Mode & Beauty alle pijlers

Welke dag- en nachtcrème?

21-10-2018 00:49 49 berichten
Welke dag- en nachtcrème adviseren jullie?

* droge/gemengde huid
* gerstekorrels
* met vlagen een onzuivere huid
* geen sterk parfum
* Weleda reageer ik allergisch op
* ik wil er best wat voor betalen, maar geen 100den euro’s
* goedkoop mag ook, het gaat om de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je overdag iets met SPF? Draag je standaard make-up (foundation/bb/cc cream)?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zweer bij Skeyndor. Schoondochter bracht wat testers mee van haar opleiding en ik ben helemaal om! Hier ook gemengde/droge huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Clinique. Echt het proberen waard!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik gebruik nu de Nivea Q10. Niet supergoedkoop maar ook niet te duur, 15/16 euro. En heeft een subtiel geurtje, ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Louis Widmer.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
- Voor gerstekorrels (droge huid probleem): AHA exfoliant (minimaal 8%), diverse merken bieden dit aan
- BHA exfoliant voor onzuiverheden (wissel af met de AHA)
- nachtcrème: zelf smeer ik afwisselend Biafine (werkt voor mij heel goed om die hormonale pukkels op de kaaklijn in toom te houden) en een basic aloe Vera crème
- dagcrème: ik smeer in de zomer Biodermal matterende zonnefluide 50 SPF en in de herfst/winter Paula’s choice age Resist spf 30

Als je graag nog wat meer hydratatie wil, kun je ook een serum overwegen. Je kunt prijzen vergelijken, The Ordinary heeft het allemaal in het assortiment en is een stuk voordeliger dan Paula’s Choice. Zelf gebruik ik PC omdat ik echt niet durf te switchen. Als ik slecht reageer op een product dan ben ik een dikke maand verder voordat het weer toonbaar is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Clinique of Paula's choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Oolaboo, in ieder geval altijd de dagcrème, soms ook het serum. En met enige regelmaat een maskertje. Potje lijkt duur, maar ik doe er zo 8 maanden mee en mijn huid is er heel blij mee. Is zonder parabenen en dat vind je in een winkel maar moeilijk. Vroeger gebruikte ik nog wel eens de rozencreme van dr hauschka, maar die was veel duurder vergeleken met hoelang ik er mee deed. En hydrateerde ook echt minder.
Life is a journey to be experienced, not a problem to be solved - Winnie the Pooh
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zonder Clarins. Het is er voor alle huidtypes en zowel dag als nachtcrème.
Ik ben fan van Decubal. Ik gebruik de nachtcreme, dagcreme en serum.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een simpele van nivea, gek genoeg een van de weinige crèmes hier met SPF30 ipv niks of 15.

Ik geloof niet in dure crèmes, was gisteren bij een make-up en huidverzorging winkel waar mijn collega’s helemaal gek van zijn en ze hadden er crèmes van ca 500 euro voor een potje?! (En geurkaarten van 60 euro??)
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poos de eczeemcreme van Kruidvat gebruikt, wat ik toch een soort wonderspul vond. Hoewel vetarm legde het toch een beschermend laagje op je gezicht waardoor mijn huid ophield af te bladderen.

Tegenwoordig niet meer nodig en gebruik ik alleen wat olie of Lidl dagcreme..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een waanzin. Vrouwen geloven de gekste dingen als ze maar de illusie hebben van eeuwige jeugd. En daar verdient men goudgeld aan. Een klinkende merknaam, een verpakking, exclusieve uitstraling, en dat moet toch helpen om er eeuwig mooi uit te zien (denken zelfs intelligente hoogopgeleide vrouwen grif).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren de dag en nachtcreme van de Aldi. Vind meer dan 5 euro voor een creme geldverspilling.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-10-2018 08:30
Wat een waanzin. Vrouwen geloven de gekste dingen als ze maar de illusie hebben van eeuwige jeugd. En daar verdient men goudgeld aan. Een klinkende merknaam, een verpakking, exclusieve uitstraling, en dat moet toch helpen om er eeuwig mooi uit te zien (denken zelfs intelligente hoogopgeleide vrouwen grif).
Nou dit inderdaad! Ik hou het bij een Kruidvat creme en de ene keer is het nivea en de andere keer diadermine ofzo. Gaat mij er om of ik geen droog velletje krijg en het lekker ruikt. Echt werken doet het volgens mij verder niet.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week Aloe Vera crème gekocht van Garnier (2 halen 1 betalen bij Kruidvat) op volledig plantaardige basis, die bevalt vooralsnog goed.
Eerder heb ik ook crèmes van Clinique gehad, die waren prima, maar niet perse beter.
Ik heb ook Kruidvat huismerk teatree crème gehad, maar die vind ik erg vet.
Mijn huid is overigens gemengd vet/normaal en reageert niet gevoelig of allergisch.
Ik gebruik Olaz Total Effects 7 in 1 en dan de parfumvrije variant. Handig met het pompje

Ik heb een vergelijkbare huid als die van jou. Ik smeer nu ongeveer een maand en ik voel mijn huid opknappen. Niet meer droog, lekker zacht en mijn poriën lijken kleiner te worden.
Vroeger roc dagcreme
Maarvdie vond ik te duur nu
Toen olaz maar wat was die ranzig
Als het op mn huid zat en ik ging met mn handen over mn wang bv dan had ik allemaal velletjes droge creme

Nu heb ik t potje van de hema voor 3.50 en die bevalt prima. Zit spf 10 in
Alle reacties Link kopieren
La roche posay, heel goed en betaalbaar. Wel alleen te koop in de apotheek
Jane-Ice schreef:
21-10-2018 01:20
Louis Widmer.
Idem. Ben overgestapt nu mijn favo creme van Roc niet meer verkocht wordt.
Ik heb een zeer droge huid met neiging tot eczeem. Peperdure cremes geprobeerd, nu gewoon cetomacrogolcreme met 20% vaseline vd huisarts. Ook voor €3 te bestellen bij dio oid... Werkt heel goed, geen vlekkerige huid meer en hydrateert ook super.
snoopylynn schreef:
21-10-2018 08:54
Nou dit inderdaad! Ik hou het bij een Kruidvat creme en de ene keer is het nivea en de andere keer diadermine ofzo. Gaat mij er om of ik geen droog velletje krijg en het lekker ruikt. Echt werken doet het volgens mij verder niet.
Lijkt mij ideaal als je vanalles kan proberen, maar ik krijg van nivea en huismerken direct eczeem. Er mag beslist geen parfum inzitten of parabenen oid want ik zit ónder de vlekjes... In mijn gezicht, dus ziet er niet uit.

To, die cetomacrogol creme is er ook met 10% vaseline als je een minder droge huid hebt als ik...
lemoos2 schreef:
21-10-2018 00:52
Gebruik je overdag iets met SPF? Draag je standaard make-up (foundation/bb/cc cream)?
Nee op alles!
Hadden jullie niet allemaal gewoon 1 merk kunnen noemen ipv allemaal wat anders :lol:

Bedankt, ik ga vergelijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven