Mode & Beauty alle pijlers

Kleding/pyama ziekenhuis

20-10-2018 13:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik voor een schildklieroperatie naar het ziekenhuis en waarschijnlijk een aantal dagen blijven. Voor thuis om te herstellen heb ik voldoende kleding (travelstof Studio Anneloes).

Nu zoek ik fijn zittende pyama’s die er ook niet te oidbollig uit zien. Ik denk zelf aan een soort blousenachthemd omdat ik dit aan de hals open kan doen. Vandaag ben ik de stad in geweest en of het nachthemd is mooi maar vreselijke stof die niet lekker zit (geen rek) of je kijkt er dwars doorheen.

Online heb ik ook al gezocht, ik vind fantastische nachthemden, maar die kosten. Eer dan €100. Normaal draag ik een spaghettibandjes nachthemdje want ik vind iets aan mijn benene niet prettig.

Wie heeft een goede tio, het mag ook een set zijn met kimono/ badjasje erbij, maar niet te dik en graag tot zeker halverwege dijbeen. Ik heb maat 36 en ben 1.75 m.
Waarom niet een fijn zittend shirt en een yogabroek?
Op veel sites kan je broeken en shirts ook los bestellen.
Bij Primark zag ik laatst leuke lange nachthemden zoals je zoekt. Heb daar laatst een gewoon lang nachthemd gekocht net boven de knie. Ik zou zeggen kijk daar eens bij de pyama's en lingerie afdeling.

Zou voor in het ziekenhuis geen dure nachthemden kopen want je weet nooit of er bloedvlekken of iets op komen.
Ik had gewoon een aantal bigshirts gekocht, bij H&M/Wehkamp en Bonprix en er wat leggings/yogabroeken bij.

Allemaal naar mijn smaak want de pyama's vind ik ook meestal niks.

Nachthemden in een ziekenhuis leek me een beetje te. Of je bedoeld wat anders dan wat ik in mijn hoofd zie bij nachthemden.
Een nachthemd kruipt toch op als je de halve dag in een bed zit/hangt? Dan zit je de hele tijd met een prop in je rug.

Spaghettihemdjes of korte shirtjes met wijde hals lijkt mij veel praktischer. Of iets korts dat je dicht kan knopen want het is altijd warm in een ziekenhuis. Een joggingvest erbij als het dan toch opeens fris is.

En voor als je je bed weer uit mag een kort of lange pyjamabroek erbij zodat je niet in je blote kont over de zaal loopt.
Bij Zalando hebben ze veel nachtkleding ook in de sale.
Sterkte in het ziekenhuis, en alvast beterschap
Alle reacties Link kopieren
Gewone bigshirts lijken me bij een schildklieroperatie niet zo handig.

Yogapants met spaghettibandjestopje en een vestje erover is misschien wel handig.
MonicaG schreef:
20-10-2018 14:15
Gewone bigshirts lijken me bij een schildklieroperatie niet zo handig.

Yogapants met spaghettibandjestopje en een vestje erover is misschien wel handig.
Ik had ook met knopen idd. Met normale hoge hals lijkt me ook niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie beroepsmatig veel pyjama’s en nachthemden langskomen als dokter. Als het er maar netjes uit ziet (geen gaten/vlekken, niet te bloot), makkelijk over je hoofd aan en uit kan (verband in je hals, soms nog een drain erbij) en niet gaat draaien om je lichaam in je slaap. Vooral niet iets duurs, want je eet zittend in bed en er kunnen bloedvlekken op komen. De eerder genoemde yogapants met een shirt en vestje lijkt me ideaal.

Succes met de operatie en het herstel
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, een yogabroek met hemdje en vestje is inderdaad een goed idee.
Toen ik begin van het jaar (onverwachts) in het ziekenhuis lag had ik eigenlijk gewoon grote T-shirts aan, dat vond ik prima. En er was werkelijk niemand die het iets interesseerde dat ik dus in m'n onderbroek naar de badkamer liep. Zou er niet teveel mee bezig zijn hoe je eruit ziet iig, mensen in een ziekenhuis... zijn ziek.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt maar het moet wel lekker zitten en tegenwoordig liggen mannen en vrouwen op een afdeling
Modal zit lekker en rekt (meestal?) lekker mee. Ik had een set van hemd met boxer en inderdaad een vest erover. (Ik vind ziekenhuizen anders meestal te warm om te slapen)
Alle reacties Link kopieren
Zorg er ook voor, dat de kleding die je in het ziekenhuis gaat dragen voor 100% van een natuurlijk materiaal gemaakt is. Van kunststof ga je vreselijk zweten, vooral met die plastic matrassen die ze in ziekenhuizen gebruiken.
poeder schreef:
20-10-2018 14:48
Dat klopt maar het moet wel lekker zitten en tegenwoordig liggen mannen en vrouwen op een afdeling
Eens wat het lekker zitten betreft. Zoals ik al zei lag ik afgelopen jaar in het ziekenhuis, de helft van de zaal was man. En die waren echt niet bezig met wat ik aanhad, maar met de reden dat zij daar lagen ;)
poeder schreef:
20-10-2018 14:48
Dat klopt maar het moet wel lekker zitten en tegenwoordig liggen mannen en vrouwen op een afdeling
Tegenwoordig?

Wanneer niet dan?

Ik heb op de kraamafdeling na altijd gemend gelegen en heb meerdere operaties gehad helaas. En dan moet je er extra leuk uitzien in een ziekenhuis? Voor mannen?

Of wil je goed bedekt?
Alle reacties Link kopieren
In de loop der jaren heb ik veel in het ziekenhuis gelegen en alle veranderingen meegemaakt. Niemand die nog een een pyjama of nachthemd draagt.
Allemaal shirts en een joggingbroek bij de hand. Niemand die zich druk maakt wat en hoe je erbij loopt.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets meenemen wat je makkelijk kunt wassen en waarbij het niet erg is als er vlekken op komen. Wat wijdere of korte mouwen zijn handig voor een infuus in je arm. Een beetje open hals (zonder decolleté) omdat ze in je nek gaan rommelen en er achteraf een pak verband op komt.

Zo lang het maar schoon is en er geen gaten in zitten, is het al snel goed.

Heb je misschien een Primark in de buurt?
Essenza heeft ook wel wat leuke dingen als je per se een pyjama of nachthemd wilt, maar is weer prijzig.
In principe heb je van een schildklieroperatie een vrij kleine wond die boven een normale ‘t-shirt hals’ zit. Je hoeft niet speciaal rekening te houden met een hele wijde hals, als je hoofd erdoorheen past, past de rest ook wel..
Ik draag vaak satijnen pyjamabroek en gewoon tshirt of tanktop. Als ik overdag in pyjama loop vestje erover.
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
20-10-2018 14:21
Dank jullie wel, een yogabroek met hemdje en vestje is inderdaad een goed idee.

Had ik ook 2x na keizersnede en 1x na enkel operatie , Dus hele onderbeen in gips
Alle reacties Link kopieren
na deze operatie lag mijn moeder (deze week) in een operatiehemd met netonderbroek ,mocht eventueel voor de nacht veranderd in eigen spullen (wilden de meeste mensen op zaal niet waren blij te kunnen blijven liggen) Volgende dag mocht iedereen al naar huis .Ze zeggen vaak dat je een paar dagen moet blijven ,maar ze sturen je zo snel mogelijk weg
Tegenwoordig word je een beetje gek aangekeken als je buiten je ziekenhuisbed in een nachthemd of pyjama loopt door de gangen van het ziekenhuis. Velen gaan iets gekleder.
Neem in iedergeval truien en shirts mee die bij de mouwen omhoog kunnen.
Dit i.v.m. het plaatsen van een infuus.
Neem slippers mee voor de douche.
Vergeet ook je oordoppen niet (kamers van 4 personen zijn nu de norm).
En ik zweer altijd bij droogshampoo voor als je een paar dagen niet mag douchen.
Monchu69 schreef:
26-10-2018 21:19
Tegenwoordig word je een beetje gek aangekeken als je buiten je ziekenhuisbed in een nachthemd of pyjama loopt door de gangen van het ziekenhuis. Velen gaan iets gekleder.
Neem in iedergeval truien en shirts mee die bij de mouwen omhoog kunnen.
Dit i.v.m. het plaatsen van een infuus.
Neem slippers mee voor de douche.
Vergeet ook je oordoppen niet (kamers van 4 personen zijn nu de norm).
En ik zweer altijd bij droogshampoo voor als je een paar dagen niet mag douchen.
Echt niet. :-D
Alle reacties Link kopieren
Rituals heeft leuke en fijne homewear.
https://www.debijenkorf.nl/product-list ... st-keyword
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven