Mode & Beauty alle pijlers

Haarstyling gevoelige hoofdhuid

13-10-2018 17:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongste zoon, (pre)puber, heeft de laatste tijd last van een gevoelige hoofdhuid. Het jeukt (nee, gelukkig geen luizen) en de huid is schilferig. Toch wil hij heel graag z’n stoere lokken in model houden. Hebben jullie misschien tips voor gel of wax voor een gevoelige hoofdhuid?
Als de jeuk en schilfering te lang blijft duren dan gaan we uiteraard de huisarts raadplegen.
Begin in ieder geval om hem te laten wassen met een antiroosshampoo.

Verder geen tips, ik kan in zo'n periode niets verdragen.
Geruikt hij toevallig een shampoo waar vitamine E aan is toegevoegd? Dat wil nog weleens een allergische reactie (schilfers) oproepen.
Ik zou hem zijn haar laten wassen met babyshampoo en kijken wat dit doet met zijn hoofdhuid.

Antiroosshampoo is best wel agressief dus daar zou ik juist niet voor kiezen.

Of langs de huisarts ivm de jeuk ook en die laten kijken of het roos is of echt een droge en gevoelige hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
13-10-2018 17:59
Geruikt hij toevallig een shampoo waar vitamine E aan is toegevoegd? Dat wil nog weleens een allergische reactie (schilfers) oproepen.
Nee, er zit geen vitamine E in.

De uitslag lijkt op berg, wat baby’s ook wel hebben.

Ik kijk het komende week nog even aan, anders gaan we naar de huisarts.
Als je googled op seborroisch eczeem, ziet het er dan zo uit? Dat is berg bij volwassenen. Nu is hij een tiener, maar toch. Wellicht staan er tips op internet?

Huisarts is in dat geval denk ik nog steeds het beste geval. Wellicht zijn er speciale shampoos voor?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een ander merk shampoo. Elkedagshampoo is meestal het mildst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Seborroïsch eczeem zit meer in het gezicht en rond de haargrens? Bij zoon zit het echt als een plakaat bovenop het hoofd.
We gaan morgen eerst ‘elke dag shampoo’ kopen, en anders eind volgende week babyshampoo.
Mocht dit niet helpen dan gaan we in de loop van de daaropvolgende week naar de huisarts.

Iemand nog tips voor een gel of wax welke heel mild is? Zoon wil toch wel heel graag z’n haar blijven stylen.
Hm, raar.

Zwitsal heeft styling gel. Maar ja, ik weet niet of dat voldoende werkt op jouw zoon zijn haar. Babyhaar is altijd zo fijn.

Succes ermee. Ik hoop dat je zoon er snel vanaf is!
Je zou ook voor de gevoelige hoofdhuid speciaal producten kunnen gebruiken. Ik heb zelf alopecia en heb geen haar meer. Maar in de tijd van onwijze jeuk (en nu af en toe nog voor het reinigen) gebruik ik shampoo van het merk Mediceuticals..

Hang wel een prijsje aan, maaaarr.... je kan het bij de belastingdienst aftrekken met aangifte volgend jaar
Ik zou juist niet kiezen voor dingen als een antiroos shampoo en dergelijke, die zijn nogal agressief en je hebt een grote kans dat het averechts werkt.

Ik zou zelf eens aan de huisarts vragen of een dermatoloog er even naar wil kijken. Het kan zoveel oorzaken hebben, van voedingsintolerantie tot hormonen tot een contactallergie (producten) tot andere huidaandoening.

Zelf heb ik goede ervaringen met de producten van L´Anza, ik denk dat er vast een kapper in de buurt zit die dit merk verkoopt en je kan adviseren.
Rupsje schreef:
13-10-2018 22:38
Seborroïsch eczeem zit meer in het gezicht en rond de haargrens? Bij zoon zit het echt als een plakaat bovenop het hoofd.
We gaan morgen eerst ‘elke dag shampoo’ kopen, en anders eind volgende week babyshampoo.
Mocht dit niet helpen dan gaan we in de loop van de daaropvolgende week naar de huisarts.

Iemand nog tips voor een gel of wax welke heel mild is? Zoon wil toch wel heel graag z’n haar blijven stylen.
Psoriasis is ook nog een mogelijkheid, maar in elk geval, ga naar de huisarts, ga niet afwachten en zelf aanklooien, is compleet zinloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven