Mode & Beauty alle pijlers

Henna haarverf op poreus haar

15-06-2018 11:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola!

Het zit zo: Ik wil graag mijn haar gaan verven met henna.
Tot op heden heb ik het altijd chemisch geverfd, zij het met
een ''minder agressieve'' haarverf met weinig waterstofperoxide
van het merk Herbatint in goudblond, deze: https://www.beauvica.nl/herbatint-haarv ... VSEALw_wcB

Mijn eigen kleur is donkerblond, het is dus goudblond geverfd. Nu wil ik dus henna gaan proberen. Ik twijfel tussen de kleuren chestnut of auburn of een mix tussen die twee.

Nu begon mijn zusje dat je van henna erg droog haar kan krijgen. Ik heb veel haar, dat fijn van structuur is en krult. Krullend haar is van zichzelf al droger, en aangezien het fijn is, is het in mijn geval ook poreus. Juist daarom wil ik af van chemische haarverf, ik dacht dat henna daarom een goed alternatief zou zijn. Wie heeft ervaring en wat zou ik eventueel kunnen toevoegen aan de henna (tijdens of na gebruik) om droog haar zoveel mogelijk te voorkomen, zonder dat het het kleurresultaat beïnvloedt? Tips appreciated.

Bvd!
Alle reacties Link kopieren
Je moet even goed naar de ingredienten kijken. In sommige soorten henna zit een metaalzout: sodium picramate. Dat zou ik niet meteen gebruiken op chemisch behandeld haar. Zit het er niet in, is henna een fantastisch plan. Je krijgt er mooi glanzend iets dikker haar van. De varianten met metaalzout kleuren wel heel goed, maar mijn haar kan er slecht tegen.
Een scheutje olijfolie maakt dat je haar minder droog wordt maar gebruik niet teveel, dan kleurt de henna minder sterk. Ook kun je uitspoelen met veel cremespoeling, dat helpt ook. De eerste 24 uur geen shampoo gebruiken, dan trekt de kleur goed in. Het is even gedoe, maar je wordt steeds handiger en je haar zal je dankbaar zijn!
Vergeet niet vooraf je voorhoofd en oren met vaseline oid in te smeren 😁.
Alle reacties Link kopieren
Ja let inderdaad op metaalzout! Houd hier ook rekening mee, mocht je in de toekomst wel je haar weer willen verven met chemische producten. Wanneer je pure henna gebruikt dan zal je haar daar enorm van opknappen. Ik vond het in het begin lastig de juiste verhoudingen te vinden, maar oefening baart kunst. Zorg dat je je huid rondom je hoofd goed invet, anders ben jij net zo kleurrijk als je haar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Flinke hoeveelheid conditioner door de henna mengen en na het kleuren behandelen met veel conditioner. Tevens na elke wasbeurt conditioner gebruiken en evt wat olie in je haarpunten na het drogen. Liefst haar drogen aan de lucht en weinig stylingprodukten gebruiken, gebruik indien mogelijk produkten zonder alcohol.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
15-06-2018 12:15
Flinke hoeveelheid conditioner door de henna mengen en na het kleuren behandelen met veel conditioner. Tevens na elke wasbeurt conditioner gebruiken en evt wat olie in je haarpunten na het drogen. Liefst haar drogen aan de lucht en weinig stylingprodukten gebruiken, gebruik indien mogelijk produkten zonder alcohol.
Wat voor conditioner, maakt dat nog uit. Lijkt me haast van wel aangezien sommige conditioners nogal wat troep bevatten.
Ik gebruik henna van colourwell, bij het verven doe ik er een flinke schep cocosvet doorheen. Mijn haar is dan superzacht. Ik heb heel broos en breekbaar haar en de henna legt er een laagje omheen, waardoor het iets sterker lijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eucalyptus55 schreef:
15-06-2018 12:23
Wat voor conditioner, maakt dat nog uit. Lijkt me haast van wel aangezien sommige conditioners nogal wat troep bevatten.
Klopt hoor, ik gebruik die van Petal Fresh, oa verkrijgbaar bij Kruidvat.
Wat olijfolie of jojobaolie door de henna mengen.
Alle reacties Link kopieren
En nogmaals - niet tevéél olie of conditioner door de henna want je wil de henna niet onnodig verdunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik pure henna van Khadi en meng dat met kokosmelk.
Ik heb ook fijn lichtkrullend poreus en broos haar en henna is beter dan (chemische) haarverf voor mijn haren. Dat het dikker of steviger wordt kan ik helaas niet beamen. Gewoon hetzelfde als dat het daarvoor was :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven