Mode & Beauty alle pijlers

Gezicht blijft vettig en glanst na aanbrengen make up.

12-07-2018 11:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje..

Ik heb normaal gesproken best een droge huid geldt ook voor mij gezicht. Nu is het zo dat als ik foundation aanbreng en daarna zoals gewoonlijk afpoeder ik nog steeds een vettige huid hou :( ik bedoel je ziet me gezicht echt bij de TZone vooral echt glimmen..

Iemand een handig trucje of tips hoe ik dit het beste tegen kan gaan?

Ik gebruik een dagcrème van Yves Rocher eer dat ik me foundation aanbreng trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Minerale poedermake-up gebruiken. B.v. van Bare Minerals.
Blijft de hele dag mooi en je hebt nooit meer last van een glimmende huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meiden en die poederen extra af met talk/babypoeder, wellicht is dat een idee?
Alle reacties Link kopieren
@emma, dat ga ik even opzoeken! Dank je wel ;)

@pastelblauw, ik gebruik ook baking powder is een soort gelijk aan talkpoeder maar dat helpt helaas ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds een week een andere foundation en nu heb ik er ook last van. Een mattere foundation gebruiken dus?
Geen foundation gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de BB creme van Garnier, speciaal voor de vettere huid. Die ik niet heb, maar inderdaad, met foundation lijkt het meer te glimmen en ik heb geen zin om de hele dag door mijn neus te moeten poederen.

Hij is her in twee tinten, voor een lichte en voor een medium huid. Ondanks dat het een BB is dekt ie behoorlijk, de light is voor mij nu, in de zomer, te licht.
Heeft overigens factor 20.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de foundation van milani en Morphe. Zijn goede matte foundations maar desondanks glim ik als een discobal.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
12-07-2018 11:30
Ik gebruik de BB creme van Garnier, speciaal voor de vettere huid. Die ik niet heb, maar inderdaad, met foundation lijkt het meer te glimmen en ik heb geen zin om de hele dag door mijn neus te moeten poederen.

Hij is her in twee tinten, voor een lichte en voor een medium huid. Ondanks dat het een BB is dekt ie behoorlijk, de light is voor mij nu, in de zomer, te licht.
Heeft overigens factor 20.
Ga ik even opzoeken! Dank je wel in ieder geval! :)
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook altijd last van gehad, vooral in de pubertijd. Hoe verzorg jij je gezicht? Probeer een aantal maanden goed je gezicht te reinigen en een goede hydraterende creme te gebruiken. Zo belangrijk. Heeft bij mij geholpen, bijna geen last meer van vette en glimmende huid! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gemengd-vette huid en met een matte primer eronder glans ik nagenoeg niet.
Poeder erover en ev. op het einde van de middag blottingpapiertje, maar dat is zelden nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dagcreme
Primer
Foundation
Poederen
Fixing/settingspray

:proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
12-07-2018 11:35
Heb ik ook altijd last van gehad, vooral in de pubertijd. Hoe verzorg jij je gezicht? Probeer een aantal maanden goed je gezicht te reinigen en een goede hydraterende creme te gebruiken. Zo belangrijk. Heeft bij mij geholpen, bijna geen last meer van vette en glimmende huid! :)

Ik was me gezicht altijd voordat ik slapen ga. Dus echt even boenen en dan een crème op. Maar wat ik ook die niets helpt helaas :(
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
12-07-2018 15:14
Dagcreme
Primer
Foundation
Poederen
Fixing/settingspray

:proud:

Ik heb de primer van MAC die is wel goed en doe precies je lijstje na maar ook dat helpt niet.. Ik ga die minarel nog wat proberen :)
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
12-07-2018 23:28
Ik was me gezicht altijd voordat ik slapen ga. Dus echt even boenen en dan een crème op. Maar wat ik ook die niets helpt helaas :(
Volhouden! Goede schoonmaamroutine kan echt verbetering geven :)
En anders weet ik het ook zo even niet. Ik gebruik ook een primer, foundation, poeder en soms fixing spray. Dat helpt overigens ook wel, droogt wel uit voor mijn gevoel dus doe dat niet té vaak.

Beetje proberen met verschillende merken en lijnen.. Is lastig!
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
12-07-2018 23:29
Ik heb de primer van MAC die is wel goed en doe precies je lijstje na maar ook dat helpt niet.. Ik ga die minarel nog wat proberen :)
Mmmm...misschien ligt het aan je dagcreme? Of heb je altijd al last gehad van glimmende t-zone?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Geen crème onder je foundation doen. Daar ga ik ook van glimmen.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
12-07-2018 11:16
Minerale poedermake-up gebruiken. B.v. van Bare Minerals.
Blijft de hele dag mooi en je hebt nooit meer last van een glimmende huid.
En waar koop jij Bare Minerals?

Het is volgend mij bijna niet te koop in Nederland (voor een normale prijs).....
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze. De dame in kwestie is er niet positief over, ik wel. ;-) Voor de prijs hoef je het niet te laten. http://www.iribella.nl/essence-instant- ... ay-beauty/
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-07-2018 06:53
Geen crème onder je foundation doen. Daar ga ik ook van glimmen.
Foundation op een 'droge' huid smeren (dus zonder creme) droogt juist uit, dan gaat het olie/vet aanmaken om dat te compenseren en heb je dus weer een glimmende huid. Balans is belangrijk, dus juist goed verzorgen, ook creme onder je foundation en goed laten intrekken.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
13-07-2018 07:53
Foundation op een 'droge' huid smeren (dus zonder creme) droogt juist uit, dan gaat het olie/vet aanmaken om dat te compenseren en heb je dus weer een glimmende huid. Balans is belangrijk, dus juist goed verzorgen, ook creme onder je foundation en goed laten intrekken.

Foundation op blote huid accentueert ook poriën en ik denk ook dat een goed aangepaste dagcrème een soort barrière vormt, waardoor je foundation niet in je huid kan dringen.

TO, ik zou me laten adviseren ivm dagcrème, denk dat dat al een heel verschil kan maken.
En inderdaad even laten intrekken (tijd die je nodig hebt om je kleren aan te trekken is imo wel voldoende) en geen dikke laag smeren.
Alle reacties Link kopieren
Precies, ook dat nog MonicaG! Voor mij voelt het ook al gewoon niet prettig om foundation op mijn gezicht te smeren zonder creme of primer.

Creme is zo belangrijk, ik heb de voor mij perfecte creme gevonden waardoor mijn huid echt zo veel verbeterd is. Ga op zoek naar de goede dagcrème en gebruik dit consequent elke dag voor zeker 2 a 3 maanden, dan pas zie je echt goed een verschil :)
Ik heb precies de zelfde huid, en ik gebruik Minerallissima minerale foundation. Die is niet duur en gaat lang mee. Ik gebruik geen vloeibare make up meer.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
13-07-2018 09:19
Ik heb precies de zelfde huid, en ik gebruik Minerallissima minerale foundation. Die is niet duur en gaat lang mee. Ik gebruik geen vloeibare make up meer.
Heb het even opgezocht, ziet er goed uit! Breng je dat gewoon aan met een poederkwast of hoe werkt dat precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven