Mode & Beauty alle pijlers

Verbieden/verbannen/verbranden

09-10-2018 19:40 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft wel een favoriet kledingstuk of voorkeur.

Daarnaast weet iedereen ook wel iets te bedenken waarvan je denkt: "wie koopt dit en wie draagt/gebruikt dit?"

Waar ik benieuwd naar ben;

Welk kledingstuk mag wat jou betreft vandaag nog een enkele reis brandstapel aangeboden krijgen en mag na vandaag een productieverbod krijgen?

Kortom wat is volgens jou het meest onmogelijke, onhebbelijke, onduidelijke en ongewenste kledingstuk ooit uitgevonden?

En ja, TO trapt af:

Met stip op 1 de tankini!

Want..... Wat is het eigenlijk? Wie is de doelgroep? En waarom zou je het wèl willen hebben?

A-seksueel, vormloos, oncomfortabel.

"Smaak" "stijl" en "esthetiek" hadden een dagke vrij toen dit 'dinges' werd uitgevonden?
jouw leven is een keuze
Badslippers anders gedragen dan waar ze horen: in de badkamer
Alle reacties Link kopieren
De witte legging. Andere kanshebbers zijn de mankini, burka en crocs.
Alle reacties Link kopieren
Van mij hoeft niks verbannen, want iedereen heeft een andere smaak. Wat ik niet leuk vind, of wat mij niet staat, vindt een ander misschien wel helemaal het einde.
Alle reacties Link kopieren
panterlegging.. die vind ik heel erg lelijk
Alles van de primark. Slechte kwaliteit, lelijk en geproduceerd onder dubieuze omstandigheden.


En birckenstocks.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen met sleehakken, vreselijk!
Ohja en van die zogenaamde “dad-sneakers” die nu hip zijn. Echt, ik zal wel te oud zijn ofzo maar wat een gedrochten zijn dat.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
09-10-2018 19:46
Schoenen met sleehakken, vreselijk!
Ohja en van die zogenaamde “dad-sneakers” die nu hip zijn. Echt, ik zal wel te oud zijn ofzo maar wat een gedrochten zijn dat.
Helemaal mee eens! (en ik ben niet oud, begin 20)
Alles wat 'in de mode' is en daarom later weer off-season is. Duur en niet duurzaam.

Kleding waarvoor kinderarbeid is verricht.

Leren jassen/broeken/rokken.

Zijden kleding. Zijdenrups worden levend gekookt (!) om de draad heel te houden. Massamoord.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
09-10-2018 19:43
Badslippers anders gedragen dan waar ze horen: in de badkamer
Dit inderdaad! Ik zie er zelfs mensen bij ons op kantoor in lopen. Trainingsbroek aan, badslippers en sokken... WHY???
Volwassen vrouwen met van die wollen ritsvesten met een wolf erop van de markt of vormeloze joggingtruien met beertjes erop. Echt: WHY?
Leggings tot halverwege de kuit.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
09-10-2018 19:51
Leggings tot halverwege de kuit.
oh heerlijk vind ik die (echt waar) zit zo ontzettend lekker, heb ze trouwens alleen aan in bed.
Niets hoeft verbannen te worden. Wel vind ik bepaalde combinaties niet zo fraai.
Stoere veterboots onder een jurkje vind ik niet charmant staan.
Wikkeljurkjes met bloemen en daaronder platte schoenen vind ik niet leuk staan.
Maar als je dat anders combineert, dan kan het wel weer geweldig staan.
En verkeerde maten dragen is niet zo best. Als je in een jurkje zwanger lijkt, terwijl je dat niet bent dan kan je beter een model kiezen waarin je figuur beter uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Leggings die als een broek worden gedragen, dus zonder iets erop/erover. Elke put is zichtbaar, en de billen erin zijn zelden zo strak dat ze een legging op deze manier kunnen hebben.
florence13 schreef:
09-10-2018 19:53
oh heerlijk vind ik die (echt waar) zit zo ontzettend lekker, heb ze trouwens alleen aan in bed.
Dat vind ik dan nog net geoorloofd. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat is er toch zo leuk aan anderen afzeiken om hun smaak? Voel je jezelf dan beter?
dannas schreef:
09-10-2018 19:56
Wat is er toch zo leuk aan anderen afzeiken om hun smaak? Voel je jezelf dan beter?
Waarom moeten sommige mensen zich toch altijd heiliger dan de paus voordoen? Alsjeblieft zeg, je kan toch zelf ook wel bedenken dat zo'n topic met een korreltje zout genomen moet worden?
Alles wat geel is. Waarom loopt iedereen ineens in geel?
Pelsen mantels.

Dingen met tijgerprint die niet gedragen worden door kinderen jonger dan 5.
(Ook beneden de 5 vind ik het niets, maar die kinderen kunnen er weinig aan doen.)
Alle reacties Link kopieren
Ach nee, gewoon heerlijk luchtig onderwerp op de dinsdagavond.

Dad sneakers, panter leggings en stoere boots (Docs) onder een jurkje vind ik nu juist weer heel leuk. Ik voel me daar te oud voor maar bij die jonge meiden kan het echt heel leuk staan.
-Darkside- schreef:
09-10-2018 19:43
Badslippers anders gedragen dan waar ze horen: in de badkamer
ja!
Alle reacties Link kopieren
Bontkragen. Ten eerste vanwege het gruwelijke dierenleed dat met de 'productie' gepaard gaat. Het heeft niet eens een functie want het hangt maar wat aan die capuchon en of het mooi is of niet, zelf vind ik het ook nog eens heel lelijk staan.
En het is de ellende ervan niet waard. Ook zit er nog eens veel gif in die kragen, ook in de bontkragen aan kinderjassen (ook de bekende grote merken), veel meer dan toegestaan. - en nee, daar doet de NVWA niets tegen-.
Sowieso bont, een productieverbod, rap en gauw een beetje!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Een jurk (die ze dan tuniek noemen) op een spijkerbroek. Verder bestaan er vreselijk lelijke schoenen, met sleehak of die over the knee laarzen. Zwarte en grijze winterjassen, van die doorgestikte winterjacks van vuilniszakkenmateriaal.
MissMagicx schreef:
09-10-2018 19:51
Leggings tot halverwege de kuit.

Ik vond de tijd heerlijk dat het gewoon kon om ze aan te trekken met een tuniek erop en slippers eronder.
Het staat me gewoon goed en het zit lekker.
En ik ben bijna 50 dus ik doe dat gewoon nog weleens in de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven