mijn potjes b12 en foliumzuur dus ook leeggemaakt en het hier verder bij gelaten.

Tot ik drie weken geleden weer een nieuw voorraadje van de pil moest halen. Ik zit inmiddels al op de zoveelste ‘goedkope’ variant van microginon en kreeg dit keer de mylan pil. Deze versie heb ik de vorige keer geweigerd omdat ik dacht dat mijn acne hier mede door veroorzaakt werd. De apothekersassistente zei dat ik deze moést van mijn zorgverzekeraar en als het me écht niet beviel, dat ik maar even een briefje van de dokter moest halen met ‘medische noodzaak’ erop.

In de afgelopen drie weken heb ik alweer 7 pukkels mogen verwerken, waaronder drie onderhuidse ontstekingen. Ben vandaag dus maar een briefje gaan halen bij de dokter voor een nieuwe pil.

Ik slik sinds gisteren teunisbloemolie capsules omdat ik hier positieve verhalen over gehoord heb. Maar ik weet nu echt niet meer waar ik het zoeken moet. Voor degene die mijn verhaal volgt en ook begrijpt, jij krijgt een sticker haha!

Is er iemand die me de weg kan wijzen of de gouden tip heeft? Ik zie door alle pillen het bos niet meer 😋
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote tip: ga niet honderden euro's uitgeven bij "huidinstituten" die je met elektrische schokjes gaan vertellen dat je allergisch bent voor weet ik veel wat of je peelings etc aansmeren (werkt maar tijdelijk), maar ga naar je HA en laat je daar iets voorschrijven. Er zijn zoveel goede, werkzame opties die je gewoon via je basispakket kan krijgen, zoals antibioticakuren of zalfjes met vitamine A.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar de dermataloog!! Die kan jou heel goed helpen. Ik heb jaren last gehad van acne en uiteindelijk doorverwezen naar de dermataloog, die heeft mij een middel uitgeschreven en na een half jaar was ik voorgoed vanaf. De dermataloog gaf aan dat de huisarts mij veel eerder door had moeten verwijzen, om de littekens te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat het (mede) door de pil komt kun je ook gewoon de pil die je wilt hebben kopen. Je bent niet verplicht tot het nemen van de pil die in je verzekering zit. Ik kreeg vroeger ook altijd last van de vervangers, daarom kocht ik altijd gewoon de microginon (bij de apotheek).

Ik gebruik nu ook producten van Paula’s choice sinds kort, weet niet niet of het wat is.
Alle reacties Link kopieren
Diadora schreef:
13-06-2018 17:56
De dermataloog gaf aan dat de huisarts mij veel eerder door had moeten verwijzen, om de littekens te voorkomen.
Helaas heb ik al wel verscheidene littekentjes aan weerskanten van mijn kin. Ik draag foundation dus die vallen gelukkig niet zo op als ik mn best doe. Ik wil wel ontzettend graag make-up loos over straat maar ja, die littekens weer, hè...
Alle reacties Link kopieren
Heb ook jaren lopen tobben met mijn huid. Sinds dat ik de producten van Paula’s choice gebruik is mijn huid echt zo veel opgeknapt. Nu gebruik ik Paula’s choice in combi met the ordinary en heb een gave huid zonder pukkels ed. Heb sinds kort zelfs geen make up meer op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven