Mode & Beauty alle pijlers

Afzakkende overknee laarzen

19-09-2018 16:30 29 berichten
Hallo,
Ik heb prachtige cognackleurige overknee laarzen, van zacht suede,met een lage hak.
Ik heb ze al een jaar of 2.

In de herfst/winter draag ik ze graag, zo lekker warm, onder een jurkje. Helaas draag ik ze minder vaak dan ik zou willen:
Het leer is heel zacht en daardoor heel slap. In plaats van dat ze over de knie blijven, zakken ze af naar de enkel.
Er zit geen elastiek en ook geen bandje aan.
Heel irritant dat ik ze vaak moet ophijsen.

Ik heb gemiddelde beendikte, dus niet superdun waardoor ze zo afzakken.
Ik had er al last van na 1x dragen, het leer is veel te soepel.

Weet iemand een oplossing voor dit afzakprobleem?
Alle reacties Link kopieren
ga er eens mee naar een schoenmaker, die kan wellicht een elastiek innaaien
lilalinda schreef:
19-09-2018 16:34
ga er eens mee naar een schoenmaker, die kan wellicht een elastiek innaaien
Ja dat is een goed idee, dankje.
Alle reacties Link kopieren
hele dikke beenwarmers dragen van een grof breisel, daar blijven ze dan aan 'hangen'
Lorem Ipsum
Dubbelzijdig plakband? Volgens mij heb ik dat weleens gelezen.
Kan je niet zo'n plakrand van een hold-up kous binnenstebuiten om je been doen dat de laars op de plakrand blijft hangen ?
ik lees even mee want heb dit probleem ook en nog geen oplossing voor. Ik heb overknees wel met zo'n touwtje maar ook daarbij heb ik het probleem dat het uiteindelijk gaat zakken. Het idee van een elastiek vind ik wel heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Jarretels? :mrgreen:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
19-09-2018 17:01
Jarretels? :mrgreen:
Haha lange jarretelles dan, die tot de knie gaan. Staat vast mooi. :-D

Dan liever een overall waar de laarzen al aan vast zitten.
Ben zo 1 helaas nog nooit tegengekomen, behalve voor boeren en vissers, van regenjasleer.
Kameelperd schreef:
19-09-2018 16:44
Kan je niet zo'n plakrand van een hold-up kous binnenstebuiten om je been doen dat de laars op de plakrand blijft hangen ?
Dit ga ik eens proberen.
De tip van dubbelzijdig plakband ook.
Plakband plakt niet op stof of panty lijkt me.

Schoenmaker vragen wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Weg doen :rolling:

Die dingen hadden nooit uitgevonden moeten worden! :O ;-D
De naad laten innemen? Helemaal als het zacht materiaal is zou dan moeten kunnen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
ik zou naar de schoenmaker gaan of weg doen.
Ik ben gek op knielaarzen! (eigelijk dus wel beetje zonde als je ze weg moet doen)
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
19-09-2018 20:07
De naad laten innemen? Helemaal als het zacht materiaal is zou dan moeten kunnen lijkt mij.
Of aan de achterzijde veter sluiting laten maken door idd de schoenmaker.
turquasi schreef:
19-09-2018 16:37
hele dikke beenwarmers dragen van een grof breisel, daar blijven ze dan aan 'hangen'
Waar kan je die eigenlijk kopen?
Daantjebananaatje schreef:
19-09-2018 21:29
ik zou naar de schoenmaker gaan of weg doen.
Ik ben gek op knielaarzen! (eigelijk dus wel beetje zonde als je ze weg moet doen)
Wegdoen? Oh neeee :cry:

Te mooi en helaas te duur om ze maar even weg te doen. Het was een investering voor nog vele jaren. Een paar honderd euro's waar ik minimaal 5 jaar op moest lopen van mezelf.

Ik ga eerst de huistuinkeukenoplossingen proberen. Als dat niet helpt, er mee naar de schoenmaker. Er veters in laten zetten vind ik niet mooi. Onzichtbaar elastiek of idd de naden innemen is dan een optie.

Die van mij zijn zoiets, maar dan minder gevormd.
De kuit is er bij mij niet zo duidelijk in te zien, die van mij zijn rechter en dus zakken ze waarschijnlijk sneller af. : https://www.marjonsnieders.nl/guglielmo ... ognac.html

Heeft iemand ervaring met overknee laarzen die niet afzakken? Welke zijn dat?
Alle reacties Link kopieren
a picture or it didn't happen....? :popcorn: ;-) ;-)
daddy_gijs schreef:
20-09-2018 17:04
a picture or it didn't happen....? :popcorn: ;-) ;-)
Wat?
Ik lees ook even mee. Ik heb Shabbies tot de knie, van zacht leer en die zakken ook af. Ik dacht zelf ook aan elastiek door de schoenmaker, maar ben bang dat het uiterlijk van mijn laarzen verandert.

Deze;
Afbeelding
Ik heb hele goedkope van van haren, die niet afzakken :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Anoniem2009201890441
woensdag 19 september 2018 23:31
turquasi schreef: ↑19-09-2018 16:37
hele dikke beenwarmers dragen van een grof breisel, daar blijven ze dan aan 'hangen'
Waar kan je die eigenlijk kopen
Zelf maken. :lol: Of goedkope skisokken afknippen?
.
Whomi schreef:
20-09-2018 17:40
Ik heb hele goedkope van van haren, die niet afzakken :mrgreen:
Van leer, imitatie leer, of textiel?

Die van textiel zijn vaak heel strak. Ik heb zulke nog nooit gehad, maar het lijkt mij dat die niet afzakken.

Ik had ooit donkerblauwe suede van Sacha of dr Adams. 1 van die twee, weet niet meer precies, is lang geleden, zo'n 6 jaar. Ik kocht die in de uitverkoop.
Die zaten me als gegoten en bleven ook mooi hoog. Nadeel was dat de zool erg dun was, ik kon er net een seizoen mee doen.
Anoniem262821034 schreef:
20-09-2018 17:44
Zelf maken. :lol: Of goedkope skisokken afknippen?
Ja ik maak ze zelf. Breien of haken.
Maar als oplossing voor het afzakken lijkt het me niet zo geschikt: de laarzen zijn dan opgevuld, waardoor het lijkt of je onderbenen 2x zo dik zijn. Wel lekker warm in de winter.

Er bestaan overknee kousen (van wol of katoen). Die zijn niet zo dik. Klittenband in laarzen en aan die kousen maken is misschien nog wel een idee. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Zit er een lange rits in? Dan kan de schoenmaker er een baleintje in zetten. Moet je wel bij een vakman zijn. En je laarzen hangend opbergen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven