Mode & Beauty alle pijlers

Definitief ontharen met laseren

16-06-2018 15:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met laseren.
- zijn de haren definitief weg, zo niet, voor hoelang dan wel?
- hoe is de pijn?
- krijg je een geiriteerde huid?
- heeft laseren gevolgen?
- wat is de beste voorbereiding op een laser behandeling?
- hoeveel laser behandelingen zijn er nodig? moet dit voor altijd onderhouden blijven?
- welke salon voor laserbehandeling bevelen jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
20nogniet schreef:
16-06-2018 15:27
Een vraagje

'Een vraagje'? Ik zie er zeven!
Even een tvp.
Ik ben ook wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met definitief ontharen via Soprano clinics (inmiddels failliet geloof ik, maar er zijn nog genoeg klinieken met dezelfde behandelingen)

- zijn de haren definitief weg, zo niet, voor hoelang dan wel?

Bij mij niet. Na een jaar was het meeste terug

- hoe is de pijn?

Ze claimden dat het geen pijn deed, dat was niet waar. Ik vond het erg pijnlijk, met name m'n benen

- krijg je een geiriteerde huid?

Nee

- heeft laseren gevolgen?

Ze claimden van niet

- wat is de beste voorbereiding op een laser behandeling?

Dat hangt van het type behandeling af, ik moest me vlak van tevoren zo goed mogelijk scheren. Een keer had ik me de dag van tevoren geschoren en toen deed het nog meer pijn dan normaal. Bij andere behandelingen mag je je juist niet scheren

- hoeveel laser behandelingen zijn er nodig? moet dit voor altijd onderhouden blijven?

Ik heb er 6 gehad, toen was het vrijwel weg. Maar het kwam dus ook weer terug

- welke salon voor laserbehandeling bevelen jullie aan?

Geen, zonde van je geld, tijd en tranen
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mijn zusje is bij een andere kliniek geweest maar zij is na 1 behandeling gestopt vanwege de pijn. We hebben allebei wel echt een gevoelige huid dus misschien zijn we niet representatief, maar we vonden het allebei dus erg pijnlijk!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Koop een IPL-apparaat. Stukken goedkoper. De haartjes op mijn benen groeien haast niet meer. En even flitsen is in een half uurtje gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel mijn ervaring delen. Ik ben geen professional, dus het kan zijn dat er iets niet klopt.

- zijn de haren definitief weg, zo niet, voor hoelang dan wel?
De vrouw die mij behandelde zegt dat wanneer je iets lasert wat onder je nek ligt het voor altijd weg is, erboven kan dus nog terugkomen. Volgens haar kan het dus op je gezicht/nek terugkomen wanneer je zwanger bent, rond je 50e of iets met hormonen.

- hoe is de pijn?
Pijn verschilt natuurlijk per plek die je laat laseren. Ik heb mijn bovenlip en het stukje tussen mijn wenkbrauwen laten laseren. Ik vond dat het echt heel erg meeviel qua pijn. Mij werd verteld dat vooral een plek zoals je bovenlip erg pijn kan doen en dat de pijn te vergelijken is als duizenden elastiekjes die je op je huid schiet. Ik ervaarde het echt niet zo. De pijn is goed te doen vind ik, maar stel je weet van jezelf dat je een lage pijngrens hebt, dan zou ik er nog even goed over nadenken. Stel je laat je benen doen, dan is het natuurlijk al heel anders en zal dit waarschijnlijk minder pijn doen (volgens de vrouw die mij behandeld in ieder geval)

- krijg je een geiriteerde huid?
Direct na het laseren is je huid een beetje rood, maar ik krijg altijd een coolpack mee. Ook doen ze tijdens de behandeling koelen. Ik ging altijd diezelfde dag nog na een halfuur gewoon werken/naar school.

- heeft laseren gevolgen?
Uhm, hoop het niet....... Volgens mijn huisarts kon het in ieder geval geen kwaad.

- wat is de beste voorbereiding op een laser behandeling?
Ik moest altijd 2 dagen voor de behandeling scheren, dus dat je op de dag zelf kleine stoppels ziet zodat zij ook weten waar ze moeten laseren. Misschien dat dit verschilt, ik heb geen idee.

- hoeveel laser behandelingen zijn er nodig? moet dit voor altijd onderhouden blijven?
Aantal behandelingen ligt bijv aan hoe dik te haren zijn. Ik had 4 behandelingen nodig en het is nu zo goed als weg. Ik ga misschien volgend jaar nog 1 x terug. Ik ben dus eigenlijk net klaar met laseren dus geen idee of het terugkomt en zo ja wanneer. Mij werd verteld dat er een grote kans bestaat dat het binnen 5 jaar terug is en dat ik dan gewoon terug moet komen om weer te laseren, dit is voor mij verder geen probleem ben al blij als t 5 jaar weg is.

- welke salon voor laserbehandeling bevelen jullie aan?
Niet alleen de salon is belangrijk, maar ook welke laser er gebruikt wordt. Ik zit bij een redelijk dure salon (benen laseren is bijv 200 euro per keer, bovenlip 70 per keer, oksels 100 per keer), maar ze gebruiken een dure laser en ik heb dus ook maar 4 behandelingen gehad en het is zo goed als weg. Op sites van andere salons zag ik staan dat ze voor het laseren van een bovenlip 10 euro per keer vroegen, maar ze gebruiken dan een 'minder goede' laser, waarbij je gemiddeld 11 behandelingen nodig zou hebben. Ik zou gewoon even op internet zoeken en op intake gesprek gaan.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, voel me zelfverzekerd en ik hoef niet meer te scheren. Ik ben zo tevreden dat ik over een maand mijn oksels ook laat doen. Dat lijkt me trouwens echt een stuk pijnlijker, maarja weetje mijn bovenlip was echt binnen 30 seconden klaar en ik gok dat dit ook niet heel lang gaat duren dus een minuutje kan ik wel een beetje pijn lijden. Verder wilde ik nog als tip meegeven dat als je je gezicht laat laseren dit vaak vergoed wordt door de zorgverzekering. Ligt natuurlijk wel aan je pakket, maar ik kreeg 300 euro vergoed, ik heb dus letterlijk 0 euro betaald. Heel fijn natuurlijk.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn bikinilijn laten laseren. Helaas was het apparaat een aantal keer kapot en moest ik vaker dan nodig was. Dus een keer of 10 ben ik wel goed gelaserd. Iedere keer een maand tijd ertussen. Een paar dagen van tevoren heb ik het steeds geschoren.
Ik ben erg tevreden, maar weet nog niet of het voor altijd wegblijft...
Het deed wel pijn. Et voelde als speldenprikken en soms werd t erg heet en stopte ze even. Maar het is wel te doen.
Met Soprano op de oksels is mijn ervaring dat het geen pijn doet, wel dat het echt heel warm wordt.
En je voelt wel een paar kleine prikjes, dat zouden haarzakjes zijn.
Ik ga volgende week weer en heb na een behandeling al kale plekken en dat het haar trager groeit.
Helaas weet ik dus niet of het haar na een tijdje vanzelf weer gaat groeien, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat ik tijdens de behandeling wel voelde dat er iets gebeurt.
Er is trouwens in bepaalde gevallen een alternatief, elektrische epilatie! Helaas niet bepaald voor grote oppervlakken.
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn ervaring!

- zijn de haren definitief weg, zo niet, voor hoelang dan wel?
Ik heb zowel het stukje tussen m'n wenkbrauwen laten laseren (ongeveer 6 jaar geleden) als m'n bikinilijn (ongeveer 1,5 jaar geleden). Alles is tot nu toe nog steeds weg. Ik heb echter begrepen dat er gewoon weer nieuwe haartjes kunnen groeien. Het gaat dan echter echt om nieuwe haartjes uit nieuwe haarzakjes die actief zijn geworden, bijvoorbeeld onder invloed van hormonen. De haartjes die weg zijn gelaserd komen niet meer terug, want die haarzakjes zijn definitief vernietigd (hangt echter af van de laser, zie ook m'n antwoord op de laatste vraag).

- hoe is de pijn?
Wenkbrauwen vond ik reuze meevallen, bikinilijn vond ik echt best pijnlijk. Is dan ook wel een heel gevoelig gebied natuurlijk.

- krijg je een geiriteerde huid?
Tussenstukje wenkbrauwen was best wel geïrriteerd, bultjes en wat pukkeltjes. Bikinilijn niet.

- heeft laseren gevolgen?
Voor zover ik weet niet. Hoop het niet :p

- wat is de beste voorbereiding op een laser behandeling?
Bij een eerste behandeling of eerste gesprek niet scheren zodat ze goed de dikte en kleur van de haartjes kunnen zien. Daarna scheerde ik altijd gewoon de avond van tevoren. Epileren mag je echt een paar maanden van tevoren en zolang je de behandelingen ondergaat niet doen.

- hoeveel laser behandelingen zijn er nodig? moet dit voor altijd onderhouden blijven?
Ik had 5 behandelingen nodig tot ik echt goed resultaat zag. Omdat er nieuwe haarzakjes actief kunnen worden zul je best nog wel eens terug moeten. Voor m'n wenkbrauwen is dat echter nog helemaal niet nodig geweest, voor m'n bikinilijn zou ik nu wel 1 behandeling willen weer :-)

- welke salon voor laserbehandeling bevelen jullie aan?
Ik heb toentertijd ontzettend veel research gedaan omdat ik via wetenschappelijke artikelen erachter kwam dat er (toen in ieder geval) maar 1 laser was die officieel mocht claimen dat het haartjes permanent verwijderde, en dat was de lightsheer diode laser. Alle andere lasers mochten dat toen niet claimen. Ik heb toen gezocht naar alle klinieken waar ze die lasers gebruikten en kwam op Huidzorg Houten uit. Fijne kliniek. Zeer prijzige behandelingen maar hé, als je er daarna ook echt vanaf bent is dat het echt waard :-) Voor m'n bikinilijn ben ik elders geweest omdat ik naar het buitenland ben verhuisd, echter wel altijd klinieken gezocht met diezelfde laser.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe 1x mijn oksels laten laseren. Deed geen pijn. Ze zeggen dat het 3 tot 6 behandelingen nodig heeft, maar ik merk nu al minder haartjes. Ik vind de prijs meevallen, maar ik woon niet in NL, dus daar heb jij niks aan. Als ik hier tevreden over ben, laat ik daarna mijn bikinilijn doen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven