Mode & Beauty alle pijlers

Vind jij jezelf mooi?

31-07-2018 16:18 472 berichten
Alle reacties Link kopieren
To trapt af:

Het is bij mij heel afwisselend, in de zomerperiode voel ik me wel vaak mooier. Soms ook heel onzekere periodes dat ik vanalles wil veranderen. Sommige vrouwen noemen zichzelf lelijk maar ik vraag me dan af of ze dat wel menen, iedereen heeft toch wat moois?
Ik vind mezelf niet heel mooi, nee.

Ik ben geboren met een (kleine) afwijking in het gezicht en daar ben ik heel onzeker over. Ik ben ervoor in therapie geweest, heb verschillende operaties gehad en toch... ik heb er iedere dag moeite mee. Soms meer dan anders.

Verder valt het vrijwel niemand op en krijg ook nooit opmerkingen erover. Vriend vindt het juist het allermooiste aan me. En dat maakt toch wel veel goed. :)
Er is me één ding bijgebleven van de middelbare school wat betreft schoonheid; mijn beste vriendin was 'objectief' gezien niet mooi (futloos haar, beetje dikkig, grote neus, hele bleke huid waar bij presentaties vlekken op kwamen) maar had altijd aandacht van alle jongens en was veruit de populairste van de klas. Ik heb me lang afgevraagd hoe dat toch kon, tot het me duidelijk werd dat zij gewoon ontzettend veel zelfvertrouwen had en die uitstraling heel aantrekkelijk was.

Kortom, niet zozeer uiterlijk maar uitstraling is waar het om gaat.

Verder als antwoord op je vraag: ik ben heel blij met hoe ik eruit zie :)
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
31-07-2018 16:26
Ik vind mezelf niet heel mooi, nee.

Ik ben geboren met een (kleine) afwijking in het gezicht en daar ben ik heel onzeker over. Ik ben ervoor in therapie geweest, heb verschillende operaties gehad en toch... ik heb er iedere dag moeite mee. Soms meer dan anders.

Verder valt het vrijwel niemand op en krijg ook nooit opmerkingen erover. Vriend vindt het juist het allermooiste aan me. En dat maakt toch wel veel goed. :)
Kan ik me voorstellen dat het je onzekerheid maakt, maar zelf valt het je waarschijnlijk veel meer op dan anderen!
Jazeker. Is een tijd anders geweest maar sinds ik op eigen kracht nu 36 kilo ben afgevallen ben ik al best tevreden. Moet er van mezelf nog 25 af en dan heb ik weer hetzelfde figuur als toen ik negentien was. Ben nu begin dertig dus helaas zal ik het verval van ouder worden sowieso niet tegengaan maar vind mezelf niet lelijk.
Nectarinepit schreef:
31-07-2018 16:26
Ik vind mezelf niet heel mooi, nee.

Ik ben geboren met een (kleine) afwijking in het gezicht en daar ben ik heel onzeker over. Ik ben ervoor in therapie geweest, heb verschillende operaties gehad en toch... ik heb er iedere dag moeite mee. Soms meer dan anders.

Verder valt het vrijwel niemand op en krijg ook nooit opmerkingen erover. Vriend vindt het juist het allermooiste aan me. En dat maakt toch wel veel goed. :)
:hug:
Honnx schreef:
31-07-2018 16:28
Kan ik me voorstellen dat het je onzekerheid maakt, maar zelf valt het je waarschijnlijk veel meer op dan anderen!

Oh, absoluut.

En het stomme is: ik weet dat er mensen zijn die het veel erger hebben dan ik, dus ik zou niet moeten klagen. Maar toch he. Waarschijnlijk komt dat ook omdat het om mijn gezicht gaat, en een gezicht is natuurlijk niet omheen te kijken.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 16:32
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet heel mooi, maar dat hoeft ook niet. Ik ben meer dan tevreden met mezelf ondanks dat :)
Oifa schreef:
31-07-2018 16:31
:hug:

Lief, dank je. :)
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
31-07-2018 16:31
Oh, absoluut.

En het stomme is: ik weet dat er mensen zijn die het veel erger hebben dan ik, dus ik zou niet moeten klagen. Maar toch he. Waarschijnlijk komt dat ook omdat het om mijn gezicht gaat, en een gezicht is natuurlijk niet omheen te kijken.
Ik herken het wel hoor, je onzekerheden vergroot jezelf vaak. Maar wees trots op jezelf je hebt therapie gevolgd en dat maakt je alleen maar sterker en bovendien je vriend vind dat het mooiste!
Ik vind mezelf niet lelijk maar ook niet echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het lelijk dat mensen hun zekerheid ophangen aan wat mooi is of zou moeten zijn
waarom daar zoveel belang aan hechten?

ik bedoel, fijn als je leuk op een foto staat zodat je niet voor eeuwig herinnerd word aan dat stomme kapsel van destijds maar verder?

dan ben je maar niet de knapste in de supermarkt, boeiend :jump:
Lorem Ipsum
Ik heb wel de nodige zelfkritiek. Maar liever dat dan arrogant, want dat zou ik zijn als ik mezelf helemaal geweldig zou vinden.
Honnx schreef:
31-07-2018 16:33
Ik herken het wel hoor, je onzekerheden vergroot jezelf vaak. Maar wees trots op jezelf je hebt therapie gevolgd en dat maakt je alleen maar sterker en bovendien je vriend vind dat het mooiste!

:)

Turquasi, het is makkelijk om te zeggen dat je er niet teveel belang aan moet hechten. Onbewust gebeurt dat toch wel (bij mij in ieder geval) en het is moeilijk om daar vanaf te komen.
Ik vind mezelf eindelijk wel mooi. Er zijn punten waar ik nog wel onzeker over ben, maar lang niet meer zo erg als eerst. Ik had een gruwelijke hekel aan mezelf doordat ik mijn jeugd en jongvolwassenheid constant te horen kreeg dat ik lelijk was.
Nectarinepit :hug:
Coconuts12, ook voor jou een :hug: wat vervelend dat je dat zo vaak te horen kreeg. Fijn dat je jezelf nu wel mooi vindt.
Coconuts12 schreef:
31-07-2018 16:41
Ik vind mezelf eindelijk wel mooi. Er zijn punten waar ik nog wel onzeker over ben, maar lang niet meer zo erg als eerst. Ik had een gruwelijke hekel aan mezelf doordat ik mijn jeugd en jongvolwassenheid constant te horen kreeg dat ik lelijk was.
Ach wat erg en gemeen zeg, :hug:
Nectarinepit schreef:
31-07-2018 16:44
Coconuts12, ook voor jou een :hug: wat vervelend dat je dat zo vaak te horen kreeg. Fijn dat je jezelf nu wel mooi vindt.
Dank je. Dat heeft me echt heel veel jaar gekost. Ik werd elke dag uitgescholden en dat heeft diepe sporen nagelaten. Nog steeds. Maar ik ben nu wel eindelijk zover dat ik mezelf nu wel mooi vind.
Oifa schreef:
31-07-2018 16:47
Ach wat erg en gemeen zeg, :hug:
Dank je voor de knuffel.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
31-07-2018 16:34
ik vind het lelijk dat mensen hun zekerheid ophangen aan wat mooi is of zou moeten zijn
waarom daar zoveel belang aan hechten?

ik bedoel, fijn als je leuk op een foto staat zodat je niet voor eeuwig herinnerd word aan dat stomme kapsel van destijds maar verder?

dan ben je maar niet de knapste in de supermarkt, boeiend :jump:
Ik vind dat ook jammer, er was net ook zo'n topic over hoeveel punten je jezelf geeft op 10?
Dat is toch ook niet wat je je kinderen wil meegeven?
Echte schoonheid zit voor mij meer in hoe je je gedraagt, hoe je respect hebt voor anderen, hoe je een glimlach op anderen hun gezicht kan toveren (op velerlei manieren) hoe je iets positiefs bijdraagt aan (een mini stukje van) de wereld).

Ik merk het bij mezelf ook hoor, ik kan helemaal weg zijn van iemand die esthetisch allesbehalve perfect is, maar zoveel schoonheid in zich heeft door de glinster in zijn/haar ogen bvb.
poloppie wijzigde dit bericht op 31-07-2018 16:52
0.26% gewijzigd
Coconuts12 schreef:
31-07-2018 16:47
Dank je. Dat heeft me echt heel veel jaar gekost. Ik werd elke dag uitgescholden en dat heeft diepe sporen nagelaten. Nog steeds. Maar ik ben nu wel eindelijk zover dat ik mezelf nu wel mooi vind.

Wat verdrietig. :( Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn. Je mag trots op jezelf zijn dat je nu op een punt bent waarop je kunt zeggen dat je jezelf wel mooi vindt.
Coconuts12 schreef:
31-07-2018 16:47
Dank je. Dat heeft me echt heel veel jaar gekost. Ik werd elke dag uitgescholden en dat heeft diepe sporen nagelaten. Nog steeds. Maar ik ben nu wel eindelijk zover dat ik mezelf nu wel mooi vind.
Wat kunnen mensen toch hard zijn.

Wel fijn dat je jezelf inmiddels accepteerd en jezelf mooi vind. En echte schoonheid zit van binnen, en daar draait het in het leven om, tenminste naar mijn mening.
Nectarinepit schreef:
31-07-2018 16:49
Wat verdrietig. :( Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn. Je mag trots op jezelf zijn dat je nu op een punt bent waarop je kunt zeggen dat je jezelf wel mooi vindt.
Lief, dank je :lips:
IK ben op mijn 63ste de perfect combi tussen Doutzen Kroes en Imca Marina :yes:
Mijn blijkbaar retestekeblinde man vindt mij na 40 jaar nog helemaal the bomb (hij kan niet koken, dat scheelt wel natuurlijk) .
Verder heb ik (steeds minder) spiegels en ben bijziend wat ook een boel scheelt want de zwaartekracht is niet bijziend kan ik je vertellen. Mijn asielhond houdt van me dus ik ben vast wel een beetje soort van mooi, in de slechte ogen van mijn hond dan.
of zo

:roll:
anoniem_371339 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 16:54
13.44% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven