Mode & Beauty alle pijlers

Behandeling diffuse roodheid + melasma

12-10-2018 11:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Al mijn hele leven heb ik 'last' van diffuse roodheid op mijn wangen en onder mijn kin. Daarnaast heb ik last van blijvende pigmentvlekken onder mijn ogen en boven mijn bovenlip. Dit is ontstaan door mijn 1e zwangerschap. Op zich kan ik dit goed wegwerken met make-up, maar de laatste tijd wil ik niet meer zoveel make-up dragen. Ik heb iedere dag full-face makeup op omdat het anders te flets wordt.
Gedurende de dag vervaagt mijn make-up en ik heb ook geen zin om het allemaal onder werktijd of na werk bij te moeten werken. Ik wil wat natuurlijker door het leven gaan.

Als ik op vakantie ga wordt mijn melasma ook een stuk erger, ondanks dat ik mij royaal en meerdere keren per dag insmeer met factor 50. Ook probeer vooral in de schaduw te blijven. Het lijkt alleen niet te helpen. Het wordt dan zo erg dat ik het niet meer kan camoufleren.

Nu zag ik dat er allerlei behandelingen zijn om het minder te maken en/of om het voorgoed te laten verdwijnen van roodheid + melasma. Ik zag wel dat het aparte behandelingen zijn. De prijzen zijn niet mis. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mede forummers. Wie heeft er een behandeling ondergaan voor diffuse roodheid en/of melasma? Waar heb je dit gedaan en hoeveel behandelingen heb je gehad? Ben je tevreden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel klinieken! Ik woon in Zuid-Holland, maar vind het niet erg om een stukje te rijden, mits de ervaringen erg goed zijn.

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, helaas... ik ken een paar personen die diverse behandelingen hebben gehad, maar dat gaf soms het tegenovergestelde resultaat! Witte huid en nog meer uitgesproken melasma zichtbaar.

Ik ben sinds de lente bezig met diverse producten van The Ordinary. Het is inderdaad meer symptoombestrijding, maar werkt op de lange duur wel. En de kwaliteit van m’n huid is nog nooit zo goed geweest (en dat is na heftige behandelingen weleens anders heb ik gezien!)

Succes!
Ik ben toevallig vorige week bij de dermatoloog geweest voor melasma. Vorig jaar heb ik een crème gebruikt, die werkte goed. Maar omdat je deze niet icm zonlicht mag gebruiken moest ik daar 1 april mee stoppen. Toen kwam het weer terug, wel iets minder.
Nu krijg ik medicijnen ( een tablet) wat eigenlijk voor iets anders is maar als bijwerking flinke vermindering van melasma heeft.
Ik moet wel eerst nog bloed prikken want niet iedereenkan het gebruiken. (Nierfunctie, stollingsmedicatie)
Het heet cyclokapron.
Ik vind het best een pittig medicijn maar ik wil er zo graag af dat ik het wel wil proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk liever geen cremes gebruiken. Ik heb begrepen dat deze nogal heftig kunnen zijn.

Producten van Ordinary heb ik ook, ze zijn erg fijn! Helaas moest ik stoppen met de zuren omdat ik opnieuw zwanger ben. Na de zwangerschap en bv periode wil ik weer beginnen, of laseren. Afhankelijk dus van de ervaringen.

Ik ben ergens ook bang dat als ik mijn gezicht laser, dat zowel de roodheid als melasma erger wordt..... :-(
Ik ben bij 2 dermatologen geweest die beide afraden om te laseren met melasma. De kans op goed resultaat is klein en grote kans dat het weer net zo hard terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
pfff dat wordt nog wat. Misschien moet ik ook naar een dermatoloog... informatie inwinnen.
Kan ik je zeker aanraden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven