Mode & Beauty alle pijlers

balayage en dik haar

12-07-2018 14:48 11 berichten
Hoi,

Ik zou hier het volgende probleem even willen voorleggen, mogelijk kan iemand tips geven.

Sinds mijn tienerjaren laar ik mijn haar kleuren, omdat mijn eigen haarkleur naar mijn mening nogal flets eruit ziet. Dit even terzijde.

Al meerder jaren heb ik een balayage (of meches, hoe je het ook noemt), en worden er bij het bijkleuren van uitgroei dus meestal 2 kleuren bijgeverfd in kleine lokjes.

Het probleem is eigenlijk, dat na zo'n bijwerk-beurt, er ALTIJD nog uitgroei te zien is. Net of er te weinig verf is gebruikt ofzo. Als mijn haar loshangt valt het niet zo op, maar als ik het in een paardenstaart draag stoort het me gewoon. Ik lijk er wel altijd uitgegroeid uit te zien.

Ik heb inmiddels al een meerdere kappers geprobeerd, maar telkens hetzelfde resultaat. Het lijkt erop dat niemand erin slaagt dit gewoon goed te doen. Ook de duurdere kappers niet waar ik geweest ben.

Hebben jullie een idee hoe dit komt en wat ik kan doen om dit op te lossen? Moet er wel bijzeggen dat ik echt wel veel en dik haar heb (edit: en de kleur die ik laat doen is blond met schakering dus, eigen haarkleur donker asblond).
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch juist het idee van balayage? Of ik begrijp je verkeerd, dat kan.
Alle reacties Link kopieren
bedoel je gewoon highlights? Zo ja: yep, ik heb dat ook en ik zie dat bij anderen ook. Ik heb niet veel kleurverschil en daardoor valt het minder op. Ook laat ik ze nooit zetten op de haargrens bij mijn voorhoofd (eigenlijk nergens op de grens van haar/gezicht), dat vind ik namelijk elijk want dat ziet er nooit natuurlijk uit.

Misschien helpt dat bij jou ook?
Ik leg het misschien niet goed uit :-) dus het is de bedoeling blond met kleurschakering te hebben, over de ganse lengte van het haar ongeveer hetzelfde.

Nu heb ik het gevoel een mislukte ombre te hebben: aan de aanzet (zeg maar de eerste 6 cm, momenteel) van het haar is en blijft het veel donkerder dan over de rest van de lengte.
guppekop schreef:
12-07-2018 14:55
bedoel je gewoon highlights? Zo ja: yep, ik heb dat ook en ik zie dat bij anderen ook. Ik heb niet veel kleurverschil en daardoor valt het minder op. Ook laat ik ze nooit zetten op de haargrens bij mijn voorhoofd (eigenlijk nergens op de grens van haar/gezicht), dat vind ik namelijk elijk want dat ziet er nooit natuurlijk uit.

Misschien helpt dat bij jou ook?
JMogelijks zijn het idd highlights hoor. Bij mij stoort het het meest aan de zijkanten en onderaan, zodat het bij een paardenstaart bijna als zware uitgroei eruit ziet :-s.

Ik vind de kleur op zich wel heel mooi, ik zou wel donkerder kunnen gaan en meer naar de richting van mijn eigen kleur, maar dat vind ik op zich minder mooi (denk ik toch).
Alle reacties Link kopieren
tja,. Op de onderkant van je haar pakt de verf meestal beter want dat haar is ouder/meer beschadigd.
marie_123 schreef:
12-07-2018 14:57
Ik leg het misschien niet goed uit :-) dus het is de bedoeling blond met kleurschakering te hebben, over de ganse lengte van het haar ongeveer hetzelfde.

Nu heb ik het gevoel een mislukte ombre te hebben: aan de aanzet (zeg maar de eerste 6 cm, momenteel) van het haar is en blijft het veel donkerder dan over de rest van de lengte.
Dat is normaal, het nieuwe haar, de eerste centimeters dus, worden voor het eerst gekleurd, de lengtes en punten hebben al meerdere behandelingen ondergaan en daar is intussen een groter deel van gekleurd. (Weet niet of ik het goed verstaanbaar uitleg.)
Enige oplossing is dat je een de kapper vraagt of hij niet lukraak mèches trekt maar enkel de uitgroei van reeds gekleurde strengen behandelt.
Niet zo makkelijk en tijdrovend...
Bij highlights, of een lichtere haarkleur heb ik dit ook altijd, bleek op je hoofdhuid is schadelijk, dus ze smeren het er simpelweg niet op.

Bij donkere kleuren is dit niet. Ik laat tegenwoordig mijn bayalage zo verven dat de “uitgroei” eigenlijk mijn eigen donkerblonde kleur is, en dan de onderkant blonder. Of ik ga donkerder.
guppekop schreef:
12-07-2018 15:02
tja,. Op de onderkant van je haar pakt de verf meestal beter want dat haar is ouder/meer beschadigd.
Heeft er niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als balayage, misschien vraag je om het verkeerde als je niet wil dat het bij de aanzet donkerder is, want dat is wel echt onderdeel van balayage.
Annelleke schreef:
12-07-2018 16:27
Klinkt als balayage, misschien vraag je om het verkeerde als je niet wil dat het bij de aanzet donkerder is, want dat is wel echt onderdeel van balayage.
'k Heb het eens gegoogled en ik heb effectief highlights hoor (allemaal aparte pakketjes in zilverpapier). Sorry voor de foute titel.

Als ik bij de kapper ga vraag ik overigens om bijkleuren, dus geen specifieke benaming. Ik heb al wel een paar keer aangegeven aan deze kapper, dat ik van de donkere massa vanaf wil, maar een echte oplossing komt er maar niet. In de kappersstoel zie het er overigens meestal vrij goed uit, nadien thuis (in een paardenstaart vooral), is er telkens weer de teleurstelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven