Mode & Beauty alle pijlers

Ik heb "het" weer

02-10-2018 12:29 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
... shopdrang

Eens in de paar maanden krijg ik de drang om vanalles te gaan kopen. Ik heb echter niks "nodig". Kast al opgeruimd in de hoop nieuwe aankopen te kunnen rechtvaardigen, zit nog steeds te vol ...
Ik kan precies niet happy blijven met wat ik heb. Bepaalde stuks draag ik al jaren maar een heel deel hangt er te hangen omdat ik het beu ben (dat vooral) / het niet goed zit/ ... .
Ik weet dat nieuwe dingen kopen me maar even happy maakt (ik hou ervan op internet rond te struinen en door een winkelcentrum te zwerven) en dan wordt het ook weer "gewoon" en wil ik weer wat nieuws.
meestal duurt zo'n bui toch wel meerdere weken.
En dan voel ik me wat rot omdat ik me bezig hou met zo'n banale dingen als kleding en uiterlijk (en mijn man geeft er dan ook nog eens geen bal om).

Maar ik kan de verleiding soms niet weerstaan !!!

gelukkig gaan er geen kapitalen door en kunnen we het best betalen maar toch.

Hoort misschien eerder onder "psyche" thuis ;-)

herkenbaar voor iemand?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook maar dan met kringloopwinkels. Maar ik heb mezelf beloofd : ik koop alleen spullen die ik echt nodig heb of kleren die ik ga dragen. Ik heb het zo vaak meegemaakt dat ik kleren ongedragen weer terug gaf aan de kringloop omdat het niet paste of ik het toch niet leuk vond.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
heb ik ook, bij het wisselen van de seizoenen. Wat mij helpt, is een shopdate met mezelf (eventueel met een vriendin) afspreken, en vast een lijstje maken.
Dan stel ik het shoppen wat uit, en ben niet continue aan het online shoppen.
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
02-10-2018 12:33
Dit heb ik ook maar dan met kringloopwinkels. Maar ik heb mezelf beloofd : ik koop alleen spullen die ik echt nodig heb of kleren die ik ga dragen. Ik heb het zo vaak meegemaakt dat ik kleren ongedragen weer terug gaf aan de kringloop omdat het niet paste of ik het toch niet leuk vond.
Met de kringloop heb ik het vooral! Helaas al veel miskopen gedaan omdat het leuk leek en goedkoop was. Moet ik heel erg voor opletten.

Nodig heb ik niets. Ik kan gerust een hele tijd verder met mijn kleding. Behalve broeken dan maar dat pas ik niet graag en schoenen zijn ook een ramp.
Maar toch is die onrust er weer. En idd vaak in het begin van een seizoen.
Zucht.
Ik weet best van mezelf dat ik weer leegte aan het opvullen ben hoor ( helaas niet de leegte in mijn kast :lol: )
Wat maakt het toch dat veel vrouwen zo gek zijn op kleren???
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
En een doorpassessie? Waarbij je gaat zoeken of je nieuwe combinaties uit je kast kunt maken, hoe je haar/ make up/ schoenen/ accesoires het best combineren? Al je schoenen poetsen/ inspuiten, kleding die vermaakt moet worden om optimaal te passen naar de kleermaker, dingen die je normaal niet draagt wegens handwas/ strijken onder handen nemen. Dingen die je echt niet meer draagt wegens pasvorm, vlekken of gaten in een textielbak/ naar de kringloop.

Je bent er mee bezig en je hebt meer mogelijkheden terwijl het minimale kosten met zich mee brengt.
Alle reacties Link kopieren
Doe de zaken weg die afgedragen zijn en niet meer staan. Ik word zelf blij van stukken die ik graag draag gehangen op kleur van lang naar kort. Het heeft geen zin om vast te houden aan wat je niet draagt. Opgeruimde kast waar je snel je favoriete kleding kan vinden geeft ook voldoening maar dan voor de lange termijn.

Google of youtube eens op capsule wardrobe.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-10-2018 13:11
0.69% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
misschien eens kleding verven proberen?

dan doe je iets nieuws met wat je al hebt, hopelijk word je daar ook blij van...
Lorem Ipsum
Van kleding en zo kan ik ook nooit genoeg hebben. Ik ben er gek op en ik draag het ook allemaal. Ik doe ook elke dag iets anders aan.
Alle reacties Link kopieren
Heb mezelf nu ook opgelegd om voorlopig niks te kopen. Er hangt genoeg in de kast laatst nog wat nieuwe kleding stukken gekocht. Maar het is heel verleidelijk om in de winkel even te gaan rondstruinen. Of even kijken op de Facebook pagina van de winkel wat er gepost wordt aan outfitjes. En dan staan er wekelijks wel weer mooie nieuwe setjes op.Dan nog de uitnodigingen voor de mode shows van de nieuwe collectie. Je zou er failliet aan kunnen gaan. Het is maar goed dat ik niet in de mode branche werk mijn hele salaris zou ik zo kunnen wegbrengen . :-D
Ik heb het ook! Mijn kast hangt stampvol en alles is nog mooi, maar ik wil nieuwe kleding. Heel veel nieuwe kleding! Ik heb zulke beeldige rokken, jurken, blouses, schoenen en broeken gezien, maar ik mag het niet van mezelf. Voor mijn dochter heb ik nog leukere kleding gezien en ik baal eigenlijk dat ze een hoop van vorig jaar nog past. Mooie merken (Jottum en dergelijke), maar ik ben er flink op uitgekeken.

Beter gezegd: ik mag wel shoppen, maar mijn portemonnee wil niet.
Ik kan juist niets leuks vinden in de winkel.

Ik heb nieuwe kleding nodig voor het najaar en de winter, maar ik vind niets wat me aanspreekt of wat ik écht leuk vind. De afgelopen weken een paar keer gaan winkelen, maar ik kom steeds teleurgesteld (maar vooral gefrustreerd) thuis zonder iets gekocht te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het inderdaad een soort leegte opvullen of gewoon uit verveling. Maar de kleren kosten geen drol in die kringloopwinkels en het is bij dan een soort sport om echte 'schatten' te vinden. Het helpt ook niet dat ik vaak complimentjes krijg om mijn kleding afkomstig van de kringloop hahah.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
02-10-2018 13:49
Ik kan juist niets leuks vinden in de winkel.

Ik heb nieuwe kleding nodig voor het najaar en de winter, maar ik vind niets wat me aanspreekt of wat ik écht leuk vind. De afgelopen weken een paar keer gaan winkelen, maar ik kom steeds teleurgesteld (maar vooral gefrustreerd) thuis zonder iets gekocht te hebben.
wat zoek je dan??
Verkoop gewoon alles wat je niet meer draagt omdat het je het beu bent of omdat het niet goed zit. En sta jezelf toe om van de opbrengst van de verkoop iets nieuws te kopen wat wel goed zit.
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
02-10-2018 14:03
Bij mij is het inderdaad een soort leegte opvullen of gewoon uit verveling. Maar de kleren kosten geen drol in die kringloopwinkels en het is bij dan een soort sport om echte 'schatten' te vinden. Het helpt ook niet dat ik vaak complimentjes krijg om mijn kleding afkomstig van de kringloop hahah.
ja inderdaad, soms is het het gewoon zo waard om maar een extra kast aan te schaffen...
misschien moet ik die kast ook maar bij de kringloop gaan zoeken, maar dat is wel gevaarlijk :hihi:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
02-10-2018 13:00
En een doorpassessie? Waarbij je gaat zoeken of je nieuwe combinaties uit je kast kunt maken, hoe je haar/ make up/ schoenen/ accesoires het best combineren? Al je schoenen poetsen/ inspuiten, kleding die vermaakt moet worden om optimaal te passen naar de kleermaker, dingen die je normaal niet draagt wegens handwas/ strijken onder handen nemen. Dingen die je echt niet meer draagt wegens pasvorm, vlekken of gaten in een textielbak/ naar de kringloop.

Je bent er mee bezig en je hebt meer mogelijkheden terwijl het minimale kosten met zich mee brengt.
goed idee!
lilalinda schreef:
02-10-2018 14:08
wat zoek je dan??

Niets bijzonders; truien, vesten en dergelijke voor als ik thuis werk en in het weekend. Nettere kleding voor op kantoor.

Lelijke prints, vreemde pasvorm, rare kleuren... het is het allemaal net niet, vind ik. Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen hoor, ik zal wel te kieskeurig zijn. Ik heb wel vaker periodes dat ik het moeilijk vind om leuke kleding te kopen; dan spreekt de mode van dat moment me gewoon niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Nu zie je heel veel panterprint,luioaardprin,slangenprint,dat laat ik allemaal aan me voorbij gaan. Kleding moet voor mij ook draagbaar zijn, een jurk wat enkel geschikt is voor een speciale gelegenheid of dat pak ook hoe leuk het dan ook is. Belandt uiteindelijk in de kast en wordt dan niet gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan weer net als Nectarinepit dat ik niks leuks vind in de winkels momenteel. Ik ben vooral op zoek naar een mooie, warme wintertrui. Ik zie alleen maar lelijke, vormeloze, vierkante truien. Niets wat mij staat.
Misschien ligt het dan toch niet aan mij. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk normaliter gewoon alleen als ik iets nodig heb. Ben ook geen echte shopper. Af en toe een dag maar dan meer van brunch naar paar winkels naar diner :biggrin:

Maar nu ik een hele nieuwe garderobe aan moest schaffen is het toch een beetje aangewakkerd. En dan met de sale is afblijven soms toch erg lastig. Vooral ook omdat alles nu gewoon goed zit.

Moet nu wel echt op mijn handen gaan zitten, want ik heb ook nog eens werkkleding dus zo veel draag ik niet
Alle reacties Link kopieren
fam1973 schreef:
02-10-2018 16:11
Ik heb dan weer net als Nectarinepit dat ik niks leuks vind in de winkels momenteel. Ik ben vooral op zoek naar een mooie, warme wintertrui. Ik zie alleen maar lelijke, vormeloze, vierkante truien. Niets wat mij staat.

Oh maar ik niet hoor! Ik ben gek op de truitjes van king louie bv die erg mooi aansluiten . De meeste retro merken zijn niet vormloos of vierkant. Als je er van houdt. Kijk maar eens op topvintage...


En ja voor het geld moet ik het niet laten zeker niet met mijn vele kringloop koopjes.
Maar ik vind het zo banaal van mezelf.
En besef dat ik mezelf een goed gevoel koop...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Waarom is het zo erg om een banale activiteit leuk te vinden? De één drinkt graag een biertje en lalt met z’n vrienden het levenslied, de ander zit maandelijks uren bij de kapper voor de perfecte kleur en extensions, weer een ander botoxt z’n gezicht en anderen koken graag heel bijzonder of bakken elke week een exclusieve taart met dure ingrediënten.
Wat maakt het uit, als je het fijn vindt en kunt betalen?
Alle reacties Link kopieren
The true cost laat zien waarom fast fashion, zoals ze het noemen, iets is wat ik niet wil. De activiteit leuk vinden is an sich niets mis mee. De impact die het heeft is voor mij een reden om er bewuster mee om te gaan. De weerslag op onze aarde maakt voor mij wel uit bij een ‘hobby’.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik vind altijd dat er nog iets onmisbaars ontbreekt in mijn garderobe.
Dat is niet zo, maar zo voelt het.
En als ik dan een bepaalde periode veel geshopt hebt denk ik eventjes dat het nu voorlopig klaar moet zijn, want ik heb toch echt alles wat ik nodig heb?
En dan bedenk ik toch altijd heel snel weer iets anders essentieels dat ik echt moet hebben.
Best frustrerend, want zo geniet ik eigenlijk te weinig van wat ik al heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven