Mode & Beauty alle pijlers

Artikelen achteraf veel goedkoper

03-08-2018 18:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste ervaar ik best veel weerstand bij het kopen van artikelen in fysieke winkels en ik vroeg me af hoe anderen dit zien.

Vandaag toevallig twee dingen: ik was naar de kapper gegaan en kocht daar een nieuwe zilvershampoo van €25 aangezien de mijne bijna op was. Ik vond het redelijk duur, maar aangezien het een bekend merk was en ik er lang mee doe vond ik het prima. Achteraf kijk ik online hoe lang hij moet intrekken en zie ik dat een webshop dezelfde shampoo verkoopt voor €6,50. Voor €18 krijg je zelfs een 1000ml fles.
Ook vanmiddag een broek gekocht bij de h&m van €50. Dan kom ik thuis en zie ik dat de broek ook online te koop is en ik een 25% korting voucher in mijn mail heb.

Zo vreselijk irritant vind ik dit en ik vind mezelf ook dom dat ik geld uitgeef waaraan dat dus niet eens had gehoeven. :steam: houdt jullie dit tegen om in de winkel iets te kopen?
Ik shop altijd gewoon online. Veel makkelijker en veel goedkoper omdat je de goedkoopste aanbieder kunt kiezen.
redbulletje schreef:
03-08-2018 18:30
Ik shop altijd gewoon online. Veel makkelijker en veel goedkoper omdat je de goedkoopste aanbieder kunt kiezen.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Die shampoo vind ik wel een beetje naief, zo'n beetje overal is het goedkoper dan de kapper.
Als het mij overkomt dan pleeg ik een belletje en dan wordt dat meestal geregeld en krijg ik het teveel betaalde terug.
Je kan de broek ook terugbrengen en online bestellen.

De shampoo zou ik terugbrengen. Zijn ze nou helemaal mal geworden om er dergelijke prijs voor te vragen!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
03-08-2018 18:31
Die shampoo vind ik wel een beetje naief, zo'n beetje overal is het goedkoper dan de kapper.
Tuurlijk, maar ik steun graag mijn kapster, het is een klein zaakje met 3 man. Dat ik (voor mijn gevoel) zo belazerd wordt voelt naar.
Babette2017 schreef:
03-08-2018 18:33
Tuurlijk, maar ik steun graag mijn kapster, het is een klein zaakje met 3 man.
Dan moet je er niet over klagen...
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
03-08-2018 18:33
Tuurlijk, maar ik steun graag mijn kapster, het is een klein zaakje met 3 man. Dat ik (voor mijn gevoel) zo belazerd wordt voelt naar.
Je steunt je kapster door die enorme marge, en dat wil je, maar je wil het niet weten?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
03-08-2018 18:47
Je steunt je kapster door die enorme marge, en dat wil je, maar je wil het niet weten?
Alsin, ik ga ervan uit dat het misschien 30-40% duurder is dan online. Ik vind 400% gewoon te overdreven.

Het is voor mij meer de teleurstelling dat ik niet vaak meer in een fysieke winkel iets koop en er dan blij mee kan zijn, omdat het gevoel dat het online goedkoper kan dan overheerst.
Maar wellicht ben ik de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook bewust bijna alleen in fysieke winkels.
Maar ik vind het prijs verschil van die shampoo wel belachelijk groot
Babette2017 schreef:
03-08-2018 18:33
Tuurlijk, maar ik steun graag mijn kapster, het is een klein zaakje met 3 man. Dat ik (voor mijn gevoel) zo belazerd wordt voelt naar.
Die kapster koopt veel kleiner in dan een webshop en betaalt waarschijnlijk inkoop veel meer dan een grote webwinkel .
Daarom koop ik kleding het liefste online. Bij winkels (behalve de grote ketens) mag je spullen uit de sale vaak niet meer ruilen/terugbrengen en online heb je de wettelijke 14 dagen termijn.
Veel webwinkels hebben een 30 of zelfs 100 dagen termijn.

Wordt in die periode het item nog verder afgeprijst dan is een mailtje of belletje vaak voldoende om ook die extra korting nog te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
03-08-2018 19:04
Alsin, ik ga ervan uit dat het misschien 30-40% duurder is dan online. Ik vind 400% gewoon te overdreven.

Het is voor mij meer de teleurstelling dat ik niet vaak meer in een fysieke winkel iets koop en er dan blij mee kan zijn, omdat het gevoel dat het online goedkoper kan dan overheerst.
Maar wellicht ben ik de enige.
Wel jammer dat je de blijdschap over een aankoop zo teniet laat doen door het missen van een lagere prijs, lijkt me lastig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Cateautje schreef:
03-08-2018 18:32
Als het mij overkomt dan pleeg ik een belletje en dan wordt dat meestal geregeld en krijg ik het teveel betaalde terug.
Je kan de broek ook terugbrengen en online bestellen.

De shampoo zou ik terugbrengen. Zijn ze nou helemaal mal geworden om er dergelijke prijs voor te vragen!
Is.mijn ervaring ook. Even langsgaan en je krijgt in ieder geval een tegoedbon of soms geld terug.
Heeft de H&M broeken van 50 euro?
Dat vind ik best duur voor die winkel.
Meestal kosten ze daar toch maximaal 24,95 euro?
Alle reacties Link kopieren
Broek online bestellen en met de kaartjes en bon terug naar de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Toch raar, heb laatst een rok gekocht van Ralph Lauren, in de aanbieding in Spanje, bij Corte Ingles wat gezegd wordt is een dure winkel. Nou daar was zij net zo duur als bij Ralph Lauren online, alswel bij Zalando.

Idd kleinere winkeltjes hebben duurdere inkoop kosten, is helaas zo dat wat dat betreft de wereld ook niet eerlijk is. En grotere winkels op die manier ook bevoordeeld worden.
fietsen varen vrouwelijk doen
Waarom doe je dan ook je “research” achteraf? Wat niet weet, wat niet deert zou ik zeggen. Dus niet meer prijzen opzoeken als het al gekocht is.
LizBakker schreef:
06-08-2018 12:04
Waarom doe je dan ook je “research” achteraf? Wat niet weet, wat niet deert zou ik zeggen. Dus niet meer prijzen opzoeken als het al gekocht is.
Je kunt toch met je smartphone in de winkel al opzoeken wat hetgeen je wilt gaan kopen, kost?
Dan kun je op dat moment al bepalen of je de meerprijs in fysieke winkel ervoor over hebt of niet.
Je kan ook evt vragen om korting. Die kapper maakt nog altijd winst als hij jou 15% korting geeft op je shampoo. Jij blij en hij blij en steun je je kapper zonder rotgevoel achteraf.
Maw eerder checken of niet checken. Dan heb je geen rotgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het laatst bij de mediamarkt. Magic Gullit in de aanbieding zag ik online. Dus ik naar de mediamarkt maar zag de aanbieding niet staan, wel andere sets maar veel duurder en minder accessoires. Dus ik vraag ernaar bij een medewerker en laat op mijn mobiel de aanbieding zien. Is dus alleen online te bestellen. Vond ik zo typisch. Zo krijg je mensen niet naar de winkel.
Supersas09 schreef:
11-08-2018 23:34
Ik had het laatst bij de mediamarkt. Magic Gullit in de aanbieding zag ik online. Dus ik naar de mediamarkt maar zag de aanbieding niet staan, wel andere sets maar veel duurder en minder accessoires. Dus ik vraag ernaar bij een medewerker en laat op mijn mobiel de aanbieding zien. Is dus alleen online te bestellen. Vond ik zo typisch. Zo krijg je mensen niet naar de winkel.
Dat is toch totaal iets anders dan wat TO beschrijft? Dit is gewoon zelf niet goed opletten. Mag je best van balen hoor, maar dan baal je dus van jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-08-2018 07:48
Dat is toch totaal iets anders dan wat TO beschrijft? Dit is gewoon zelf niet goed opletten. Mag je best van balen hoor, maar dan baal je dus van jezelf.
Uhm, ik heb hem dus niet in de winkel gekocht.
Terug naar huis en online besteld, duh...
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
11-08-2018 23:34
Ik had het laatst bij de mediamarkt. Magic Gullit in de aanbieding zag ik online. Dus ik naar de mediamarkt maar zag de aanbieding niet staan, wel andere sets maar veel duurder en minder accessoires. Dus ik vraag ernaar bij een medewerker en laat op mijn mobiel de aanbieding zien. Is dus alleen online te bestellen. Vond ik zo typisch. Zo krijg je mensen niet naar de winkel.
Nee, zo kopen mensen het dus onlime.
Je kan tegenwoordig veel beter online bestellen. Je hebt dan de kans de beste prijs te betalen en je bespaard op je parkeer- en benzinekosten en reistijd. De kapper prijst zichzelf op deze manier de markt uit, zelfs met een wat hogere inkoopprijs hoeft er niet zo'n schandalige marge op de prijs te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven