Mode & Beauty alle pijlers

schouderlengte haar permanenten, krullen , ervaringen?

20-06-2018 16:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 jaar geleden ben ik mijn mooie bos krullen verloren. Ik heb altijd al dun blond haar gehad maar door de krullen wel een mooi volume.
Ik kreeg toen haaruitval en heb een nog dunner bijna steil en volumeloos bosje overgehouden. :(
Ik heb verschillende onderzoeken gehad bij de dokter maar nooit een oorzaak kunnen vinden voor mijn haaruitval en verandering van haarstructuur anders dan dat men zegt dat eens in de 7 jaar je haar kan veranderen en ben verder kerngezond. Vind mijn haar alleen vreselijk nu en al van alles mee geprobeerd maar het staat me allemaal niet zoals mijn krullen.

Omdat mijn haar nu al wel 4 jaar stabiel is wil ik einde van dit jaar mijn haar gaan permanenten in een krul. Einde van dit jaar omdat ik het nog iets langer wil laten groeien dan nu. Het raakt nu mijn schouders (lange bob) en met krullen wordt het altijd iets korter.
Ik verzorg het al goed met een kappersshampoo en conditioner van Tigi want ik weet dat permanenten ook slecht is voor je haar en dat een goede verzorging dan nog belangrijker is.

Zijn er hier op het forum dames met ervaring met het permanent krullen? En hebben jullie nog goede tips voor een kapper in de buurt van Brabant die hier ervaring mee heeft? Waar moet ik op letten bij keuze van de kapper en bij de permanent behandeling?
Hebben jullie nog goede tips voor de verzorging en styling van de permanent krullen?

Alvast bedankt voor de reacties en tips
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier goede ervaringen mee, ik heb mijn haar denk ik al 9 jaar in de permanente krullen! Mijn haar is wel een stuk langer en merk inderdaad dat het door het krullen een stuk korter word. Zeker de eerste 2 weken, dan zijn de krullen nog heel vers en moeten ze nog even een eindstand vinden.

Verder zegt mijn kapper wel dat het resultaat ook erg afhankelijk is van je haar voor de behandeling. Zij doet het maar bij een paar mensen in haar klantenkring, omdat het echt niet altijd mooi uitpakt. Dus ik zou op zoek gaan naar een kapper die je daar advies over geeft. Waar in Brabant zoek je?

Verder doe ik niet veel speciaal aan verzorging, conditioner en simpele leave in van andrelon na het wassen
Alle reacties Link kopieren
brownie84 schreef:
20-06-2018 16:11
Ik heb hier goede ervaringen mee, ik heb mijn haar denk ik al 9 jaar in de permanente krullen! Mijn haar is wel een stuk langer en merk inderdaad dat het door het krullen een stuk korter word. Zeker de eerste 2 weken, dan zijn de krullen nog heel vers en moeten ze nog even een eindstand vinden.

Verder zegt mijn kapper wel dat het resultaat ook erg afhankelijk is van je haar voor de behandeling. Zij doet het maar bij een paar mensen in haar klantenkring, omdat het echt niet altijd mooi uitpakt. Dus ik zou op zoek gaan naar een kapper die je daar advies over geeft. Waar in Brabant zoek je?

Verder doe ik niet veel speciaal aan verzorging, conditioner en simpele leave in van andrelon na het wassen
Thx voor je reactie. Mijn haar nu is dun maar verder wel gezond. En ik probeer nu met kappersshampoo en conditioner de staat van mijn haar het komende halfjaar te verbeteren voor in de behandeling doe.
Ik woon zelf in omgeving tilburg breda maar vind het geen probleem er een stukje voor te reizen als er een kapper veel ervaring mee heeft.
Het is een risico en kan verkeerd uitpakken dus ben liever zorgvuldig en betaal iets meer dan dat het stuk is en ik dat veel geld kwijt ben bij een goede kapper om mijn haar te herstellen ;)
Ik kan je echt kapsalon Christel Reiniers in Breda aanraden ! Je betaald wat meer maar het is een kapper die uitgebreid de tijd voor je neemt en verstand heeft van permanenten, het verzorgen van je haar en hoe om te gaan met moeilijk of beschadigd haar.
Ik zou eerst kijken naar juiste haarverzorging voor krullen. Tip CG methode. Op Facebook heet groep curly forever (haarverzorging volgens CG methode).
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips. Website van de kapsalon ziet er goed uit.
Ik heb me ook bij de fb groep aangemeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd het (waarschijnlijk niet kloppende?) Idee dat permanent echt uit is en ik gek aangekeken wordt door de kapper als ik dat zou willen. Niet als ik verhaal van TS had. Maar wel als ik gewoon eens ipv stijl krullen wil. Is dit zo of kan ik gewoon mn kapsel eens veranderen door krullen te laten zetten?

Oh TS ik wil je topic niet kapen hoor, dus als ik mn vraag ergens anders even moet stellen, let me know. Dan verwijder ik dit.

Verder lees ik even mee met de tips die je krijgt :-)
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
21-06-2018 01:09
Ik heb altijd het (waarschijnlijk niet kloppende?) Idee dat permanent echt uit is en ik gek aangekeken wordt door de kapper als ik dat zou willen. Niet als ik verhaal van TS had. Maar wel als ik gewoon eens ipv stijl krullen wil. Is dit zo of kan ik gewoon mn kapsel eens veranderen door krullen te laten zetten?

Oh TS ik wil je topic niet kapen hoor, dus als ik mn vraag ergens anders even moet stellen, let me know. Dan verwijder ik dit.

Verder lees ik even mee met de tips die je krijgt :-)
Geen probleem Yellow, misschien kan ik je vraag zelf al beantwoorden :proud:
Ik ken in mijn omgeving een paar (jonge) mensen die hun haar permanten. Middellang tot lang haar en hierdoor inderdaad krullen of slag creëren in hun normaal stijle haar.
Je hoort wel bij dik zwaar haar dat het wat sneller uitzakt dan bij korter lichter haar.
Maar het is niet alleen maar voor oma'tjes die hun korte grijze coupe in de watergolf zetten ;)
Let wel op dat je er niet zomaar mee kan stoppen want eenmaal gepermanent krijg je het er niet zo uit. Moet echt uitgroeien.

Zijn er nog mensen hier met ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik goede ervaringen. Ik kan je CP Coiffures in Etten-Leur aanbevelen.

En als je nu al graag wilt, waarom zou je dan nog een halfjaar wachten?
Laat zonodig de kapper eerst je haar op geschiktheid beoordelen en draai eens stevige rollers in je haar om te testen hoever het op zou kunnen krullen.

Uitgroei is wel een dingetje, maar ik heb het nooit als storend ervaren.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang permanent gehad. Paar jaar geleden veel afgevallen waardoor mijn haar erg dun was geworden en toen heb ik er een stuk af laten knippen. En dacht dat ik wel zonder permanent kon leven. 3 Jaar lang heb ik me niet fijn gevoeld met mijn haar. Ik was er veel te lang mee bezig en dan nog zat het niet. En kon er gewoon weinig mee doen.

Paar weken geleden de beslissing genomen om toch weer voor een permanent te gaan. Het is uiteindelijk een spiraalpermanent geworden en heb er geen spijt van. De eerste week was het nog droog maar dat is logisch. Nu heb ik meer krullen, kan er veel meer mee doen en ben niet meer zolang bezig.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ontwikkelingen in permanenten, eigenlijk? Ik heb stijl haar, maar ben dol op krullen etc. Ik vlecht mijn haar vaak 's nachts, zodat ik 's morgens golven heb en dat kijkt dan eventjes super, maar het zakt er heel snel uit of ik moet een halve bus haarlak sprayen (en dat ziet het er niet zo mooi uit, vind ik, ik ben daar ook niet zo handig in).
Als tiener heb ik wel eens permanent laten zetten, maar het pakte niet. Een week later deed de kapper het toen over, maar ook dat pakte gewoon niet goed. Het resultaat was wat pluizige gekrul als ik mijn haar aan de lucht liet drogen, maar dat was het dan ook. Mijn conclusie was dat ik wel bandhaar zal hebben en dat het daarom niet pakt. Ik heb het daarna nooit meer geprobeerd.
Het is nu ruim 30 jaar later. En nu lees ik dit topic en krijg ik weer een beetje hoop. Zou het voor mij toch mogelijk zijn om aan de krul te gaan? Lijkt me heerlijk, ik zie er dan veel zachter en jonger uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
djbbi schreef:
21-06-2018 11:42
Geen probleem Yellow, misschien kan ik je vraag zelf al beantwoorden :proud:
Ik ken in mijn omgeving een paar (jonge) mensen die hun haar permanten. Middellang tot lang haar en hierdoor inderdaad krullen of slag creëren in hun normaal stijle haar.
Je hoort wel bij dik zwaar haar dat het wat sneller uitzakt dan bij korter lichter haar.
Maar het is niet alleen maar voor oma'tjes die hun korte grijze coupe in de watergolf zetten ;)
Let wel op dat je er niet zomaar mee kan stoppen want eenmaal gepermanent krijg je het er niet zo uit. Moet echt uitgroeien.

Zijn er nog mensen hier met ervaringen?
tnx! om wat voor manier van krullen moet je dan vragen bij de kapper om geen oma met watergolfjes look te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
22-06-2018 21:44
Ik heb jarenlang permanent gehad. Paar jaar geleden veel afgevallen waardoor mijn haar erg dun was geworden en toen heb ik er een stuk af laten knippen.
Aha.... (sorry, even off-topic, maar dit is zo verhelderend!)
Ik snapte al niet dat het laatste half jaar ineens kappers tegen me zeiden dat ik dun haar heb.
Ik ben 47 jaar en had dat m’n hele leven nog niet gehoord.
Maar ik ben in de laatste twee jaar 40 kilo afgevallen.
Gek dat zo'n kapper dat dan niet weet als ik mijn verbazing uit.

**sluipt weer weg uit dit topic**
Yella78 schreef:
22-06-2018 22:42
Zijn er ontwikkelingen in permanenten, eigenlijk? Ik heb stijl haar, maar ben dol op krullen etc. Ik vlecht mijn haar vaak 's nachts, zodat ik 's morgens golven heb en dat kijkt dan eventjes super, maar het zakt er heel snel uit of ik moet een halve bus haarlak sprayen (en dat ziet het er niet zo mooi uit, vind ik, ik ben daar ook niet zo handig in).
Als tiener heb ik wel eens permanent laten zetten, maar het pakte niet. Een week later deed de kapper het toen over, maar ook dat pakte gewoon niet goed. Het resultaat was wat pluizige gekrul als ik mijn haar aan de lucht liet drogen, maar dat was het dan ook. Mijn conclusie was dat ik wel bandhaar zal hebben en dat het daarom niet pakt. Ik heb het daarna nooit meer geprobeerd.
Het is nu ruim 30 jaar later. En nu lees ik dit topic en krijg ik weer een beetje hoop. Zou het voor mij toch mogelijk zijn om aan de krul te gaan? Lijkt me heerlijk, ik zie er dan veel zachter en jonger uit.
Ik heb ook een dikke, zware bos. Ook meerdere malen geprobeerd krullen te laten zetten, maar die zakten er gewoon uit na een paar keer wassen.
Alle reacties Link kopieren
Jane1980 schreef:
21-06-2018 11:48
Ook ik goede ervaringen. Ik kan je CP Coiffures in Etten-Leur aanbevelen.

En als je nu al graag wilt, waarom zou je dan nog een halfjaar wachten?
Laat zonodig de kapper eerst je haar op geschiktheid beoordelen en draai eens stevige rollers in je haar om te testen hoever het op zou kunnen krullen.

Uitgroei is wel een dingetje, maar ik heb het nooit als storend ervaren.

Succes!!
Dankje voor de tip! Ga ik ook naar kijken.
Ik wil wachten omdat mijn haar nu net de bovenkant van mijn schouders tikt. Als ik het nu permanent dan krult het tot boven mijn oorlel en vind ik niet zo mooi bij mij. Dus ik wacht tot het iets over mijn schouders groeit en het opkrult tot de lengte die ik nu heb.
Dankje voor de reactie!
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
25-06-2018 23:39
tnx! om wat voor manier van krullen moet je dan vragen bij de kapper om geen oma met watergolfjes look te krijgen?
Zover ik weet gaat het dan om de diameter van de rollen. Er wordt een permanent vloeistof gebruikt die je haarstructuur aanpast en het wordt dan op rollers gedraaid om die krul aan te nemen.
Rol je het op hele dunne rolletjes (denk aan dikte van een dikke pen) krijg je kleine (oma) krulletjes. Rol je het op dikke rollen. (diameter van een banaan) dan krijg je grote grove krullen.

Maar hey ik heb het ook nog nooit gedaan he dus ik ben niet de expert :D Maar zo heb ik het begrepen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper gebruikt Papillotten bij mij. Ze gebruikt verschillende diktes door elkaar voor een natuurlijker effect. En dat lijkt heel dun, maar de uiteindelijke krullen worden bij mij iig niet heel klein. (Meteen daarna een beetje, maar het duurt ongeveer 1,5 week tot ze in laatste stand uitgeZakt zijn)
Alle reacties Link kopieren
Brownie, als dat uitgroeit, hoe gaat dat dan? Kun je dan ook alleen het uitgroei-stukje weer laten permanenten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper doet het altijd helemaal. Kan me ook niet voorstellen hoe je een stukje doet, want je haar wordt ingerold (en alleen het bovenste stuk in rollen lijkt me erg lastig/misschien wel onmogelijk) en word dan behandeld met de vloeistof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven