Mode & Beauty alle pijlers

Ski-kleding

16-10-2018 22:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend jaar (januari) voor het eerst op wintersport. Nu ben ik alvast aan het rond kijken voor wat leuke kleding en schoenen, maar bah! Ik vind niks leuks! Ziet er allemaal zo lomp uit!

Wie heeft tips voor mij qua winkels/webshops?
Als je het warm wil hebben in de sneeuw is lomp de enige optie. Gelukkig ziet iedereen er zo uit dus maak je niet zo druk.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen? Ik neem aan dat je snowboots bedoelt? Die zijn lomp ja. Maar ach, iedereen loopt daar mee rond. Op pumps kom je niet ver.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook skibroeken die gewoon strak zitten. Ben even vergeten hoe die stof heet. Ze maken er ook jacks van.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwlaarzen zijn inderdaad niet charmant maar wel warm en antislip. Veel belangrijker dan mooi.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
16-10-2018 22:41
Je hebt ook skibroeken die gewoon strak zitten. Ben even vergeten hoe die stof heet. Ze maken er ook jacks van.
Softshell. Wel minder warm.
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar tot je je skischoenen eronder aan hebt. Vergeleken die dingen is alles wat je erboven draagt ubercharmant.
Alle reacties Link kopieren
Geloof mij nou maar, zodra je die latten of board ondergebonden hebt, maak je je echt niet meer druk om je kleding, maar denk je alleen nog maar: HOE BLIJF IK IN GODSNAAM RECHTOP STAAN!! :rofl:
Maar serieus, skikleding is dikker dus ziet het er al snel lomp uit. betere en slankere pasvorm vind je meestal wel in het duurdere segment kleding. dus niet in het huismerk van de perry sport. Helaas is 2000 voor een outfit dan wel een “normale” prijs....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon voor comfort, praktisch en kwaliteit (warmte). De eerste dag sta je toch een beetje als een pas geboren bambi op de kinderpiste te lummelen, en dan heb je je het snel koud. Echt geen hond op de piste die zich druk gaat maken om wat jij aanhebt hoor. Als je er uitziet alsof je te weinig aanhebt krijg je eerder rare blikken dan met een dikke jas

.
pergamon wijzigde dit bericht op 16-10-2018 23:03
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is echt heel veel mooie skikleding te krijgen hoor! Ik heb deze nu https://m.perrysport.nl/product/blauw-o ... lsrc=aw.ds

Mooie witte shoftshell jas erop. Maar ook een (fake) donsen jas kan prima.

Wintervakanties zijn een beetje lomp qua kleding en schoenen, maar vergeet niet dat (bijna) iedereen er ingepakt bij loopt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
En zulke snowboots heb ik https://www.mountainwarehouse.com/eu/oh ... spx/beige/ ik vind het sigenlijk wel mooi staan samen!

Vergeet niet thermo leggings en undershirts aan te schaffen, een must naast goede warme handschoenen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
daenerys79 schreef:
16-10-2018 22:52
Geloof mij nou maar, zodra je die latten of board ondergebonden hebt, maak je je echt niet meer druk om je kleding, maar denk je alleen nog maar: HOE BLIJF IK IN GODSNAAM RECHTOP STAAN!! :rofl:
Maar serieus, skikleding is dikker dus ziet het er al snel lomp uit. betere en slankere pasvorm vind je meestal wel in het duurdere segment kleding. dus niet in het huismerk van de perry sport. Helaas is 2000 voor een outfit dan wel een “normale” prijs....
dat laatste is wel heel erg overdreven hoor. Ik heb een set van Protest en dat was €300,- bij elkaar.
Maar als het de eerste keer is en je nog niet weet of je het leuk vind, zou ik gewoon bij de decathlon wat scoren. Let bij de jas op een sneeuwvanger, dat is wel fijn. En mijn broek heeft een wat hogere achterkant, dat is ook erg prettig :)
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
16-10-2018 22:43
Softshell. Wel minder warm.
En ook op de waterkolom letten, die is ook vaak wat lager. Niet heel handig voor een beginner die vaak valt :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je op wintersport gaat. Veel is al gezegd mbt lompheid en daarbij lijkt het vaak alweer wat minder grof als je skischoenen aan hebt bij je outfit (die zijn nl pas echt lomp). Ga vooral voor laagjes, warm en vochtregulerend (afgelopen winter was het -20 in de voorjaarsvakantie), goede waterkolom en niet te duur, aangezien het ook nog kan dat je er geen zak aan gaat vinden. Je kan ook op mp kijken, genoeg mensen die elk jaar een nieuwe outfit willen en hun 1 week gedragen setje weer te koop zetten.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-10-2018 23:02
Er is echt heel veel mooie skikleding te krijgen hoor! Ik heb deze nu https://m.perrysport.nl/product/blauw-o ... lsrc=aw.ds

Mooie witte shoftshell jas erop. Maar ook een (fake) donsen jas kan prima.

Wintervakanties zijn een beetje lomp qua kleding en schoenen, maar vergeet niet dat (bijna) iedereen er ingepakt bij loopt!
Wauw, dankje! daar heb ik wat aan!

Voor de rest van de reacties. Ik ga niet skiën of snowboarden. Ik ben van plan om lange wandelingen te maken. Vind ik al een sport opzich in de sneeuw, haha.

Omdat het mijn eerste vakantie naar de sneeuw wordt, heb ik nog helemaal geen kleding hiervoor. Dsn hebben ik liever wat wat bijelkaar past en er leuk uitziet!
anoniem_377483 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 00:00
Reden: Tekst weg
21.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
16-10-2018 23:46
Wat leuk dat je op wintersport gaat. Veel is al gezegd mbt lompheid en daarbij lijkt het vaak alweer wat minder grof als je skischoenen aan hebt bij je outfit (die zijn nl pas echt lomp). Ga vooral voor laagjes, warm en vochtregulerend (afgelopen winter was het -20 in de voorjaarsvakantie), goede waterkolom en niet te duur, aangezien het ook nog kan dat je er geen zak aan gaat vinden. Je kan ook op mp kijken, genoeg mensen die elk jaar een nieuwe outfit willen en hun 1 week gedragen setje weer te koop zetten.
Dankjewel voor de tips! :-D
Ik zou nooit meer iets wits kopen, dat wordt erg snel een beetje smoezelig in mijn ervaring, en je kunt het maar op bepaalde manieren wassen als je de waterdichtheid wilt bewaren.

Verder heb ik ook zo'n softshell skibroek gehad omdat het er leuker uitzag dan de lompere broeken, maar die was voor mij toch echt niet warm genoeg.

Succes met de keuzes! Die broek in de link van Bladora ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
rosiethelab schreef:
17-10-2018 09:30
Ik zou nooit meer iets wits kopen, dat wordt erg snel een beetje smoezelig in mijn ervaring, en je kunt het maar op bepaalde manieren wassen als je de waterdichtheid wilt bewaren.

Verder heb ik ook zo'n softshell skibroek gehad omdat het er leuker uitzag dan de lompere broeken, maar die was voor mij toch echt niet warm genoeg.

Succes met de keuzes! Die broek in de link van Bladora ziet er goed uit!
Eens wbt wit. Ik had een witte jas, echt heel onhandig. Ik heb een vergelijkbare broek als in de link (bij mij zit hij alleen iets losser), maar dat is ook softshell. Had jij het ook met thermolegging eronder nog koud? Afgelopen winter met -20 werkte die combi voor mij prima. Ik had vnl gruwelijk koude handen. Dit jaar dus investeren in echte goede handschoenen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
16-10-2018 22:43
Softshell. Wel minder warm.
Valt wel mee hoor. Ik ski al honderd jaar alleen in Softshell, prima te doen. Strakke broek die wel wat uitloopt want anders passen skischoenen er niet onder. Als het echt dik onder 0 is doe ik er een thermo lange onderbroek onder.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Nooit koud gehad met een softshell broek. Je kan natuurlijk altijd een thermolegging er onder dragen.
Die broek van Bladora is wel echt heel leuk!! Jammer dat ik niet meer kan skieen, krijg er meteen zin in.

Die winterlaarzen zijn ook heel mooi. Minder lomp dan de meeste.

Je moet inderdaad laagjes dragen. Doe geen katoen als eerste laag. Als dat nat wordt door transpiereren blijft dat lang nat.

Je hebt ook binnenhandschoenen als je snel koude handen hebt. Wanten zijn ook echt warmer dan handschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
17-10-2018 09:38
Eens wbt wit. Ik had een witte jas, echt heel onhandig. Ik heb een vergelijkbare broek als in de link (bij mij zit hij alleen iets losser), maar dat is ook softshell. Had jij het ook met thermolegging eronder nog koud? Afgelopen winter met -20 werkte die combi voor mij prima. Ik had vnl gruwelijk koude handen. Dit jaar dus investeren in echte goede handschoenen.
Ik heb dikke wanten en dan zelf ook dunne handschoentjes aan. Werkt ideaal. Wanten zijn veel warmer, en als je even je handen er uit moet halen vries je niet meteen kapot. Er bestaan ook van die handenwarmers (soort zakje met korrels dat 8 uur warmte afgeeft) voor als je het echt koud hebt.
Tmaar schreef:
17-10-2018 09:38
Eens wbt wit. Ik had een witte jas, echt heel onhandig. Ik heb een vergelijkbare broek als in de link (bij mij zit hij alleen iets losser), maar dat is ook softshell. Had jij het ook met thermolegging eronder nog koud? Afgelopen winter met -20 werkte die combi voor mij prima. Ik had vnl gruwelijk koude handen. Dit jaar dus investeren in echte goede handschoenen.
Ja, in de lift had ik het dan nog koud.. Maar dat kan dus ook helemaal alleen aan mij liggen haha. Ik heb wanten, dat vind ik veel warmer dan handschoenen!
Alle reacties Link kopieren
je bedoeld dus eigenlijk wintersport kleding en niet ski kleding, ik denk dat als je wandelt je andere eisen kan stellen aan je kleding dan als skiër/snowboarder. Een sneeuwvanger in je jack is bijv. niet perse nodig ;-) en je kan ook minder eisen stellen aan de waterdichtheid.

Ik zou voor een mooie small fit softshell broek gaan, kekke boots eronder en gaaaan!!!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
17-10-2018 14:05
Ik heb dikke wanten en dan zelf ook dunne handschoentjes aan. Werkt ideaal. Wanten zijn veel warmer, en als je even je handen er uit moet halen vries je niet meteen kapot. Er bestaan ook van die handenwarmers (soort zakje met korrels dat 8 uur warmte afgeeft) voor als je het echt koud hebt.
Thermo handschoentjes heb ik al onder de gewone wanten aan. Handwarmers afgelopen winter idd gebruikt (en ook in skischoenen na bevriezing van een paar tenen en puntje van mijn neus, wat nogal pijnlijk was). Ik ben een vrij mager scharminkel met niet al te fantastische doorbloeding in mijn extremiteiten, dus ik denk dat ik nu ga kijken naar van die oplaadbare verwarmde wanten oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven