Mode & Beauty alle pijlers

Welke epilady & waarom?

10-07-2018 20:33 18 berichten
Oké, ik ben om: ik ga eindelijk voor een epilady. Geen zin&tijd meer in om de dag scheren onder de douche, dan liever eens per 2 a 3 weken bijwerken.
Maar welke koop ik dan? Welke is fijn / goed en waarom, iemand tips & ervaring?
IPL wil ik niet, het moet echt een epilady zijn.
Ik heb de Braun Silk-Epil, wel alleen geschikt voor droog gebruik. Volgens mij de goedkoopste in het assortiment van de bekende elektronica-zaak en gaat al jaren mee.

Denk dat voorkeuren voor iedereen verschillen, wil je hem alleen droog gebruiken of moet er ook een mogelijkheid tot nat zijn? Extra verlichting erop? Los van netstroom te gebruiken?

Ik zweer bij de epilady, vind het makkelijk en voor mij pijnloos. Korte haren verwijderen is sowieso minder gevoelig dan langere haren. Ik heb echter wel een snelle haargroei en donkere haren, geen goede combinatie dus ik doe het twee keer per week, maar misschien ben jij er inderdaad met eenmaal per twee weken :)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb de braun silk epil. Alleen dan wel met de mogelijkheid voor onder water te gebruiken. Ik gebruik hem vaak in bad omdat ik van mezelf een droge huid heb. Dan vind ik het onder water fijner. Ik moet hem meestal 1x in de 2 weken gebruiken maar dat is alleen als ik mijn haartjes goed heb laten groeien. Dus niet tussendoor geschoren of als de accu leeg is pas een paar dagen later verder gaan. Dan krijg ik eerder wat haargroei terug omdat het niet meer tegenlijkertijd groeit.
Alle reacties Link kopieren
Let erop dat hij gewone AA-batterijen heeft of dat hij oplaadbaar is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Braun silk epil
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb een Philips Satinperfect, kan nat en droog worden gebruikt, maar ik gebruik ‘m meestal droog, vooral onder mijn oksels en mijn benen. Mijn bikinilijn laat ik altijd waxen. Hij is gewoon oplaadbaar in ‘t stopcontact, dus geen gedoe met batterijen.

Ik vind ‘t ideaal, omdat ik het al jaren doe komt het haar heel fijn terug. Ik kan nu weken zonder. Soms, voor een event ofzo, scheer ik er nog even achteraan voor een extra glad resultaat. Ik heb van nature zwart haar en met scheren had ik al snel een 5 O’ clock shadow.

Ik heb geen Braun gehad, dus dat kan ik niet vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een goedkope philips gehad die jarenlang meeging en goed epileerde. Toen hij eindelijk ter ziele ging heb ik een hele dure braun gekocht. Het eerste half jaar was ik tevreden, maar hij ging heel snel slechter epileren. Duurder is zeker niet altijd beter.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Bedankt voor de tips zover! Zelf goede ervaringen met Philips customer care, ik ga me eens verdiepen in hun producten!

Hier idd vrij lichte haren, ik gebruik van die waxstrips maar die laten altijd wel wat haartjes zitten... zie je niet maar voel ik wel en wil gladde benen, liefst zonder scheren ivm harde stoppels.
Onlangs ging mijn tien jaar oude Braun kapot en heb ik weer een dure Braun gekocht die ik ook onder de douche kan gebruiken. Met verschillende scheerkoppen, dus het is tegelijk ook een ladyshave. Ik vind het belangrijk dat ie snoerloos te gebruiken is, prettig in de hand ligt, de batterij lang meegaat en dat er een lampje op zit vind ik ook fijn. Als deze ook weer tien jaar meegaat ben ik blij.

Wat ik niet fijn vind aan dit apparaat is het onhandige draaiknopje om 'm aan te zetten. En bij zo'n duur apparaat mogen ze ook wel een fatsoenlijkere kwaliteit opbergtasje leveren.
Iemand ervaring met de epilady prestige van Phillips? Er zit een massage opzetstuk bij en nog allerlei andere, wil weten of het die €130 waard is :nut:
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
11-07-2018 10:49
Iemand ervaring met de epilady prestige van Phillips? Er zit een massage opzetstuk bij en nog allerlei andere, wil weten of het die €130 waard is :nut:
Ik heb alleen de basis zonder opzetstukken en ik vind het een kutding. Laat heel veel haartjes zitten.
Vandaar dat ik toch weer een Braun heb gekocht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nou af vraag is of er een apparaat is wat echt al kortere haartjes mee pakt of dat ik iets verkeerd doe..
Ik heb ook een redelijk prijzige Braun en zo kort als staat dat hij ze pakt gebeurt echt niet. Ik heb ook het idee dat hij nu na een jaar of vier gewoon minder goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Levade schreef:
12-07-2018 15:01
Wat ik me nou af vraag is of er een apparaat is wat echt al kortere haartjes mee pakt of dat ik iets verkeerd doe..
Ik heb ook een redelijk prijzige Braun en zo kort als staat dat hij ze pakt gebeurt echt niet. Ik heb ook het idee dat hij nu na een jaar of vier gewoon minder goed werkt.
Even scrubben voor het epileren helpt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
11-07-2018 20:32
Ik heb alleen de basis zonder opzetstukken en ik vind het een kutding. Laat heel veel haartjes zitten.
Vandaar dat ik toch weer een Braun heb gekocht.
Nav jouw post ben ik op zoek gegaan naar een Braun silk epil, heb nu de (luxe) 7 versie met lampje en kan ook onder douche. Hij doet t super! Blij mee. Benen niet pijnlijk. Oksels ben ik nog even moed voor aan t verzamelen. Hoe lang doet dat zeer(eerste keer voor mij) en beter s ochtends of juist s avonds doen ivm pijn? (Zicht boeit me niet, trek wel iets met een mouwtje aan).
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
18-07-2018 23:52
Nav jouw post ben ik op zoek gegaan naar een Braun silk epil, heb nu de (luxe) 7 versie met lampje en kan ook onder douche. Hij doet t super! Blij mee. Benen niet pijnlijk. Oksels ben ik nog even moed voor aan t verzamelen. Hoe lang doet dat zeer(eerste keer voor mij) en beter s ochtends of juist s avonds doen ivm pijn? (Zicht boeit me niet, trek wel iets met een mouwtje aan).
Voor de oksel heb ik dan weer wél een Philips :proud:
Heeft een smalle kop en is niet (vind ik) pijnlijk in gebruik. Helaas niet meer leverbaar maar misschien hebben ze een opvolger.
https://www.bol.com/nl/p/philips-satini ... 026078427/

Sowieso verstandig te beginnen een paar dagen (2) nadat je geschoren hebt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ik had een oeroude Braun en die deed het niet meer zo lekker, heb nu een Philips Satinelle advanced gekocht zonder al die hulpstukken die ik toch niet gebruik maar met lampje en draadloos. Ik ben er super blij mee maaar de rescensies zijn ruk haha. Ik denk om dat ik hem vergelijk met mijn oude dat ik al snel tevreden ben ;-)

Deze is duidelijk pijnlozer en vooral het draadloos vind ik ideaal.
Ok heb gisterochtend onder de douche m’n oksels en bikinilijn gedaan, met smalle opzetstuk (die dekt 2/3e van het epileergedeelte af zeg maar, dan houd je nog 1 cm over in t midden. Beetje scheergel erop. Zo voorzichtig en rustig aan m’n oksels gedaan, ging hartstikke prima en ook de pijn viel me 100% mee.
Dus ook gelijk maar bikinilijn meegepakt, ook dat ging prima.
Nu moet ik zeggen dat m’n okselhaar zo’n 5 a 6 mm lang was, dus pakte allemaal makkelijk.
Idd snoerloos en nat te gebruiken en met lampje, superhandig ding! Helemaal happy mee.
Up voor Dignity

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven