Mode & Beauty alle pijlers

Nike, Adidas of Puma?

21-10-2018 15:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben van plan om voor het eerst echte 'merk' sneakers te kopen. Ik vond ze altijd veel te duur, maar wil er nu wel eens in investeren. Qua kwaliteit: welk van de drie merken raden jullie aan? Puma, Adidas of Nike? Waarom?

En ik was wel benieuwd, omdat ik er telkens veel mensen over hoor: houden jullie bij het kopen van sneakers ook rekening met duurzaamheid daarvan?

Ohja en nog wat, ook gewoon nieuwsgierigheid, als jullie eens een sneakermerk gekocht hebben, blijven jullie dan ook altijd opnieuw kopen? Of switchen jullie dan vaak? Want sommigen vinden dan not done, telkens je merk 'verraadden' zegmaar.

Dus let me know your opinions :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar multifunctionele Nikes: om mee te hardlopen, fietsen, fitnessen, werken en in huis te klussen.

Als gewone schoen voor onder een normale broek of jurk kan ik geen een van die drie merken mooi noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn 5 sneakers 3 van adidas, 1 van Nike en 1 van Woods.
Ik koop deze omdat ik ze mooi vindt en lekker vindt zitten.
Waarom zo gewichtig over een merk doen? Je koopt toch iets wat je mooi vindt en lekker vindt zitten?
Alleen Adidas, nooit iets anders. Net als dat ik nooit Canon zou kopen, alleen Nikon.
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 16:40
0.59% gewijzigd
Ik denk dat het qua kwaliteit niet uit maakt. Zou er gewoon eens wat gaan passen.
Vind Adidas het leukste maar die zijn vaak net iets te breed voor m'n smalle enkels. Nike was ook vrij breed en Puma's nog nooit gepast maar hoorde dat die juist wat smaller zijn.

Heb nu sneakers van New Balance, erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind nike wel het foutste merk van die drie. Al zijn die andere twee ook niet bepaald origineel of sympathiek. Ik zou een minder bekend merk kiezen
Adidassneakers zitten bij mij niet lekker en ik heb het idee dat Nike beter aansluit bij smalle voeten. Vandaar voor mij dus Nikes (leuk en zit fijn).
Alle reacties Link kopieren
Voor casual onder een jeans heb ik Adidas Superstars. Om op te sporten heb ik Reebok, maar da's eigenlijk ook gewoon Adidas.

Er bestaan overigens mensen met een zeer sterke voorkeur voor Adidas t.o.v. Puma, vanwege de historie. Een left Twix, right Twix achtig epos. :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Mustang. Loopt veel lekkerder.
En is over 't algemeen nog goedkoper ook.
Ik vermoed dat alle door jou genoemde merken in lage-arbeidsloonlanden worden gemaakt dus er zit wel een luchtje aan.
Adidas mag je toch alleen dragen als je van Slavische komaf bent?
Huh? Merksneakers te duur?!
Je kunt het toch zo duur maken als je zelf wilt?
Wat heb je dan voor schoenen? Kan me niet voorstellen dat de goedkoopste nikes veel duurder zijn dan van een of andere goedkope winkel.

Overigens draag ik van de drie die jij noemt het liefst nike. Adidas valt voor mij te breed. Puma vind ik gewoon niet zo mooi.
south schreef:
21-10-2018 16:08
Huh? Merksneakers te duur?!
Je kunt het toch zo duur maken als je zelf wilt?
Wat heb je dan voor schoenen? Kan me niet voorstellen dat de goedkoopste nikes veel duurder zijn dan van een of andere goedkope winkel.

Overigens draag ik van de drie die jij noemt het liefst nike. Adidas valt voor mij te breed. Puma vind ik gewoon niet zo mooi.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit ...
Maar hier in België kost zo'n merk-ding (de 3 genoemde merken) al gauw 80 à 100 euro.

Ik kijk al jaren op die dingen, maar ze zijn me toch ook te duur.
Dan liever een stel Mustangs van 45 euro.

Mijn schoenenbudget stopt toch echt bij 60 euro per paar.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een onderzoek?
Moet het persé een merk zijn? Je koopt toch wat mooi is en wat lekker zit.
Je hebt nu zoveel andere en voor jongeren modernere merken.
Ik koop altijd Nike en Adidas maar ik ben bijna 50.
Ben fan van air max en air jordan.
Jongeren lopen hier op fila, Mcqueen of Nike.
Oh en over duur: ik betaal zelden meer dan 40 euro voor een paar, kwestie van outlets online en winkels aflopen.
Alleen als ik er echt verliefd op ben betaal ik 130 euro max.
Ik ga voor Puma, die zitten bij mijn voeten het lekkerst. Kortom: ik zou gewoon gaan passen.
Ik heb van alledrie de merken een paar. Momenteel draag ik het liefst die van Adidas omdat ik die nu het mooiste vind. Ze zitten alledrie lekker. En ik heb alle paren gekocht omdat ik ze mooi vond.

Wel wil ik sneakers van merken die ook verstand hebben van sneakers maken. Dit soort merken dus. Merkloze sneakers vind ik vaak matige kwaliteit en meestal ook niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Puma, all the way. nikes vind ik niets. Veels te krap. Op RankaBrand komt Puma het er het beste van af al zou het beter kunnen. Als je echt milieu en arbeidsomstandigheden hoog in het vaandel hebt kan je ook even googelen en verder kijken dan deze drie. Nike is echt ruk qua arbeidsomstandigheden. Sneakers worden tegenwoordig zelfs van bananenschillen en annanasleer gemaakt.
Adidas for ever. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo zeer trouw aan een merk, maar vind Nikes wel veel lekkerder zitten dan Adidas. Het gaat me meer in hoe het zit en of ik ze mooi vind dan om het specifieke merk. Ik koop ze wel altijd in de sale.
Alle reacties Link kopieren
Nike for the win. Vanwege Air Max en vanwege hun campagnes. Na hun laatste campagne heb ik mezelf beloofd nooit meer een ander merk te kopen, ook niet voor mijn kinderen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nike.. zitten gewoon het beste, ik heb smalle voeten. Adidas zit bijna altijd te breed. Aantal b merken zit en loopt gewoon minder.

Laatste paar was 35 euro in de sale. Prima prijzen zo.

Milieu en arbeidsomstandigheden vind ik eigenlijk wel iets waar ik ook met schoenen op moet gaan letten.
Ik bezit/bezat alle merken. Kwalitatief weinig verschil. Veel
Hangt ook af van type/model en materiaal. Adidas Stan Smith, Nike Cortez of Puma Classics zijn heel andere schoenen dan Nike Air Max of Adidas Questars oid.

Ik loop op geen enkele schoen dagelijks, want doordeweeks draag ik geen sneakers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven