Mode & Beauty alle pijlers

Katoenen corrigerende onderjurk

10-08-2018 15:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt zoek ik een corrigerende onderjurk die als hoofdbestanddeel katoen heeft (en niet polyamide, zoals verreweg de meeste shapewear). Het liefst een onderjurk die onder de beha door gaat, want mijn borsten hoeven niet platgedrukt te worden. Ook als je katoen of cotton in de zoekbalk van Google typt, krijg je allemaal polyamide resultaten. Ik heb alleen een onderjurk van Wolford gevonden die uit het goede materiaal bestaat (2/3 katoen, 1/3 elasthan), maar die gaat ook over de borsten en is vrij prijzig. Hebben jullie tips?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Er zit geen rek in 100% katoen, dus kan niet als corrigerend gebruikt worden
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
10-08-2018 15:43
Er zit geen rek in 100% katoen, dus kan niet als corrigerend gebruikt worden
Dat begrijp ik, daarom heb ik het in de op ook over een corrigerende jurk met als hoofdbestanddeel katoen, natuurlijk moet er ook elasthan in. En dat bestaat dus wel, zie mijn voorbeeld van Wolford. Het is alleen erg lastig te vinden tussen al die polyamide jurken.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Ik heb wel een hemdje en broekje bij de hema vandaag. Ik meen dat dat 75% katoen is. Ik weet alleen niet of ze daar ook onderjurken van hebben
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
10-08-2018 15:43
Er zit geen rek in 100% katoen, dus kan niet als corrigerend gebruikt worden
Dat zoekt ze dan ook niet.

Ten Cate heeft wel corrigerende hemdjes en broekjes met katoen, is dat niks?
https://www.tencateshop.com/nl/25-shape ... on-control
De hemdjes drukken je borsten niet plat.
Alle reacties Link kopieren
@ Anki: de Hema heeft alleen onderjurkjes met polyamide (ik heb even op hun site gecheckt).

@ groenteboerin: dat is wel het goede materiaal en houd ik in gedachten voor als ik echt geen jurkje met katoen kan vinden. Ik zou dan, als ik voor hemdje en broekje ga, wel liever een broekje met pijpjes hebben.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Liesje68 schreef:
10-08-2018 16:24
@ Anki: de Hema heeft alleen onderjurkjes met polyamide (ik heb even op hun site gecheckt).

@ groenteboerin: dat is wel het goede materiaal en houd ik in gedachten voor als ik echt geen jurkje met katoen kan vinden. Ik zou dan, als ik voor hemdje en broekje ga, wel liever een broekje met pijpjes hebben.
Afhankelijk van de stof van de jurk is "katoen" als onderjurk wel plakkerig. Je hebt kans dat de jurk dan ergens aan de onderjurk blijft hangen.
Polyamide heeft dit niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heb je de Wolford onderjurk ook in het echt gevoeld? Deze is namelijk niet sterk corrigerend, maar maakt je lichaam mooi gestroomlijnd. De borsten worden bij de jurk niet plat gedrukt, maar met een strakke jurk moet je wel opletten dat de naden bij de borsten niet doorschijnen. Verder echt een topjurk waar je jarenlang plezier van zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Loohala schreef:
10-08-2018 22:40
Heb je de Wolford onderjurk ook in het echt gevoeld? Deze is namelijk niet sterk corrigerend, maar maakt je lichaam mooi gestroomlijnd. De borsten worden bij de jurk niet plat gedrukt, maar met een strakke jurk moet je wel opletten dat de naden bij de borsten niet doorschijnen. Verder echt een topjurk waar je jarenlang plezier van zal hebben.
Nee, ik heb de jurk niet in het echt gevoeld, maar op internet gevonden. Hij hoeft niet sterk corrigerend te zijn, stroomlijnen is prima. Ik begin er ook naar te neigen deze wel te bestellen als ik geen andere tips krijg. Fijn te lezen dat hij de borsten niet platdrukt.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven