Mode & Beauty alle pijlers

Maxi jurk grotere maat en grote borsfen

10-07-2018 21:59 39 berichten
Ik wil heel graag een leuke/mooie maxijurk in een grotere maat, 44 en cupmaat H. Ik ben 1,80 lang

Liefst van max €50, want ik heb geen idee of ik me er fijn in voel. Tenzij hij heel erg prachtig is. Ik vind vrolijke kleuren leuk en staat me ook goed (wintertype)

Wie heeft tips?
Ik ben even lang, heb een iets kleinere maat en cup D, en ik heb meerdere malen een maxijurk gepast. Het staat gewoon niet. Ik word er 1 grote massa in.

Waarom wil je graag een maxijurk?
Marana-- schreef:
10-07-2018 22:03
Ik ben even lang, heb een iets kleinere maat en cup D, en ik heb meerdere malen een maxijurk gepast. Het staat gewoon niet. Ik word er 1 grote massa in.

Waarom wil je graag een maxijurk?
Het lijkt me zo lekker zitten 😁
Alle reacties Link kopieren
Hier even kijken

mode-beauty/grote-maten-mode-waarin-je- ... ges/414609
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Iets boven je budget. Maar ik heb deze:
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... fall-green

Heb maat 44, ben 1.70 m en cup G. Hij is bij mij aan de lange kant, in maat XL dus zal bij jou op je enkels vallen gok ik.
Alle reacties Link kopieren
het is volgens mij ook een kwestie van de juiste lengte jurk. Ik ben dan wel iets minder lang maar heb een grotere kledingmaat en ook vrij brede voorgevel en mijn ervaring is dat je echt voor enkellengte moet gaan wil je het goed laten afkleden. Het zit inderdaad heerlijk! overigens zijn maxirokken met een split ook een aanrader wat mij betreft. Ikzelf slaag altijd goed bij Bonprix en ook onder de 50 euro wel. Ze hebben daar ook shirtjurken (vaak fijne stofjes) in maxiformaat
Ik heb een grotere maat en dezelfde cupmaat en ben kleiner. En ik heb er 3.
Maar geen tips anders dan alle (web) winkels af. ;-)

Soms is het model niks, soms is het te lang en vaak zijn het vreselijke prints.
Ik kijk bij Dorothy Perkins, Asos, Wehkamp voor de meeste modewinkelketens en hebben heel veel grotere maten mode, Mango Violeta, Zalando.
Misschien bonprix, maar ik vind vaak niks qua smaak en kwaliteit jammer genoeg.

Maar met maat 44 en je cup moet het wel lukken hoor. Gewoon goed googlen.
Succubus (alleen online winkel) heeft soms ook mooie maxi jurken.
Ze hebben sowieso prima jurken voor grotere boezems.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat me dat niet zou staan. Maat 46, cupmaat D en 1.63 lang. Maar ze staan me eigenlijk heel prima.

Ik heb bij Wehkamp een hele berg besteld (paar jaar geleden in de sale) en uiteindelijk 4 gehouden. Ik vind ze fijn maar moet er alsnog een broekje onder i.v.m. schurende benen.
Als het niet staat omdat je te massief oogt kan dit een alternatief zijn:

http://www.revolve.com/mobile/lovers-fr ... LOVF-WR185

Het lost ook gelijk het probleem van schurende benen op, maar is wellicht niet geschikt als je dikke bovenbenen hebt.

Dit voorbeeld is absurd duur, maar ik heb ook goedkopere voorbeelden gezien van een maxidress/short combinatie. In verschillende printjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze pas gekocht;

https://www.wehkamp.nl/damesmode/dames ... r=354072

Het is geen maxi jurk, maar wel goedgekeurd door mijn puberella. Ik ben ietsje kleiner dan jij, heb ook iets minder tiet maar wel ongeveer dezelfde maat verder.
Wat kleding aangaat moet je toch altijd alles testen en passen, dus ik zou zo zeggen; ga los bij wehkamp/zalando/bonprix en wat niet bevalt stuur je gewoon terug.

Tegen schurende bovenbenen gebruik ik de chamoix creme. Die is eigenlijk gemaakt/bedoeld voor wielrenners, om zadelongemakken te voorkomen. Maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer; het bewegen van huid tegen huid.
Spul is ook fijn onder je borsten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik vind zo’n jurk vaak ook leuk staan bij vollere vrouwen. Het staat je of het staat je niet, dat heeft in mijn ogen niets te maken met je kledingmaat.
Als je zo’n jurk eerst eens wilt ‘uitproberen’, kijk dan eens op de markt.
Ik ben fan van de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar verkopen ze nu veel korte- en lange jurken. In elke mogelijke maat.
Ook zag ik laatst bij Costes lange jurken. Voor een prima prijs.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
10-07-2018 22:19
Ik heb bij Wehkamp een hele berg besteld (paar jaar geleden in de sale) en uiteindelijk 4 gehouden. Ik vind ze fijn maar moet er alsnog een broekje onder i.v.m. schurende benen.

Had ik ook. Heb Sarahs Sweeties ontdekt. Ideaal. Google maar. Soort onderbroek met pijpjes. Rolt niet op. Blijft lang mooi, heb al jaren twee paar en zeker in de zomer heb ik ze regelmatig aan.

Sorry of topic. Geen maxi dressing ervaring. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
10-07-2018 22:07
Iets boven je budget. Maar ik heb deze:
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... fall-green

Heb maat 44, ben 1.70 m en cup G. Hij is bij mij aan de lange kant, in maat XL dus zal bij jou op je enkels vallen gok ik.
Wauw deze wil ik ook!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
lilguinea schreef:
10-07-2018 22:07
Iets boven je budget. Maar ik heb deze:
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... fall-green

Heb maat 44, ben 1.70 m en cup G. Hij is bij mij aan de lange kant, in maat XL dus zal bij jou op je enkels vallen gok ik.

Oe mooi zeg! Tekent die niet? Normaal pas ik xl van king louie net niet namelijk
Ik maak zelf kleding, alleen heb ik geen goed patroon. Ik overweeg nog een wikkeljurkje dat me altijd heel goed staat te verlengen tot maxi. Zou dat succes kunnen hebben? Bedacht ik me vannacht...
eefje1980 schreef:
10-07-2018 22:13
het is volgens mij ook een kwestie van de juiste lengte jurk. Ik ben dan wel iets minder lang maar heb een grotere kledingmaat en ook vrij brede voorgevel en mijn ervaring is dat je echt voor enkellengte moet gaan wil je het goed laten afkleden. Het zit inderdaad heerlijk! overigens zijn maxirokken met een split ook een aanrader wat mij betreft. Ikzelf slaag altijd goed bij Bonprix en ook onder de 50 euro wel. Ze hebben daar ook shirtjurken (vaak fijne stofjes) in maxiformaat

In plaats van korter of langer?
Bij mij tekent die jurk niet, maar ik heb er meestal wel een broekje onder aan vanwege schurende dijen. Hij valt gewoon ruim denk ik...
lilguinea schreef:
11-07-2018 09:27
Bij mij tekent die jurk niet, maar ik heb er meestal wel een broekje onder aan vanwege schurende dijen. Hij valt gewoon ruim denk ik...
Thanks! Ik heb meestal van die bandalettes aan. Werkt voor mij ook erg goed!
Alle reacties Link kopieren
sinaasappelpap schreef:
11-07-2018 07:51
In plaats van korter of langer?
waarop doel je precies met die vraag?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Denk dat je beter weg komt met dit model.
https://www.tally-ho.nl/penn-and-ink-ju ... -vera.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
11-07-2018 12:11
Afbeelding
Denk dat je beter weg komt met dit model.
https://www.tally-ho.nl/penn-and-ink-ju ... -vera.html
Met flinke borsten?? echt niet. Dan lijk je echt zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Met flinke voorgevel en geen zwangere buik kleed "empire" het mooist af. Een die wat strakker onder de borst zit dus
Afbeelding
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 12:42
24.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sinaasappelpap schreef:
11-07-2018 07:41
Ik maak zelf kleding, alleen heb ik geen goed patroon. Ik overweeg nog een wikkeljurkje dat me altijd heel goed staat te verlengen tot maxi. Zou dat succes kunnen hebben? Bedacht ik me vannacht...
Ik heb een pdf patroon dat prima aan te passen is voor maxi en tuniek. Het is er een uit een hele oude knip.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

zijn ze aan het kloten bij de TD??? plaatjes verschijnen en verdwijnen weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven