Mode & Beauty alle pijlers

Is dure make-up echt beter dan goedkopere?

17-09-2018 14:47 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren gebruik ik de goedkopere make-up, bijvoorbeeld van de Hema en ik ben er in principe tevreden over. Alleen aangezien ik ouder word, vraag ik mij af of de kwaliteit van duurdere make-up echt beter is voor je huid.
Het scheelt zoveel in prijs, bijvoorbeeld een lippenstift voor € 3 of € 4, tegenover een lippenstift van bijvoorbeeld € 15 of € 20, of een foundation van € 6 tegenover een ‘merk’ van minstens € 30 en ga zo maar door. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan. Ik heb wel eens een hele fijne en goedkope mascara gehad, dan hoef ik geen dure. Daarin tegen gebruik ik heel graag een poeder/foundation van het merk MAC, kost wel iets meer dan 30 eu. Maar mijn huid is erg gevoelig, krijg snel een droge huid en last van acne. Met dat product van MAC blijft mijn huid goed, blijft lang zitten dus erg tevreden.

Maar zoals lippenstiften en mascara’s koop ik gewoon van goedkope merken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat dure make-up meestal beter is. Het blijft beter zitten, geeft een mooier resultaat en ik doe er langer mee. Uitzondering voor mij is nagellak, de allerbeste topcoat vind ik die van kruidvat voor 2,59. Die verslaat de versies van rond de 20,-. Het blijft een kwestie van proberen, wat het beste past bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Foundation koop ik altijd van Dr. Hauschka, want ik wil geen chemicalien op mijn huid. De lippenstift van Hauschka vind ik ook fijn. Mascara moet bij mij waterproof zijn en die koop ik vaak van de Hema of Etos eigen merk. Ik geef daar geen extra geld aan uit.

Alles wat direct op de huid zit wil ik geld aan uitgeven maar een mascara dan weer niet.

Nagellak koop ik van Chanel, omdat ik de potjes en de kleuren mooi vind (na ja, heb er maar 4) maar ik vind het wel veel geld voor matige kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met dure make up is net niet zo goed: Zeker geen beter effect en gewoon duur.
Ik ben vooral teleurgesteld in foudations. Dior, La Roche Posay en nog een paar andere merken geprobeerd op aanraden van vrienden en je blijft er mijn oneffenheden door zien. Daarentegen bij de foundation van het merk Kiko is mijn huid egaal. En het blijft best lang zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zelf gebruik ik ook de eyeliner van Mac, want die blijft de hele dag goed zitten. Misschien moet ik idd eens de foundation van Mac proberen. Uiteindelijk doe ik er heel lang mee, dus mss is even investeren in een goed product niet gek. Maar dit is dus de vraag, of het altijd beter is. Dit hangt dus een beetje af van welk product begrijp ik.
Ik zweer bij MAC. Zeker wat betreft foundation en lippenstiften!
Hakika schreef:
17-09-2018 14:58
Ja, zelf gebruik ik ook de eyeliner van Mac, want die blijft de hele dag goed zitten. Misschien moet ik idd eens de foundation van Mac proberen. Uiteindelijk doe ik er heel lang mee, dus mss is even investeren in een goed product niet gek. Maar dit is dus de vraag, of het altijd beter is. Dit hangt dus een beetje af van welk product begrijp ik.

Ga gewoon eens langs bij Mac. Ze geven je graag allerlei testers mee. Zodoende zit je niet meteen vast aan een duur product mocht je het toch niks vinden.
Qua oogschaduw, primers, mascara's en lipstick zeg ik ja.

Met foundation kan het nog wel eens wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Oogschaduw en lippenstift zeg ik volmondig ja op.
Bij de oogschaduw zit meer pigment in waardoor je er ook minder van nodig hebt.
En qua merk ben ik helemaal verliefd op Mac❤️
Ik ben heel tevreden met mijn producten van de drogist. Dus ik zie zelf geen noodzaak om over te stappen naar duurdere merken.

Dus als jij blij bent met het resultaat dan zou ik zeggen, houden zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm fan van het Kruidvat merk Catrice!

Het is goed, er is veel keus en elke keer komt er weer iets anders te geks. Ik heb nu de dewy drops! Fantastisch.

Het gaat er denk ik ook om of je weet hoe je het moet opbrengen. Ik denk dat een visagist je er heeeel prijzig uit kan laten zien met goedkope make up.

Verder gebruik ik geen foundation; daar heb ik Hannah producten voor. Die zijn dan wel wat duurder. Daar wil ik wel wat meer aan uitgeven.
Daardoor is mijn huid van zichzelf egaal

En wordt niet op dieren getest; zowel kruidvatmerk als hannah!
Ik ben overigens GEEN Mac fan, maar kies eerder voor Urban Decay, Tarte en Benefit.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
17-09-2018 15:00
Ga gewoon eens langs bij Mac. Ze geven je graag allerlei testers mee. Zodoende zit je niet meteen vast aan een duur product mocht je het toch niks vinden.
Goed idee, ga ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Qua foundation ben ik ook fan van Mac! Ik gebruik het tegenwoordig alleen nog met feestjes, en ik verkleur nogal snel in de zon. Ik heb nu maar een lichte en een donkere gehaald zodat ik zelf mijn perfecte kleur kan maken.

Ook van kiko heb ik wel eens foundation. Prima goedkopere optie. Ook gebruik ik graag de kwasten van Kiko + de primer.

Mascara heb ik van Catrice, wenkbrauwpoeder ook. Die zijn beide rond de 4 euro per stuk geloof ik.

Eyeliner gebruik ik al jaren van Rimmel, terwijl ik dat merk voor de rest niks vind.
Ik begin bij goedkoop en ga dan naar steeds duurder als het niet bevalt.
Verder koop ik graag dure spullen voor weinig en dat kost tijd en geduld. Ik heb een make up collectie waar je u tegen zegt maar je wil niet weten in wat voor rijen ik daarvoor heb gestaan en waar ik heb lopen slijmen.
Maar ik ben me er dus niet zo'n buil aan gevallen om erachter te komen dat duur niet perse beter is.
Zo vind ik de Mac helemaal niks en blijf toch trouw aan de wat vettere (comfortabelere) lipstick van L'Oréal.
Maar daarvan dan dus niet de matte.
Daarvan voldoet Kruidvat huismerk prima.
Oh en nagellak idem. Die van Kiko vind ik echt top, OPI valt er bij mij af als Kleuternagellak.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over 'beter voor je huid'. Daar zegt het prijskaartje niets over, maar de ingrediënten. Huidverdraagzaamheid is over het algemeen niet beter bij dure merken. Dat neemt niet weg dat het best kan zijn dat je vindt dat een duur merk een mooier effect heeft. Dat is een kwestie van uitproberen. Maar het zijn dus wel twee verschillende dingen : beter in de zin van een mooier effect, of beter in de zin van beter voor je huid.
Helaas gaan die twee niet altijd hand in hand.
Zelf ben ik een groot dan van Jetske Ultee en Paula's Choice. Naast huidverzorging wil ik dus ook mijn make-up parfumvrij en zonder alcohol of andere irriterende ingrediënten. Dat is even een zoektocht en staat compleet los van de prijs.
jufjoke wijzigde dit bericht op 17-09-2018 16:32
Reden: Huidverdraadzaamheid is geen woord.....
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hakika schreef:
17-09-2018 14:58
Uiteindelijk doe ik er heel lang mee, dus mss is even investeren in een goed product niet gek.
Houd je er wel rekening mee dat cosmetica een houdbaarheidsdatum heeft? Afhankelijk van het product varieert dat ongeveer van 3-12 maanden. En als je bijv oogpotlood of mascara gebruikt terwijl je last hebt van een ooginfectie of lippenstift terwijl je een koortslip hebt, dan moet je het direct weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
17-09-2018 16:06
Houd je er wel rekening mee dat cosmetica een houdbaarheidsdatum heeft? Afhankelijk van het product varieert dat ongeveer van 3-12 maanden. En als je bijv oogpotlood of mascara gebruikt terwijl je last hebt van een ooginfectie of lippenstift terwijl je een koortslip hebt, dan moet je het direct weggooien.
Oh, dat is een goeie. Ik let nooit op een houdbaarheidsdatum bij make-up. Ik heb even gekeken, maar er staat ook geen datum ofzo op. Bedoel je dan zoveel maanden na begin van het gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Maybeline en L’Oréal hebben nog wel eens goede foundations er tussen wat mij betreft.
Mac vind ik mooi maar vaak te licht dekkend. Momenteel gebruik ik veel Clinique (beyond perfecting).

Ik gebruik allerlei soorten merken, high end en Drugstore. Per product verschillend maar duurder is zeker niet altijd beter of mooier.
Jufjoke schreef:
17-09-2018 15:57
Je hebt het over 'beter voor je huid'. Daar zegt het prijskaartje niets over, maar de ingrediënten. Huidverdraadzaamheid is over het algemeen niet beter bij dure merken. Dat neemt niet weg dat het best kan zijn dat je vindt dat een duur merk een mooier effect heeft. Dat is een kwestie van uitproberen. Maar het zijn dus wel twee verschillende dingen : beter in de zin van een mooier effect, of beter in de zin van beter voor je huid.
Helaas gaan die twee niet altijd hand in hand.
Zelf ben ik een groot dan van Jetske Ultee en Paula's Choice. Naast huidverzorging wil ik dus ook mijn make-up parfumvrij en zonder alcohol of andere irriterende ingrediënten. Dat is even een zoektocht en staat compleet los van de prijs.
Dit! Ingredientenlijsten lezen dus.
Alle reacties Link kopieren
Hakika schreef:
17-09-2018 16:13
Oh, dat is een goeie. Ik let nooit op een houdbaarheidsdatum bij make-up. Ik heb even gekeken, maar er staat ook geen datum ofzo op. Bedoel je dan zoveel maanden na begin van het gebruiken?
Dat ligt er aan. Soms kun je het x maanden gebruiken, soms staat er een tht-datum op. Dat staat vaak in kleine symbolen op de cosmetica, of anders op de verpakking. Als je twijfelt, kun je er anders even op googelen. Er is online ook veel info te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt kiko wel mooie foundation hebben maar eerlijk.ik gebruik nooit foundation zelfde.tot nooit. Beste mascara voor mij is van essence kruidvat geen jeuk en zit mega mooi. Verder zweer ik bij mac lipstiften en lip potloden.
Alle reacties Link kopieren
Hakika schreef:
17-09-2018 16:13
Oh, dat is een goeie. Ik let nooit op een houdbaarheidsdatum bij make-up. Ik heb even gekeken, maar er staat ook geen datum ofzo op. Bedoel je dan zoveel maanden na begin van het gebruiken?
Meestal staat er een open potje met een cijfer er bij. Dit is het aantal maanden na opening

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven