Mode & Beauty alle pijlers

Waar bewaar jij je zomerkleding in de winter?

10-10-2018 08:05 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik heb op zich een grote kledingkast (nog groter gaat niet passen vrees ik) maar niet groot genoeg om daar zomer- én wintekleding in te bewaren..
Waar en hoe bewaren jullie je zomerkleding in de herfst/winter en in je winterkleding in het voorjaar/zomer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de luxe dat ik een slaapkamer over heb waar ik kleding rekken heb staan, soort hele grote inloopkast ;-)
De ene kant is winter en de andere zomer, ik hoef dan ook geen kasten om te wisselen. Dus als je een extra ruimte over hebt, misschien een idee?

Toen ik dat niet had deed in mijn zomerspullen in de vakantie koffers.
Minder kleding, zodat het wel past? Nu wegdoen wat je de hele zomer niet hebt gedragen om ruimte te maken voor je winterspullen.
Om heel eerlijk te zijn: ik heb wel een stukje van vriends kast geclaimd, terwijl hij maar eenderde van de kast tot zijn beschikking heeft.
Bij mij past het in 1 kast.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet in je grote kast past, heb je waarschijnlijk teveel kleding...

Maar dat is geen antwoord op je vraag denk ik.
Mijn kleding past gewoon in een Ikea Pax kast van 1 meter breed.
Op zolder in een kledingkast.
Ik heb 2 wat kleinere kasten en daar past niet alles in, door de onhandige indeling, dus heb ik ook een deel in opbergkratten en koffers die niet gebruikt worden.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 08:23
9.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet zo veel kleding bezitten. Dingen die ik lang niet draag, gaat naar de kledingcontainer. En ik probeer wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe broek koop, een oude weg doe.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen stop ik het in plastic opbergbakken die dan wel weer handig in een hoekhe van de kast passen (want die is inbouw en loopt onder de trap door en heeft dus veel loze ruimte). Voor mezelf stop ik de zomerkleren nu onderin mijn kast en haal daar de winterkleren uit. Zelfde kast dus, maar ik verplaats wel naargelang het seizoen naar een betere plek.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al een grote kast hebt en het past er niet in dan heb je wellicht meer kleding dan nodig.

Ik heb een kledingrek van 1 meter waar de kleding hangt die ik draag dat seizoen. En een Expedit van Ikea met 4 manden voor sokken, ondergoed en 2 manden voor winterspullen. Ik heb geen speciale zomerspullen, dus dat scheelt ook.
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
Ik ook niet, maar hoef geen dikke wollen sjaal aan mijn kledingrek als het 30 graden is :D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook best een grote kast waar lang niet alles in past en dan ruim ik twee keer per jaar heel grondig op. Een week of twee geleden alle zomerkleren weer in het vakantiekoffer gedaan, winterkleren gesorteerd en ingeruimd. Koffer staat vervolgens achter het bed (schuine wand).

Ik heb trouwens best behoorlijk wat kleding, voor twee totaal verschillende banen en dat spul draag ik vervolgens privé dan weer niet/nauwelijks. Man daarentegen heeft werkkleding die ook op het werk gewassen wordt, dus die heeft thuis alleen nog privé spullen. Ik heb dan ook tweederde van de kast. In een andere kamer staat nog een grote kast. Daarin hangen colberts en winterjassen, alle fietskleding en daar ruim ik ook dingen in op als beddengoed en dekens, zwemkleding plus de bijbehorende badhanddoeken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Vacuum verpakt en dan de zolder op
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
jij hebt geen zomerjurkjes en teenslippers?
Dan wel dikke wollen truien en handschoenen?
Hier zit ook alles door elkaar, hooguit wat korte broeken die ik wat naar achter schuif. Maar een shirt met korte mouw draag ik in de winter net zo goed onder een jasje of vest.

Winterjassen en sjaals berg ik wel op, in een tas in een kast waar ook de stofzuiger staat.
Isabellarose- schreef:
10-10-2018 08:32
Ik snap mensen nooit die zomer en winterkleding hebben. Bij mij zit alles door elkaar heen. Ik doe niet aan zomer of winterkleding.
Bij mij zit er toch wel duidelijk verschil in. Wollen truien en dikke broeken in de winter en t shirts en zomerjurkjes in de zomer.
Ik ga echt niet met een flodderjurkje in de winter lopen.
Gewoon in mijn kast. Ik heb niet heel veel kleding, en eens per jaar ga ik er doorheen: wat ik dat jaar niet gedragen heb, gaat weg. Ik heb twee hanggedeeltes die halfvol hangen, (met de winterjassen erbij) en één leggedeelte. Kan allemaal prima. Alleen beddengoed bewaar ik in van die rolcontainers onder mijn bed, anders zat mijn kast al vol met alleen dat.

Ik begrijp niet zo goed wat iemand met zoveel kleding moet. Dat je aparte garderobes hebt voor werk en privé is natuurlijk logisch, maar kleding is duur om te maken (ecologisch gezien dan). Liever wat minder en goed spul dan van dat wegwerpgoed waar nogal wat bezwaren aan kleven.
hamerhaai schreef:
10-10-2018 08:22
Gewoon niet zo veel kleding bezitten. Dingen die ik lang niet draag, gaat naar de kledingcontainer. En ik probeer wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe broek koop, een oude weg doe.
Dit doe ik ook. Alles past in 1 kast. Alleen de jassen doe ik in de zomer naar een opbergkast.
Wij hebben twee kledingkasten, eentje op de slaapkamer met de kleding van het seizoen en eentje op zolder met de kleding
/schoenen van buiten het seizoen, extra handdoeken, dekbedovertrekken.
Mijn nachtkastje is een ikea-dressoir met lades ondergoed, sjaals, sportkleding enz. De rest zit in een normaal formaat kledingkast, zowel de slippers en de jurkjes als de dikke truien en broeken.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
10-10-2018 08:40


Ik begrijp niet zo goed wat iemand met zoveel kleding moet. Dat je aparte garderobes hebt voor werk en privé is natuurlijk logisch, maar kleding is duur om te maken (ecologisch gezien dan). Liever wat minder en goed spul dan van dat wegwerpgoed waar nogal wat bezwaren aan kleven.
voor mij is kleding ook 'hobby', ben mijn eigen aankleedpop ;)
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
10-10-2018 08:39
Bij mij zit er toch wel duidelijk verschil in. Wollen truien en dikke broeken in de winter en t shirts en zomerjurkjes in de zomer.
Ik ga echt niet met een flodderjurkje in de winter lopen.
Bij mij zit er ook maar weinig verschil in. Ik heb geen flodderjurkjes of teenslippers of sandalen en ook geen dikke wollen truien. Op het werk is het altijd bloedheet (zomer of winter) en thuis doe ik in de winter de verwarming aan. Ik draag hooguit een vest extra in de winter.

Het grote verschil zit em in buiten zijn, dus ja, ik heb wel een aparte jas voor de zomer en voor de winter.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-10-2018 08:30
Als je nu al een grote kast hebt en het past er niet in dan heb je wellicht meer kleding dan nodig.

Ik heb een kledingrek van 1 meter waar de kleding hangt die ik draag dat seizoen. En een Expedit van Ikea met 4 manden voor sokken, ondergoed en 2 manden voor winterspullen. Ik heb geen speciale zomerspullen, dus dat scheelt ook.

Wat ik me dan afvraag; wat doe je voor werk en hoe lang doe je met kleding? Ik bedoel, wij hebben op het werk geen airco, grote ramen, een plat dak. Laat ik het zo zeggen; afgelopen zomer haalden we de krant als zijnde ´warmste bebouwde deel van heel Nederland. De kleren die ik in de zomer aan heb, nou, die kunnen ´s avonds echt wel de was in. Als ik vervolgens vier of vijf dagen achter elkaar moet werken heb ik aan die ene meter van jou dus al niet genoeg.

En in de winter staat de verwarming aan of uit. Het gebouw is oud en we hebben er niet echt invloed op. Dus in de winter heb ik jouw meter elke dag dat ik werk al nodig, want ik trek dan een broek aan, een hemdje, blouse, colbertjasje en sjaaltje. Staat de verwarming aan of heb ik met klanten in de etalage gezeten, dan kunnen blouse en colbertjasje ook wel weer de was in. De dag daarna heb ik dan een frisse set nodig.

In deze tijd van het jaar vind ik het helemaal lastig. In de ochtend heb je drie lagen nodig, in de middag kun je zo ongeveer in je bikini in de tuin liggen, zodra de zon weg is heb je weer meer nodig. Maar wij zetten dan weer geen verwarming aan.

Dikke wintertruien heb ik dan weer niet. Juist omdat je dan niet makkelijk iets uit kunt trekken. Ze zien me op het werk al aankomen ;-D
ceylon wijzigde dit bericht op 10-10-2018 08:48
1.50% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er aan het eind van zomer en winter doorheen om te kijken wat weg kan. Ik heb nu een vuilniszak vol die ik weg doe. Dan pak ik mijn truien uit de doos onder mijn bed (zo eentje met een rits) en plaats de zomerjurkjes en slippers er in. Veel jurken draag ik het hele jaar door. Panty en laarzen eronder en vest er op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven