Mode & Beauty alle pijlers

Krullen knippen met het curlsyss system

11-07-2018 10:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?
Is het de moeite en het geld waard of niet?
En hoe vaak moet je dan naar de kapper?
Welke kapsalon is hier goed in?
Ik woon in Overijssel.
Alle reacties Link kopieren
Ga op fb opzoek naar curly forever. (Volgens de cg methode)

Daar staan haar adviezen voor curly’s, kappers die worden aangeraden en producten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan. 2 Dagen zaten er mooie krullen in. Na het wassen niet meer. Ik zou het dus niet aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper adviseerde om eens in de 10/12 weken te gaan voor mijn haartype. De ene keer Curlsys en daarna 1 of 2 keer puntjes eraf laten knippen, daarna weer Curlsys.

Ik vind het het geld waard als je een kapper vindt die het ook echt goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het iedere 3 maanden doen en ben er erg tevreden over. Mijn kapper zei laatst wel dat ik er wat meer tijd dan 3 maanden tussen zou kunnen laten. Daarnaast is het bij krulhaar enorm van belang het op de goede manier te verzorgen en de juiste producten te gebruiken.
Daantje1970 schreef:
11-07-2018 11:34
Ik heb het gedaan. 2 Dagen zaten er mooie krullen in. Na het wassen niet meer. Ik zou het dus niet aanraden.
Ik ben geen kapster, maar denk dat er met de juiste producten en de juiste verzorging echt meer uit te halen valt.
Deze knipmethode werkte voor mij niet. Lag meer aan de producten en het fohnen met een diffuser dat ik er krullen van kreeg dan aan de knipmethode want na het wassen was het effect weg. Voor mij dus niet weer.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is van sommige mensen de gedachten toch niet dat ze “krullen knippen” in je haar?

Curlsy’s en de Devacut is een manier om KRULLEN te knippen. Dus mensen die al krullend haar hebben..... Niet voor mensen die krullen “willen”.
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
11-07-2018 12:15
Hopelijk is van sommige mensen de gedachten toch niet dat ze “krullen knippen” in je haar?

Curlsy’s en de Devacut is een manier om KRULLEN te knippen. Dus mensen die al krullend haar hebben..... Niet voor mensen die krullen “willen”.
Ik zal er even op googlen, maar werkt dit ook voor als je mooie slag in je haar hebt, dat ze het zo knippen dat de krul/slag mooier uit komt?
Ik heb een soort van golvend haar, net geen krul, maar zeker niet stijl. Zou graag de golven iets meer krullend maken.....
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
11-07-2018 12:52
Ik zal er even op googlen, maar werkt dit ook voor als je mooie slag in je haar hebt, dat ze het zo knippen dat de krul/slag mooier uit komt?
Ik heb een soort van golvend haar, net geen krul, maar zeker niet stijl. Zou graag de golven iets meer krullend maken.....
Type 2B of 2A? (Zoek de curly chart op google, dan kan je vergelijken) Maar met slag zou het ook kunnen idd.

Het zou wel lonend zijn om te kijken naar de CG methode. Dit houd globaal in dat je geen parabenen; sulfaten & siliconen meer gebruikt. Zelf hierdoor het resultaat behaald dat mijn stro bosje van 3A naar 3B/C is gegaan.

Zelf doe ik altijd de Devacut (als ik naar de kapper ga) en anders doe ik zelf de unicorn cut. Kan je vinden op youtube.
Alle reacties Link kopieren
Type 2B.
Ik ga de rest van je post ook even googlen. X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het allemaal eens proberen denk ik.
Nu nog even op zoek naar een goeie conditioner. Ik woon op een (buitenlands) eiland, niet heel veel keus qua verzorgings producten.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
11-07-2018 13:41
Ik ga het allemaal eens proberen denk ik.
Nu nog even op zoek naar een goeie conditioner. Ik woon op een (buitenlands) eiland, niet heel veel keus qua verzorgings producten.
Ga naar de FB groep... Curly forever... Er zijn daar zat dames die ook in het buitenland wonen en daar producten kopen.

Vergeet niet... Final wash met sulfaten.
Co- wash (alleen conditioner om je haar mee te wassen, bijv Andrelon Zen)
Als je build up krijgt een CG-shampoo, en 1x in de week een deep-co of haar masker.

Slapen met een pineapple bun of satijnen kussen sloop.
Je haar drogen met een microvezel doek want kantoen droogt je haar te hard uit en breekt haren. > pluis.

Leave in conditioner + gel en dan voila you are finished. Sounds as it is much, maar het valt mee.

Zelf maak ik lijnzaad gel, en dit is echt geweldig! Zachte gedefineerde krullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven