Mode & Beauty alle pijlers

Kapper heeft mijn haar flink verpest - geld terug?

11-09-2018 20:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden heb ik mijn haar laten blonderen en sindsdien draag ik het door middel van zilvershampoo zilvergrijs. Het afgelopen jaar heb ik het heel erg druk gehad op mijn studie/werk waardoor ik geen tijd (en ook geen geld) had om mijn uitgroei te laten bijhouden. Twee weken terug ben ik dan eindelijk naar de kapper gegaan om mijn inmiddels flink lange uitgroei te laten bijwerken, en het is echt compleet mislukt.

De salon waar ik heen ben gegaan heeft een goede reputatie en is ook zeker niet goedkoop. Ik heb m'n research gedaan en zag op hun social media een paar foto's staan van zilver haar, dus ik ging ervan uit dat zij me konden helpen. Niet dus. Ze hadden de blondeer veel te snel uitgespoeld waardoor mijn uitgroei nog een stuk donkerder en geler is dan de rest van mijn haar. Op sommige plekken zaten zelfs knalgele vlekken. Ze zagen gelukkig hun fout in dus een paar dagen later kon ik terugkomen en ze zouden hun fout rechtzetten. Opnieuw: niet dus. Dezelfde fout is nog een keer gemaakt: de blondeer is na een miezerige 10 minuten al uitgespoeld, waardoor er nog steeds een duidelijk kleurverschil in mijn haar zit, en ipv alleen de donkere/gele plekken opnieuw te blonderen, is mijn gehele uitgroei opnieuw gedaan. Dit hebben ze geprobeerd te verdoezelen met een kleurspoeling die er na één keer wassen al uit was waardoor het leek alsof mijn haar na mijn tweede bezoek wel mooi was. Na mijn haar te hebben gewassen is het eindresultaat als volgt: de eerste 5cm (op mijn hoofdhuid dus) is bijna spierwit (ong level 11), de volgende 5cm is asblond (level 9), de volgende 5cm is geel (level 8) en de rest is zilvergrijs (level 9). Het kleurverschil is echt heel duidelijk, ik heb er al van meerdere mensen opmerkingen over gehad. Het ziet eruit alsof ik zelf met blondeer van de kruidvat in de weer ben geweest niet wetende waar ik mee bezig was. Met andere woorden: ik heb 230 euro betaald om voor lul te lopen.

Ik heb al informatie ingewonnen bij een andere kapper en die gaf aan dat wat ik wilde gewoon haalbaar had moeten zijn binnen één bezoek, en de enige optie een paar maanden wachten is ivm de schade van de blondeer en daarna alles wat nog geel is nóg een keer blonderen. Donker verven gaat ook niet mooi worden omdat de ondergrond niet egaal is. Zou ik er nu een donkerblonde verf over zetten, dan worden sommige plekken warm donkerblond, andere plekken assig lichter blond, en helemaal bovenop waar het wit is zal hoogstwaarschijnlijk groen gaan uitslaan. Op zich geen probleem maar dit betekent wel dat ik de komende maanden flink voor schut loop en het me wéér een smak geld gaat kosten om dit te laten rechtzetten bij een andere kapper. Naar deze salon ga ik namelijk niet meer terug, mijn vertrouwen in hun is weg zoals jullie denk ik wel begrijpen :-D

Erg lang verhaal; maar wat zijn in dit geval mijn rechten als consument? Het gaat hier niet om een eindresultaat dat wél mooi is maar niet is wat ik wil, het gaat hier om een eindresultaat waarmee ik voor schut loop en waar ik ook gewoon echt niet blij mee ben. Alvast bedankt voor de hulp :)
Rebel scum!
helemaal kort knippen
ik ben zo blij met mijn natuurlijk grijze coupe
Alle reacties Link kopieren
Absoluut je geld terugvragen en ook een vergoeding om dit bij een andere kapper ( over een paar maanden weliswaar) te laten fixen.
Ik zou mijn geld terugvragen.
Wat erg zeg dit. Zoveel geld en dan nog niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook teruggaan en geld terug eisen. Wat een geld zeg! En dan loop je ook nog voor je gevoel voor schut. Is het nog een beetje te maskeren door het bijv. op te steken?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Je hele haar is naar de filistijnen geholpen en je hebt er nog voor moeten betalen ook.. echt klote
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 20:42
helemaal kort knippen
Advies in de categorie "hebben we niks aan" :facepalm:
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
11-09-2018 20:44
Absoluut je geld terugvragen en ook een vergoeding om dit bij een andere kapper ( over een paar maanden weliswaar) te laten fixen.
Ga ik zeker doen. Hopen dat ze erin mee willen gaan. Ik heb expres nu ook nog geen negatieve reviews achtergelaten om ze niet tegen me in het harnas te jagen, maar mochten ze niet willen meedenken dan ga ik dat ook zeker doen. Incl foto's :-D
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
11-09-2018 20:53
Ik zou ook teruggaan en geld terug eisen. Wat een geld zeg! En dan loop je ook nog voor je gevoel voor schut. Is het nog een beetje te maskeren door het bijv. op te steken?
Als ik een knot in doe valt het niet zo op maar helaas ben ik gezegend met een extreem gevoelige hoofdhuid waardoor ik na mijn haar een paar uur vast te dragen met knallende koppijn kom te zitten :-(
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
11-09-2018 20:56
Je hele haar is naar de filistijnen geholpen en je hebt er nog voor moeten betalen ook.. echt klote
Ja, ik ben ook echt not amused. Gelukkig is mijn haar nog steeds in een goede conditie dankzij de olaplex dus kan het nog een keer voorzichtig blonderen om het één of twee levels te liften wel aan, anders was ik nog verder van huis geweest.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt of het gele gedeelte opnieuw in de blondeer moet. Ze hebben toch wel een haarhersteller (Olaplex) gebruikt? Met haarherstellers is het zo dat de inwerktijden van bleek- en verfmiddelen langer worden, of er moeten sterkere ontwikkelaars worden gebruikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-09-2018 21:10
Het klinkt of het gele gedeelte opnieuw in de blondeer moet. Ze hebben toch wel een haarhersteller gebruikt? Met haarherstellers is het zo dat de inwerktijden van bleek- en verfmiddelen langer worden.
Yep, ze hebben olaplex gebruikt. Vandaar dat ik er ook totaal met mijn pet niet bij kan waarom ze besloot het na 10 minuten al uit te spoelen. Van wat ik heb gehoord verdubbelt olaplex de tijd die blondeer nodig heeft om z'n werk te doen dus in principe heeft het er maar 5 minuten in gezeten. De laatste keer dat ik mijn hele haar heb laten blonderen twee jaar terug heb ik ruim een uur met 10vol (3%) blondeer+olaplex in mijn haar gezeten om het één level te liften en zo min mogelijk warmte vrij te laten. Ze heeft het toen ook een keer afgeschraapt en opnieuw ingezet zonder uit te spoelen om het langer door te laten werken en het zo min mogelijk te beschadigen.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik dan niet begrijp: je klinkt alsof je er best wat verstand van hebt, hoezo ben je dan akkoord gegaan met uitspoelen? Je had toch gewoon kunnen zeggen "joh, ik zit pas 10 minuten, dit is nog lang niet goed hoor" of iets in die geest?

Niet dat je niet gewoon je geld terug moet gaan halen, want dat staat natuurlijk buiten kijf, ik snap gewoon alleen niet hoe zoiets dan gaat. Ik zit bij de kapper altijd bij elke beweging al te roepen "wat doe je?" en "niet teveel af he!" etcetera.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt halflang haar. Misschien dat alleen voorzichtig het gele gedeelte van het kruinhaar behandeld kan worden, want dat valt over de rest. Dat nek- en zijhaar hoef je dan niet te behandelen en dat wordt dan gespaard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Al is het alleen maar de bovenste reep haar van pakweg 2 cm breed. Dat maskeert al veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
fashionvictim schreef:
11-09-2018 21:22
Maar wat ik dan niet begrijp: je klinkt alsof je er best wat verstand van hebt, hoezo ben je dan akkoord gegaan met uitspoelen? Je had toch gewoon kunnen zeggen "joh, ik zit pas 10 minuten, dit is nog lang niet goed hoor" of iets in die geest?

Niet dat je niet gewoon je geld terug moet gaan halen, want dat staat natuurlijk buiten kijf, ik snap gewoon alleen niet hoe zoiets dan gaat. Ik zit bij de kapper altijd bij elke beweging al te roepen "wat doe je?" en "niet teveel af he!" etcetera.
Ik ga er dan weer vanuit dat mijn kapper zijn vak kent.
Ik zeg dus wat er moet gebeuren en laat hem voor de rest doen.


Ik zou proberen of je je geld terugkrijgt, maar ik vrees dat dat een maand na de feiten moeilijk wordt.
Die kapper knoeier kwam alleszins niet meer aan mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten wel geregeld een lokje afscheiden en afpoetsen met een papieren doekje om te kijken of het al de goede kleur heeft bereikt. Zo niet dan wordt het middel er weer ingekamd en daarna wordt bepaald hoe lang het nog moet. Geen enkele kapper doet dat op het oog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-09-2018 21:22
Maar wat ik dan niet begrijp: je klinkt alsof je er best wat verstand van hebt, hoezo ben je dan akkoord gegaan met uitspoelen? Je had toch gewoon kunnen zeggen "joh, ik zit pas 10 minuten, dit is nog lang niet goed hoor" of iets in die geest?

Niet dat je niet gewoon je geld terug moet gaan halen, want dat staat natuurlijk buiten kijf, ik snap gewoon alleen niet hoe zoiets dan gaat. Ik zit bij de kapper altijd bij elke beweging al te roepen "wat doe je?" en "niet teveel af he!" etcetera.
Ik weet wat basic dingen, maar ik ben nog steeds geen kapper. Ik ga er dus vanuit dat een salon met een goede reputatie weet waar ze mee bezig zijn. De kapster riep ook meermaals dat mijn haar supersnel lichter werd dus ik ging ervan uit dat het wel goed zou zitten. I was wrong.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-09-2018 21:45
Ze moeten wel geregeld een lokje afscheiden en afpoetsen met een papieren doekje om te kijken of het al de goede kleur heeft bereikt. Zo niet dan wordt het middel er weer ingekamd en daarna wordt bepaald hoe lang het nog moet. Geen enkele kapper doet dat op het oog.
Dit hebben ze dus niet gedaan. Ze heeft gewoon op het oog gekeken onder slecht kunstlicht hoe het eruit zag en het daarna uitgespoeld. Ik krijg hoe langer hoe meer een "lange halen, snel thuis" gevoel bij deze salon want erg nauwkeurig wordt er blijkbaar niet gewerkt. Toch raar dat zo'n salon dan zo'n goede reputatie kan hebben. Als klap op de vuurpijl hoorde ik haar aan het eind van mijn tweede afspraak zeiken over hoe slecht het licht wel niet was in die salon dus kleuren anders leken dan dat ze zijn. Joh.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg, ik zou zeker je geld terug vragen. Je hebt echt recht op die vergoeding. Is de kapsalon Rob Peetoom geweest toevallig? Heel veel mensen zijn tevreden maar een vriendin van mij haar haar was ook verpest met blonderen. Ze is overigens wel terug gegaan en een andere kapster heeft het goed herstelt.
Alle reacties Link kopieren
Honnx schreef:
11-09-2018 22:22
Wat erg zeg, ik zou zeker je geld terug vragen. Je hebt echt recht op die vergoeding. Is de kapsalon Rob Peetoom geweest toevallig? Heel veel mensen zijn tevreden maar een vriendin van mij haar haar was ook verpest met blonderen. Ze is overigens wel terug gegaan en een andere kapster heeft het goed herstelt.
Nee het was niet Rob Peetoom, haha. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik daar in de toekomst ook niet heen moet. Wat was er gebeurd met haar haar dan? Verpest als in niet mooi of verpest als in doodgeblondeerd?

Ik ga voortaan gewoon weer naar Kinki kappers. We hebben helaas geen Kinki waar ik woon maar dan stap ik voortaan maar in de trein voor m'n haar. Voor een moeilijke haarkleur is Kinki in mijn ervaring nog altijd de beste. Als ik bij Kinki iets wilde dat niet haalbaar was dan zeiden ze dat gewoon ipv het alsnog te doen en mij met lelijk haar naar huis te sturen.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Wat een hel. Mij is ook zoiets overkomen heel lang geleden. Dus snap hoe je je voelt. Absoluut teruggaan en gesprek aangaan met manager/eigenaresse. Gestoord om te betalen voor zo’n slechte service :(. Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
lolanu schreef:
11-09-2018 22:33
Wat een hel. Mij is ook zoiets overkomen heel lang geleden. Dus snap hoe je je voelt. Absoluut teruggaan en gesprek aangaan met manager/eigenaresse. Gestoord om te betalen voor zo’n slechte service :(. Succes!!!
Thanks!!

Als ik gelijk had gezien hoe lelijk het eindresultaat was had ik ook nooit betaald maar ze zijn natuurlijk zo slim om het te verdoezelen met een kleurspoeling die er na één keer wassen uit is. Toen ik foto's aan een andere kapper liet zien van hoe mijn haar eruit zag voor de spoeling, met de spoeling erin en na het wassen zei ze ook gelijk dat iedere bekwame kapper kan zien dat die spoeling er gelijk uit zou wassen en ik dan weer met zo'n lelijk eindresultaat zou zitten. Ze hebben waarschijnlijk gewoon een dikke fout gemaakt die ze niet willen toegeven en proberen mij, als klant, de schuld te geven van hun mistake.
Rebel scum!
Alle reacties Link kopieren
Geen Rob Peetoom, dan was het salon B. Ah nee, niet gissen. Ben benieuwd hoe het afloopt als je naar de salon gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven