Mode & Beauty alle pijlers

Hakken dragen

15-09-2018 22:53 26 berichten
Ik ben een meisje van net 18 jaar en ik wil eens proberen om hakken te dragen.

Wat is qua hak het beste om mee te beginnen? En kan je daarmee naar school zonder dat je zere voeten krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Een hak van twee of drie centimeter loopt comfortabel.
Begin met een bredere en lagere hak. Dan heb je minder druk op je voorvoet. Hoe hoger de hak hoe hoger de druk.

Niet met een blote voet.
parbleumondieu schreef:
15-09-2018 22:55
Een hak van twee of drie centimeter loopt comfortabel.
En dan langzaam opbouwen als je wilt.

Ik vind zelf een hak tot 7 cm comfortabel om een hele werkdag op te lopen. Bij mij is een werkdag lopen ook echt continu lopen, om je een indruk te geven.
Alle reacties Link kopieren
Behalve als je wil hardlopen als hobby, dan kun je beter de hakhoogte laag houden.
Alle reacties Link kopieren
Weet je het zeker? Ze zijn erg slecht voor je voeten, enkels en knieen.
Sommige vrouwen krijgen zelfs last van hun rug na lang dragen.
Alle reacties Link kopieren
Goede schoenen kopen
Bij mij is de hoogte meestal niet het probleem, maar meer hoe breed de hak is. Een smalle stilettohak is meer balanceren dan een blokhak.

Laarsjes of laarzen met hak lopen ook makkelijker en stabieler dan pumps. Ik zou daar mee beginnen.

Ik zou eerst thuis goed oefenen en lekker veel rondlopen. Naar de supermarkt enzo voordat je er een hele schooldag mee rondloopt. Niets erger dan voort moeten strompelen op pijnlijke voeten.
Alle reacties Link kopieren
Beginnen met een stevige, niet al te hoge hak. Zorg dat de schoen lekker zit. Let er bij het kopen goed op of de zolen niet glad zijn! Het liefste aan de onderkant rubber ofzo, dat is stroef en maakt niet een te erg klik-klak geluid.

Als ik niet zeker ben of ik t de hele dag red op een paar schoenen dan stop ik een paar platte schoentjes in m'n tas. Die nemen niet zoveel plek in.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor schoenen wil je dragen?

Als je hakschoenen neemt van goede kwaliteit, lopen ze prima.
Zelf draag ik o.a Peter Kaiser en Clark's.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er wel achter dat een merk als gabor bijvoorbeeld echt veel beter loopt dan een goedkoop merk.
Ik heb voor de winter enkellaarsjes met een behoorlijke hak, maar ze lopen heel prima.
Alle reacties Link kopieren
Als je mooie slanke voeten hebt kan je best een paar uurtjes per week naaldhakken dragen. Als je geen confectiemaat hebt en je erin moet wringen dan vraag je om voetproblemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Eerst in het weekend aan. Dan weet je hoe ze zitten. Inderdaad beginnen met een bredere hak.
Een plateau pump lijkt hoger dan het voor je voet aanvoelt. Dat loopt wel weer anders, dus ook dat moet je even oefenen voordat je het naar school aandoet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wissel hakken af met platte schoenen. Anders krimpt je enkelpees en kan die knappen. Is met een klasgenoot van me gebeurd tijdens gym. Ik zal haar gil nooit vergeten. Ze liep echt altijd op hakken.
Alle reacties Link kopieren
En val niet van de trap, met die hakken.
Thuis er goed op oefenen, als je op school trappen moet lopen.
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
16-09-2018 08:08
Ik ben er wel achter dat een merk als gabor bijvoorbeeld echt veel beter loopt dan een goedkoop merk.
Ik heb voor de winter enkellaarsjes met een behoorlijke hak, maar ze lopen heel prima.
Ja Gabor is ook een prima merk. Ik heb er laarzen van met 8cm hak. Heb ze al jaren en breng ze naar de schoenmaker als de hak/zool versleten is. Ik draag ze vaak en ze blijven mooi.
Ik weet alleen niet of een jonge meid op Gabor schoenen wil lopen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-09-2018 00:46
Ik weet alleen niet of een jonge meid op Gabor schoenen wil lopen.
Das waar. Maar ze hebben ook echt hippere tegenwoordig. Anders ging ik er ook niet op lopen.
Alle reacties Link kopieren
Met een brede hak beginnen, dat is zoveel fijner om mee te beginnen dan een dunne hak. Ik heb voor mijn gala schoenen van New Look gekocht. 15 cm hoog, maar ik had nergens last van. Ze liepen heerlijk! Draag ze nu nog steeds graag.

Misschien gezien de tijd van het jaar is een enkellaarsje met een hak voor jou fijn?
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
16-09-2018 08:58
Wissel hakken af met platte schoenen. Anders krimpt je enkelpees en kan die knappen. Is met een klasgenoot van me gebeurd tijdens gym. Ik zal haar gil nooit vergeten. Ze liep echt altijd op hakken.
Wat afschuwelijk! Kan dat echt?
To, begin inderdaad met een blokhak van hooguit een centimeter of vijf. En wissel veel af, blijf ook geregeld platte schoenen dragen.

(Ik ben bang dat ik nu de hele dag met dit horrorverhaal in mijn hoofd loop. Gelukkig draag ik vandaag sneakers )
Draag brede hakken, geen pumps. Ik ben inmiddels fan van één haklaarsjes bij Van Haren.

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... etail=true
Alle reacties Link kopieren
Sproetjespost schreef:
22-11-2018 16:02
Draag brede hakken, geen pumps. Ik ben inmiddels fan van één haklaarsjes bij Van Haren.

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... etail=true
Dat noem ik geen hak. Dat is toch gewoon een platte schoen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-11-2018 16:12
Dat noem ik geen hak. Dat is toch gewoon een platte schoen?
ja dat vind ik ook en ik loop bijna nooit op hakken.
Don't cry, buy a bag and move on.
Oudblond schreef:
22-11-2018 16:12
Dat noem ik geen hak. Dat is toch gewoon een platte schoen?
Meningen verschillen, deze draag ik als ‘lage’ hakjes. Maar heb inderdaad ook schoenen met echt hakken van 7 a 10 cm. Dat is natuurlijk wel echt een verschil. Maar ik gaf deze op omdat ik zelf ongeveer met dezelfde hakhoogte ben begonnen toentertijd. Dus zodoende.
Alle reacties Link kopieren
als ervaren hakken draagster zou ik zeggen: begin met een blokhak en laarzen.

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding

en NIET meteen dragen op een dag dat je veel moet lopen/staan ;-) maar bijv. thuis of neem andere schoenen mee ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven