Mode & Beauty alle pijlers

Kan ik mijn grijs geverfde haar weer blond krijgen?

08-08-2018 23:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 dagen geleden mijn haar thuis geverfd. Dit was compleet fout gegaan.. Ben van mezelf blond, midden/licht blond. Maar wou voor de zomer nog wat blonder want dat leek me wel leuk, zou wit blond, plus verf was in de aanbieding.
Maar toen was ik ineens een geel met oranje gevlekte koe. Ik online dingen opzoeken hoe ik het zelf op kon lossen maar uiteindelijk toch besloten om naar de kapper te gaan. De kapper zei dat ze eigenlijk 1 optie echt zag zitten wat wel mooi zou worden dus heb dat maar laten doen. Maar nu is mijn haar donker grijs met een blauw/paarse waas. Na een aantal keer wassen zou mijn haar lichter worden zei de kapper. Vanochtend mijn haar gewassen en het is inderdaad wat lichter geworden maar nu vraag ik me af hoe krijg ik het echt weer licht blond? Heeft iemand ervaring of tips? Ik wil liever niet weer verven want mijn haar heeft al wat te leiden gehad. Maar is bleken met een citroen of chloor water en de zon een optie? Of iemand andere tips zodat de donkere gloed een beetje weg gaat?

Liefs x
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de kapper en niet zelf gaan rommelen want dan heb je straks geen haar meer over.
...
Ik denk dat je ideeen goed werken voor een groene gloed maar niet dat je haar er blond van word.
Alle reacties Link kopieren
Waarom luister je niet gewoon naar de kapper? na een aantal keer wassen zou het wat lichter verkleuren. Geloof me, dat gaat het ook zeker doen.
En ik hoop trouwens dat je je les geleerd hebt? Bleken/blonderen laat je door de kapper doen. Meer als 2 tinten donkerder of een felle kleur laat je ook door de kapper doen.
Alle reacties Link kopieren
Die blauw paarse gloed kan komen door een zilver shampoo die is gebruikt die was je er zo uit.
Bij mij heeft een kapper ooit eens een grijze toner over mijn haar heen gegooid toen ik hetzelfde probleem had als jij... het was bijna antraciet.. echt verschrikkelijk..
Ik heb toen mn haar een aantal keer achter elkaar gewassen met afwasmiddel, vermengd met shampoo en dit hielp echt.. daarna wel je haar goed verzorgen (masker etc) want het is niet goed voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
De meeste verf (behalve roodtinten) verdwijnt geleidelijk door wassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat onder dat grijs nog steeds dat oranje zit wat tevoorschijn gaat komen als er teveel "grijs"-verf uit je haar wordt gewassen dus ik zou niets drastisch doen.
hoe krijg ik het echt weer licht blond?
De eigen haarkleur krijg je alleen maar terug door het uit te laten groeien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ah dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen 6 citroenen uitgeperst en samen met een masker een uur in mijn haar laten zitten. Toen was dat grijze eruit en was het weer lichtblond. Zoek even op youtube wat filmpjes, genoeg meiden die dat grijzige uit hun haar hebben gehaald dmv citroen!

Bv:
https://youtu.be/YZuWkN7kRx4
Alle reacties Link kopieren
Meisjemeteenvraagje schreef:
08-08-2018 23:32
Heeft iemand ervaring of tips? Ik wil liever niet weer verven want mijn haar heeft al wat te leiden gehad. Maar is bleken met een citroen of chloor water en de zon een optie? Of iemand andere tips zodat de donkere gloed een beetje weg gaat?
Waarom denk je dat je haar minder zal lijden onder chloor/citroen/zon?

Waarom zouden er zoveel sunprotectors op de markt zijn voor je haar denk je?

Laat je haar aub even met rust, gooi er een kokosolie om het een beetje te laten recupereren en ga ev. over een week of twee terug naar de kapper als het je dan nog zo hard tegenstaat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!
Denk dat ik mijn tijd maar uit zit en kijken of ik het er iets uit kan wassen. En anders wachten tot mijn haar groeit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven