Mode & Beauty alle pijlers

Hoe winterjassen bewaren zonder kreukels en stank?!

21-06-2018 10:51 25 berichten
Het begint zomer te worden, dus de warme winterjassen mogen de kast weer in!
Maar hoe bewaren jullie deze? Wij hebben twee dikke winterjassen van dons, zij hangen nu aan
hangers in onze kast maar we willen niet dat deze muf gaan ruiken of gaan stinken (eerder stank problemen
met deze kast gehad, maar nu andere deuren dus wellicht is het nu verholpen..)

Gewoon in de kast laten hangen met zo'n geurbuiltje?
Of in een zak vacuüm zuigen?

Wie o wie andere tips ook welkom!

:)
Ik heb meerdere winterjassen, er blijven een paar hangen aan de kapstok en de andere winterjassen gaan in een koffer met een stukje zeep :)
Alle reacties Link kopieren
Eh.... de jassen laten reinigen een idee? Hier gaan de winterjassen naar de stomerij en daarna in een kledinghoes in de kast.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Als ze stinken zou ik aanraden om ze te laten reinigen idd. Heb nooit problemen met winterjassen al hangen ze jaren in de kast. Zweet je veel? Of hang je ze vochtig weg?
Ik heb op zolder een rek met winterjassen/motorjassen etc.. alles hangt netjes in een hoes, maar niet in een kast.
Nooit last van geurtjes (terwijl ik daar in de kast sneller last van heb)
Alle reacties Link kopieren
Mijn winterjassen rol ik op en dan leg ik ze op een plank in de kast, op die manier kreukt het vrijwel niet.
Met echt dons zou ik dat niet doen, dat mag niet te lang 'opgepropt' zijn.
Vacuüm verpakken zou ik met dons ook niet doen, ook dat is een vorm van opproppen.
nounou
Ik bewaar ze in een grote koffer boven op de kledingkast.
Ik was ze en hang ze op in de kast. Nog nooit een gekreukte en stinkende winterjas gehad.
Alle reacties Link kopieren
In de winterjassenafdeling van de kledingkast; links van de zomerjassenafdeling. De laatste winterjas ongewassen omdat ik nog niet weet of hij het volgende seizoen nog gedragen wordt en dan is het zonde van de moeite. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Je hangt ze wel gewassen/gereinigd weg neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Wassen/reinigen, goed laten drogen en op zolder of een andere droge plek, in een stoffen kast hangen. Ventileert ook nog eens.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
De winterjassen hier hangen elke winter gewassen op zolder in de kast.
En nog nooit een stinkende jas gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd onderdeel van de herfstpret om de collectie op orde te brengen: ik pas de kleding aan die nog in aanmerking komt, koop als ik iets nieuws wil en dan wordt alles fris gewassen wat ik nog leuk vind. Winterjassen gaan half tot eind oktober aan de kapstok.

Vind het altijd wel een plechtig moment als ik mijn zomerjassen leeghaal en de inhoud overhevel in mijn winterjas haha.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:47
25.00% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Ik doe ze in zo’n vacuumzak en die berg ik op in de koffer. Ze gaan er gewassen in en komen er weer prima uit. In het begin lijken ze heel erg gekreukt, maar als ze even uit hangen is dat ook weg. Heel soms ruikt het een beetje muf, maar ook dat vervliegt na uit hangen meteen. Donsjas is ook geen probleem, die krijgt gewoon z’n vorm en volume weer terug. Ik vind het ideaal, want het neemt weinig plek in zo.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-06-2018 12:40
Ik doe ze in zo’n vacuumzak en die berg ik op in de koffer. Ze gaan er gewassen in en komen er weer prima uit. In het begin lijken ze heel erg gekreukt, maar als ze even uit hangen is dat ook weg. Heel soms ruikt het een beetje muf, maar ook dat vervliegt na uit hangen meteen. Donsjas is ook geen probleem, die krijgt gewoon z’n vorm en volume weer terug. Ik vind het ideaal, want het neemt weinig plek in zo.

O ja, gaat dat goed ?
Mij is (bij een echt donzen slaapzak) op het hart gedrukt om het nooit langere tijd gecomprimeerd (in zo'n speciale zak) te laten omdat dat het dons beschadigt. Dat valt dus wel mee ?
nounou
Ik heb ze gelucht en nu hangen ze in de kast.. misschien een kleding hoes eroverheen is wel goed idee!
Ik hang mijn winterjas in de kast na hem een keer gewassen te hebben of laat hem aan de kapstok hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi dons ook gewoon in de wasmachine. En daarna aan ze naar de zolder in mijn verkeerde seizoenskledingkast.
óu sont les neiges d'antan

tv-icoon schreef:
21-06-2018 12:36
Ik vind het altijd onderdeel van de herfstpret om de collectie op orde te brengen: ik pas de kleding aan die nog in aanmerking komt, koop als ik iets nieuws wil en dan wordt alles fris gewassen wat ik nog leuk vind. Winterjassen gaan half tot eind oktober aan de kapstok.

Vind het altijd wel een plechtig moment als ik mijn zomerjassen leeghaal en de inhoud overhevel in mijn winterjas haha.

Dus aan het einde van het seizoen was je het, en als het seizoen begint weer? Ik vond het al een gedoe dat ik (mn zomerkleding) moest strijken na een paar maanden opgevouwen in de kast. Tegenwoordig heb ik een kast die groot genoeg is om al mijn jurken, jasjes, topjes, niet-seizoens-jassen en rokken op te hangen, alleen broeken en truien en t-shirts liggen nog opgevouwen op planken. Drastisch weggooien van dingen die ik toch niet meer droeg gaf me genoeg ruimte.

Spookiieej schreef:
21-06-2018 18:24
Ik heb ze gelucht en nu hangen ze in de kast.. misschien een kleding hoes eroverheen is wel goed idee!


Gelucht, maar niet gewassen dus sinds de winter voorbij is?
Alle reacties Link kopieren
Ik beb nog nooit een winterjas gewassen. Zelfs nooit op het idee gekomen :O
.
impala schreef:
21-06-2018 19:33
Ik beb nog nooit een winterjas gewassen. Zelfs nooit op het idee gekomen :O


:@@:

Winterjassen worden nat van regen en sneeuw, dat gaat toch stinken op den duur? Jassen hangen in de kroeg, over de stoel op de grond (want zijn vaak langer in de winter). Winterjassen draag je ook nog eens veel vaker (namelijk dagelijks van eind oktober tot ergens in april) dan zomerjassen. En dan was je ze nooit? :O Je brengt ze ook niet naar een stomerij of zo?
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn jas stinkt niet hoor. Hangt op zolder in een kledingzak te wachten tot het weer koud wordt. In de kroeg kom ik trouwens bijna nooit meer.
.
Alle reacties Link kopieren
Wassen in wasmachine, ja donsjassen. Drogen in droger, met tennisbal.
Heerlijk frisse jassen elk najaar. En ze gaan jaaaren mee.

Maar eh..ik heb ze in maart al weg gehangen hoor! Tis eind juni....
Come fly with me on a jetplane
Nee ik heb nog nooit een winterjas gewassen.. En ben eerlijk gezegd met een donzen jas ook veel te bang dat deze lelijk wordt na het wassen! :)
Spookiieej schreef:
21-06-2018 22:17
Nee ik heb nog nooit een winterjas gewassen.. En ben eerlijk gezegd met een donzen jas ook veel te bang dat deze lelijk wordt na het wassen! :)


Ieuw...

Hoe lelijk is de kraag nu, qua viezigheid en zo?

Ik was er eerlijk gezegd al bang voor, aangezien je op geen enkele opmerking mbt wassen of stomerij reageerde. Waarom breng je ze dan niet op z'n minst naar een stomerij?

Winterjassen kun je prima wassen, gewoon per stuk, op het wolwasprogramma en dan (buiten) hangend op een kledinghanger drogen. Doen als het mooi weer is en de jas dus sneller droogt, want met dat wolwasprogramma wordt er nauwelijks gecentrifugeerd, en dus komen de jassen erg nat uit de wasmachine. Evt kun je donsjassen nog even 'opkloppen' door ze met een tennisbal in de droger te doen, dan worden ze weer lekker vol.


Was/stoom je dan ook nooit dekbedden? En wat doe je met colbertjes en zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven