Mode & Beauty alle pijlers

Blonde verf over highlights?

16-09-2018 10:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn haar is van nature donkerblond maar heeft veel highlights waardoor het vrij blond is, op de uitgroei na.
Nu wil ik het helemaal blond hebben en heb bij de kapperswinkel op advies , wella koleston 8/03 gekocht met 6% .
Ga altijd naar de kapper maar zit daar altijd minimaal 3 uur en die tijd heb ik nu even niet terwijl mijn uitgroei verder groeit..

Nu toch de twijfel , kan deze verf over mijn haar en de highlights en moet ik het blonde dan meenemen of laat ik dat met rust ?

Alvast dank voor tips, ook als die zijn dat ik beter naar de kapper kan gaan😉
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog handig ; die verfkleur is Natural light blonde gold
Lastig om dan een egale kleur te krijgen. Je uitgroei pakt toch anders dan je highlights en je loopt het risico op een oranje gele baan in je haar.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
16-09-2018 10:07
Lastig om dan een egale kleur te krijgen. Je uitgroei pakt toch anders dan je highlights en je loopt het risico op een oranje gele baan in je haar.
Worden de highlights sneller oranje en geel?
Ben ook bang dat de uitgroei heel anders wordt .
De dame van de kapperswinkel zei het zo overtuigend dat het allemaal kan maar die overtuiging heb ik nu zelf niet meer.
Aangezien ze de verf bij de kapper vakkundig kunnen inzetten denk ik dat je thuis wel langer dan 3 uur bezig gaat zijn. Zeker als het niet wordt zoals je wil.
Lou- schreef:
16-09-2018 10:27
Aangezien ze de verf bij de kapper vakkundig kunnen inzetten denk ik dat je thuis wel langer dan 3 uur bezig gaat zijn. Zeker als het niet wordt zoals je wil.
Bij de kapper laat ze highlights zetten, dat duurt heel lang. Thuis gooit TO gewoon verf over haar hele haar, dat is veel simpeler en duurt korter.

Resultaat zal niet egaal zijn. En met kleurhoogte 8 heb je kans dat je highlights wat donkerder worden. Weet je welke kleur je normaal krijgt bij de kapper (warm/koel)? Want dat goud kan geel/oranje worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel uitgespookt met mijn haar. Het ging meestal goed en soms ging het wat minder ;-D .

Maar ik vond het dan geen probleem om er gewoon weer wat donkerders overheen te gooien.

Als je persé de juiste kleur wilt, ga dan naar de kapper (hoewel dat ook geen garanties biedt, paar dagen geleden hier op het forum nog geleerd dat ook kappers het grondig kunnen verknallen voor een hoop geld).
Maar als je een eventuele mislukking wel wilt oplossen met een wat donkerder tint, dan zou ik het gewoon doen.

Aangezien je highlights hebt zou ik zelf voor de kapper kiezen. Deze verf gaat niet voorkomen dat je uitgroei gewoon 1 kleur krijgt en de rest van je haar gestreept blijft.

En niet vergeten; Highlights is in feite een ontkleuring. Verf legt een laagje om je haar heen. De kans dat je haar er lichter van wordt is niet zo groot. Ik zou het gewoon proberen.
ceylon wijzigde dit bericht op 16-09-2018 11:07
13.51% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
16-09-2018 10:48
Bij de kapper laat ze highlights zetten, dat duurt heel lang. Thuis gooit TO gewoon verf over haar hele haar, dat is veel simpeler en duurt korter.

Resultaat zal niet egaal zijn. En met kleurhoogte 8 heb je kans dat je highlights wat donkerder worden. Weet je welke kleur je normaal krijgt bij de kapper (warm/koel)? Want dat goud kan geel/oranje worden.
Nee, dat weet ik eigenlijk niet. Goed om dat even bij mijn kapper na te vragen.

Vind het eigenlijk best een gedoe, steeds dat blonderen en die uitgroei die zo snel terug komt .
Misschien eens nadenken over een kleur die dichter bij mijn eigen haarkleur zit maar dat is weer een ander onderwerp🙃
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
16-09-2018 11:05
Ik heb heel veel uitgespookt met mijn haar. Het ging meestal goed en soms ging het wat minder ;-D .

Maar ik vond het dan geen probleem om er gewoon weer wat donkerders overheen te gooien.

Als je persé de juiste kleur wilt, ga dan naar de kapper (hoewel dat ook geen garanties biedt, paar dagen geleden hier op het forum nog geleerd dat ook kappers het grondig kunnen verknallen voor een hoop geld).
Maar als je een eventuele mislukking wel wilt oplossen met een wat donkerder tint, dan zou ik het gewoon doen.

Aangezien je highlights hebt zou ik zelf voor de kapper kiezen. Deze verf gaat niet voorkomen dat je uitgroei gewoon 1 kleur krijgt en de rest van je haar gestreept blijft.
Ha, dank voor je reactie en dat andere topic moet ik maar eens gaan lezen geloof ik😬
Nadeel van de kapper vind ik echt dat het nooit helemaal zo wordt als ik wil of in mijn hoofd had.
Of te blond of te kort of te...etc.
Of ik leg niet goed uit, dat kan ook..
Ik vind het echt bizar dat er nog altijd vrouwen zijn die liever zelf thuis gaan zitten prutsen (met prutserig resultaat) dan dit gewoon door een professional te laten doen. Geen tijd is wel het slechtste excuus ever.
Alle reacties Link kopieren
zeker als je een volledig ander kapsel wil zou ik het allesinds de eerste keer bij de kapper laten doen, als je dan echt niet wil teruggaan kan je het de volgende keer makkelijker zelf bijhouden.
Als je het écht zelf wil zou ik het eerst ontkleuren, uiteraard de stukken die lichter zijn niet zo lang laten intrekken. Verder zou ik het ook niet heel lang ontkleuren maar gewoon zodat je om te starten dezelfde kleur hebt, en dan kan je er zo je blond over verven. Bij het aanschaffen van de ontkleuring zou ik zeker nog raad vragen bij de kapperswinkel.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
16-09-2018 11:10
Ik vind het echt bizar dat er nog altijd vrouwen zijn die liever zelf thuis gaan zitten prutsen (met prutserig resultaat) dan dit gewoon door een professional te laten doen. Geen tijd is wel het slechtste excuus ever.
Ja, waarschijnlijk heb je gelijk over slecht excuus, toch vind ik 3 uur plus lang. Denk je eindelijk klaar te zijn, komt er nog een masker in dat een kwartier moet intrekken. Wat eigenlijk ‘me’ time zou moeten zijn, maakt me bloednerveus .

Zelf geloof ik niet dat er altijd sprake is van een prutserig resultaat als je het zelf doet . Dat kan trouwens bij de kapper ook.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
16-09-2018 11:10
Ik vind het echt bizar dat er nog altijd vrouwen zijn die liever zelf thuis gaan zitten prutsen (met prutserig resultaat) dan dit gewoon door een professional te laten doen. Geen tijd is wel het slechtste excuus ever.

Dat vind je 'bizar'? :sarcastic: In dat andere topic wat hier aangehaald wordt, was die vrouw 230 euro kwijt. Dat heeft echt niet iedereen liggen om aan een kappersbeurt te besteden.
Alle reacties Link kopieren
TantePip schreef:
16-09-2018 11:14
zeker als je een volledig ander kapsel wil zou ik het allesinds de eerste keer bij de kapper laten doen, als je dan echt niet wil teruggaan kan je het de volgende keer makkelijker zelf bijhouden.
Als je het écht zelf wil zou ik het eerst ontkleuren, uiteraard de stukken die lichter zijn niet zo lang laten intrekken. Verder zou ik het ook niet heel lang ontkleuren maar gewoon zodat je om te starten dezelfde kleur hebt, en dan kan je er zo je blond over verven. Bij het aanschaffen van de ontkleuring zou ik zeker nog raad vragen bij de kapperswinkel.
Ik ga naar de kapper. Hier ben ik echt niet handig genoeg voor😕
Dan maar een goed boek meenemen en de tijd accepteren .
Wel bedankt voor je reactie , heeft me over de streep getrokken !
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 11:19
Ik ga naar de kapper. Hier ben ik echt niet handig genoeg voor😕
Dan maar een goed boek meenemen en de tijd accepteren .
Wel bedankt voor je reactie , heeft me over de streep getrokken !

Bijzonder aangezien ze het heeft over ontkleuren. Ontkleuren doe je als je haar geverfd is, niet geblondeerd.
chocolol schreef:
16-09-2018 11:18
Dat vind je 'bizar'? :sarcastic: In dat andere topic wat hier aangehaald wordt, was die vrouw 230 euro kwijt. Dat heeft echt niet iedereen liggen om aan een kappersbeurt te besteden.

Als je er geen geld voor hebt dan laat je je haar toch gewoon je natuurlijke kleur? Beter dan zo’n verpest bosje stro op je hoofd omdat je de kapper te duur vindt. Verven hóeft niet hè...
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-09-2018 11:24
Bijzonder aangezien ze het heeft over ontkleuren. Ontkleuren doe je als je haar geverfd is, niet geblondeerd.
En daarom moet ik dus naar de kapper. Ik heb er te weinig verstand van .
En volgens mij raadt ze me ontkleuren aan zodat ik daarna met de verf een egale kleur krijg.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
16-09-2018 11:35
Als je er geen geld voor hebt dan laat je je haar toch gewoon je natuurlijke kleur? Beter dan zo’n verpest bosje stro op je hoofd omdat je de kapper te duur vindt. Verven hóeft niet hè...
Vind je dat ook als er in je eigen kleur wat grijze haren zitten?
Ja, eerlijk gezegd wel.

Mijn haar is van nature middenbruin en de grijze haren die ik heb vallen behoorlijk op. Van verven wordt mijn haar lelijk en de kwaliteit gaat nogal achteruit. Net zoals ik bij nagenoeg iedereen geverfd haar niet mooi vind.

Je natuurlijke haarkleur past het beste bij je ogen en huidskleur. Ook als er grijze haren tussen zitten.

NB: ik kleur mijn haar dus niet en laat het gewoon zijn gang gaan.
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 11:47
Vind je dat ook als er in je eigen kleur wat grijze haren zitten?
Ja. Daarnaast is een pakje zelfgekochte bruine verf over je toch al bruine haar om wat grijs te bedekken wel even wat anders dan zelf met ontkleuring en verschillende tinten blondeer aan de slag gaan.

Het is wel je haar. Als het om grijs bedekken gaat dan kun je voor je eigen haarkleur gaan. Als je perse blond wil zijn.... dan zou ik niet knieperig op de centjes gaan letten.
Toch kom ik weinig echt tevreden bij kappers vandaan. En ik heb al heel wat kappers geprobeerd. Ooit 1 goede gehad maar daar zat ik dan standaard 5 (!) uur in de stoel. En ze zeurde ondertussen over haar schoonfamilie. Elke keer. Daar haakte ik op af. Toch twijfel ik soms om terug te gaan. Mijn haar zat bij haar zo goed.

Zelf kleuren vind ik leuk om te doen. En ik houd mezelf voor dat ik er steeds beter in word :proud: . Toch ga ik regelmatig even naar de kapper omdat ik toch niet helemaal tevreden ben. Vaak ben ik dan wel voor minder geld klaar dan dat ik er alles laat doen.
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 10:15
Worden de highlights sneller oranje en geel?
Ben ook bang dat de uitgroei heel anders wordt .
De dame van de kapperswinkel zei het zo overtuigend dat het allemaal kan maar die overtuiging heb ik nu zelf niet meer.
Nee, bij mij pakt juist mijn eigen kleur wat minder fris.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
16-09-2018 12:24
Toch kom ik weinig echt tevreden bij kappers vandaan. En ik heb al heel wat kappers geprobeerd. Ooit 1 goede gehad maar daar zat ik dan standaard 5 (!) uur in de stoel. En ze zeurde ondertussen over haar schoonfamilie. Elke keer. Daar haakte ik op af. Toch twijfel ik soms om terug te gaan. Mijn haar zat bij haar zo goed.

Zelf kleuren vind ik leuk om te doen. En ik houd mezelf voor dat ik er steeds beter in word :proud: . Toch ga ik regelmatig even naar de kapper omdat ik toch niet helemaal tevreden ben. Vaak ben ik dan wel voor minder geld klaar dan dat ik er alles laat doen.
Heel herkenbaar. je moet ook wel geluk hebben met een kapper die goed weet wat je bedoelt en bij je past. Ik wilde mijn haar een keer hazelnoot bruin laten verven bij de kapper. Toen werd het zwart en daar was ik totaal niet blij mee. Zei de kapper dat dat toch ook heel leuk was en eens wat anders.. Als je een paar keer minder fijne ervaring bij de kapper hebt gehad, wordt het ook minder leuk om er naartoe te gaan.

Gebruik jij altijd verf van de kapper of drogist verf?
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
16-09-2018 12:24
Toch kom ik weinig echt tevreden bij kappers vandaan. En ik heb al heel wat kappers geprobeerd. Ooit 1 goede gehad maar daar zat ik dan standaard 5 (!) uur in de stoel. En ze zeurde ondertussen over haar schoonfamilie. Elke keer. Daar haakte ik op af. Toch twijfel ik soms om terug te gaan. Mijn haar zat bij haar zo goed.

Zelf kleuren vind ik leuk om te doen. En ik houd mezelf voor dat ik er steeds beter in word :proud: . Toch ga ik regelmatig even naar de kapper omdat ik toch niet helemaal tevreden ben. Vaak ben ik dan wel voor minder geld klaar dan dat ik er alles laat doen.
Heel herkenbaar. je moet ook wel geluk hebben met een kapper die goed weet wat je bedoelt en bij je past. Ik wilde mijn haar een keer hazelnoot bruin laten verven bij de kapper. Toen werd het zwart en daar was ik totaal niet blij mee. Zei de kapper dat dat toch ook heel leuk was en eens wat anders.. Als je een paar keer minder fijne ervaring bij de kapper hebt gehad, wordt het ook minder leuk om er naartoe te gaan.

Gebruik jij altijd verf van de kapper of drogist verf?
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
16-09-2018 11:46
En daarom moet ik dus naar de kapper. Ik heb er te weinig verstand van .
En volgens mij raadt ze me ontkleuren aan zodat ik daarna met de verf een egale kleur krijg.

Ja maar jouw haar is toch niet geverfd? Jij hebt highlights schrijf je, dat is geblondeerd niet geverfd. Die highlights verdwijnen niet met ontkleuren hoor. Met ontkleuren haal je een oude verflaag weg zodat je natuurlijk kleur tevoorschijn komt, highlight hebben geen natuurlijke kleur meer en dat komt ook niet terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven