Mode & Beauty alle pijlers

V-nek trui

13-08-2018 00:31 11 berichten
Mijn zoektocht loopt een beetje spaak.
Ik ben op zoek naar een v-nek trui, redelijk strak model en niet te kort. Gewoon normale lengte en niet die Crop-top ellende die je overal ziet. Wie heeft de gouden tip?
Je zou het Vhals kunnen noemen als je googled, dan krijg je wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Nek truien bestaan niet.
Het gedeelte tussen je hoofd en romp heet hals en aan de achterkant word het nek genoemd.
Deze fout wordt onnoemlijk vaak gemaakt, ik lees het ook altijd verkeerd in boeken.

Zoek je trui met v vormige uitsnijding aan de voorkant dan is het inderdaad v-hals trui, zoals Cateautje al schreef.
karin6789 schreef:
13-08-2018 00:39
Nek truien bestaan niet.
Het gedeelte tussen je hoofd en romp heet hals en aan de achterkant word het nek genoemd.
Deze fout wordt onnoemlijk vaak gemaakt, ik lees het ook altijd verkeerd in boeken.

Zoek je trui met v vormige uitsnijding aan de voorkant dan is het inderdaad v-hals trui, zoals Cateautje al schreef.
Komt omdat het in het Engels v-neck is.
Alle reacties Link kopieren
https://m.esprit.nl/dameskleding/kledin ... er=default
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
13-08-2018 00:47
Komt omdat het in het Engels v-neck is.
Maar wij wonen niet in een Engels sprekend land.
Veel mensen weten het volgens mij gewoon echt niet.
Net zoals hak voor hiel gebruiken.
Komt ook vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Zoek in de basiscollecties. Zoals Benetton, huismerk Bijenkorf, Zalando Essentials. Dat werk. Ik heb er al een stuk of vier gekocht via die merken. Twee in een lichtgewicht viscose, eentje van wol en een wat luxer geval van kasjmier.
Nee heb je, ja kun je krijgen
karin6789 schreef:
13-08-2018 00:56
Maar wij wonen niet in een Engels sprekend land.
Veel mensen weten het volgens mij gewoon echt niet.
Net zoals hak voor hiel gebruiken.
Komt ook vaak voor.
Nee, maar omdat v-neck dus zo’n veel gebruikte term is, snap ik wel waar de verwarring vandaan komt.

Mijn moeder noemt een hiel ook een hak! Hadden we altijd discussie over, blijkt het toch in Van Dale te staan met hiel als 1e betekenis. Dus toen was ik uitgediscussieerd, haha! Het is iets uit het oosten van het land, blijkbaar.
https://www.debijenkorf.nl/product-list ... m=V%20hals
V nek gebruikelijk? Ik heb dat werkelijk nog nooit horen gebruiken eigenlijk.
Ik heb inderdaad vooral gezocht op Engelse sites, vandaar de term v-nek. Heb inmiddels 4 truien besteld, 2 van Tom Tailor en 2 van Zalando essentials.
Ben benieuwd, hoop dat er wat bijzit! Dank voor alle tips :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven