Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar bij jonge vrouwen

26-08-2018 20:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel is het de mode voor jonge vrouwen om hun haar zilverblond of grijs te verven. Ik vind dat eerlijk gezegd wel raar. En omdat het de mode is, doen veel vrouwen dat dan ook. Wat vindt men hier eigenlijk daarvan? Is het mooi?

Ik zie het wel bij mezelf als ik ouder ben en rimpeliger. Dan lijkt me zilveren strepen wel mooi. Ik zal altijd lang haar hebben, en op mijn oude dag waarschijnlijk opsteken of in een knot doen of zo. Mijn haar is niet geschikt om kort te dragen. Dan springt het overal behalve de goede kant op.

is grijs haar bij jonge vrouwen mooi?

Totaal aantal stemmen: 103

nee (54%)
ja (46%)
Alle reacties Link kopieren
Het begint al uit de mode te raken toch? Volgens mij is de piek allang achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreselijk.
Kom nu bijna op een leeftijd dat ik zelf grijs wordt, de gruwel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel mooi. Maar ik vind het ook mooi bij oudere vrouwen. Alleen niet bij mezelf dus verf ik het :)
Alle reacties Link kopieren
Mwah, vind het niet zo mooi.
Ik zie wel vrouwen van rond de 50 die soms heel mooi natuurlijk grijs haar hebben en daar dan wat highlights in aanbrengen, dat vind ik wel heel mooi.
Zilverblond vind ik heel mooi, duifjesgrijs ben ik dan weer wat minder gek op.
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
26-08-2018 20:34
Het begint al uit de mode te raken toch? Volgens mij is de piek allang achter de rug.

Ja drie jaar geleden was het in. Ik zie nu eigenlijk nooit meer iemand met grijs haar. (Geverfd dan, wel natuurlijk grijs :proud: )
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
26-08-2018 20:34
Het begint al uit de mode te raken toch? Volgens mij is de piek allang achter de rug.
Als dat zo is, dan zullen de mensen het wel niks vinden.
Maar hier zie ik het nog volop. Ik woon in een plattelandsgemeente in het oosten van het land. Hier dringt alles later door maar men volgt de mode wel strakker, minder vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 3 jaar geleden gehad. Het stond wel leuk maar ik zou het nooit meer doen.
Mijn haar is er nu nog broos van. Ik heb het laten uitgroeien door later steeds highlights in de bovenkant te laten zetten, wat een ramp was dat.

Het is ook heel lastig te onderhouden want het wordt heel snel gewoon platina blond en in mijn geval dus ook meteen gelig (warme ondertoon haar).
Bij anderen zie ik het ook, het blijft gewoon niet mooi.

Ik vind het nu trouwens ook wel passé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds mooi en ik zie het ook nog steeds veel!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-08-2018 20:51
Als dat zo is, dan zullen de mensen het wel niks vinden.
Maar hier zie ik het nog volop. Ik woon in een plattelandsgemeente in het oosten van het land. Hier dringt alles later door maar men volgt de mode wel strakker, minder vrij.

Dat hoeft niet per se. Mensen die graag met de mode meegaan en 3 jaar geleden grijs haar hadden omdat het in was, hebben nu gewoon weer iets anders wat in de mode is. Hoeft niet per se zo te zijn dat grijs niet leuk is.
iones schreef:
26-08-2018 20:51
Als dat zo is, dan zullen de mensen het wel niks vinden.
Maar hier zie ik het nog volop. Ik woon in een plattelandsgemeente in het oosten van het land. Hier dringt alles later door maar men volgt de mode wel strakker, minder vrij.
Dat wou ik vragen nav je op.

Het staat niet iedereen. Maar ach. Roze ook niet. Het zijn toch vooral tieners/ begin 20tigers?
Vind dat pittig/ rood en kort persoonlijk VEEL lelijker. Was vd week boven in het land en keek mijn ogen weer uit. Zoveel meer dan in de randstad. Waarom? Rood staat de meeste op latere leeftijd helemaal niet. Kort snap ik dan nog ivm dunner wordend haar. Maar inderdaad. Maak laat het echy goed knippen of maak een knot ofzo.
Ach,dat moeten ze zelf weten. Het is niet mijn smaak maar als zij zich daar goed
bij voelen dan moeten ze dat gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
DulceLoco schreef:
26-08-2018 20:34
Het begint al uit de mode te raken toch? Volgens mij is de piek allang achter de rug.
Ja, dacht ik ook. Sommige vrouwen hebben mooi wit haar en anderen niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
TO je loopt erg achter dat was twee jaar geleden helemaal hip. Of heeft die trend nu pas het achterland bereikt?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je vertellen, ik zie het hier volop! Ik ben erg verbaasd dat ik van jullie verneem dat dit al drie jaar is. Voor mij is het echt iets van het laatste jaar!


Overigens, iets doen omdat het in de mode is vind ik altijd een slecht argument. Ik vind dat je het ZELF mooi moet vinden en er achter moet staan. Maar ik heb wel eens het idee dat sommige mensen zelf niet eens weten wat ze mooi vinden en denken dat het mooi gevonden wordt, en hip willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, in het oosten lopen ze wat achter. Dat viel me op toen ik daar op bezoek was.. Ik vind het zelf absoluut geen mooie kleur in ieder geval, het maakt oud. En ik vind het een saaie kleur. Niet sexy :-D
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-08-2018 21:30
Ik zal je vertellen, ik zie het hier volop! Ik ben erg verbaasd dat ik van jullie verneem dat dit al drie jaar is. Voor mij is het echt iets van het laatste jaar!


Overigens, iets doen omdat het in de mode is vind ik altijd een slecht argument. Ik vind dat je het ZELF mooi moet vinden en er achter moet staan. Maar ik heb wel eens het idee dat sommige mensen zelf niet eens weten wat ze mooi vinden en denken dat het mooi gevonden wordt, en hip willen zijn.

Waarom? Sommigen vinden het bijvoorbeeld belangrijk dat zij er altijd netjes uitzien, anderen willen meer hun persoonlijkheid reflecteren en weer anderen willen graag voorop lopen in wat modieus is. Ieder zijn ding toch? Je kunt toch ook staan achter de keuze dat je er graag volgens de laatste mode bijloopt?
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is niet echt een keuze. Mode is een keuze die voor je gemaakt wordt. En mode maakt je heel vaak niet hip. De mode schrijft soms kleuren voor die je niet staan, of een model kleding waarvoor je een ongeschikt figuur hebt. Mode is niet altijd voor iedereen namelijk. Je moet ook een beetje zelfinzicht hebben.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-08-2018 22:05
Maar dat is niet echt een keuze. Mode is een keuze die voor je gemaakt wordt. En mode maakt je heel vaak niet hip. De mode schrijft soms kleuren voor die je niet staan, of een model kleding waarvoor je een ongeschikt figuur hebt. Mode is niet altijd voor iedereen namelijk. Je moet ook een beetje zelfinzicht hebben.

Maar je hoeft toch niet altijd alleen maar kleuren te dragen die je het beste staan?
Mode kan best voor iedereen zijn. Je kunt zelf weten waar je de grenzen legt voor wat je draagt. Zelfinzicht kan ook beteken dat je weet dat je er in andere kleuren/vormen/materialen misschien beter uit ziet, maar dat je er bewust voor kiest om x te dragen.

Aanvulling: Zelfinzicht kan ook beteken dat je weet dat je er in andere kleuren/vormen/materialen misschien beter uit ziet (in de ogen van TO), maar dat je er bewust voor kiest om x te dragen. Wie bepaald wanneer je er op je best uitziet? Dat doe je toch zelf? Misschien vind ik wel dat ik er op mn best uitzie als ik draag wat in is, ongeacht of de kleuren/vormen/materialen bij me passen of niet. En die mensen die de mode volgen of die zelf trends zetten, dragen dat echt niet altijd omdat ze denken dat anderen hun hip vinden. Ze dragen dat omdat ze dat zelf leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kan geen geel dragen bij mijn gezicht. Dan gaat iedereen vragen of ik ziek ben. Dus zo wordt dat bepaald. Ik noem maar een voorbeeld hoor.
En in een skinny jeans krijg ik een dikke brede kont. Die draag ik dus niet. En ik ben niet de enige. En aangezien vrouwen zich doorgaans op hun voordeligst willen laten zien, zijn ze het zich niet altijd bewust als iets ze totaal misstaat denk ik.
Bij sommige jongeren staat het leuk en bij sommigen echt verschrikkelijk en dan ligt het ook nog aan welke tint.

Maar ik vind het niet erg dat het een trend is, daardoor heb ik mijn haar ook minder vaak laten verven. Eerst baalde ik na een week of 3-4 al dat ik al weer wat grijze sprietjes zag bij mijn uitgroei (verf mijn haar in een kleur die op mijn eigen haarkeur lijkt dus naast het grijze zie je amper uitgroei) maar nu heb ik zoiets van ach wat maakt het uit? Ik wacht nog even met verven.
Ik vind grijs haar bij mezelf niet mooi maar wel bij een ander. Dus als iemand het
mooi vind waarom niet? Moet een ieder voor zich weten of hij/zij haar haar grijs laat verven. Het belangrijkste is nog altijd dat iemand zich prettig voelt bij de keuzes die hij/zij maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf al een aantal grijze haren helaas. De eerste verschenen al op mijn 25e. Momenteel vind ik het nog te weinig om ze te gaan verven.
Eigenlijk vind ik dat je die grijze haren moet verdienen en niet uit een flesje halen. Ook denk ik dat je eigen haarkleur altijd het best bij je past en staat, anders was je niet zo in elkaar gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven