Mode & Beauty alle pijlers

Power handcrème gezocht

06-11-2018 19:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op het werk moet ik mijn handen vaak wassen. Ik heb nu hele droge schrale handen. Handencrème smeren tijdens het werk is niet zo handig omdat ik het er dan zo weer af spoel. Ik zoek vooral een goede crème die ik thuis kan gebruiken en goed kan laten intrekken. Dan kan ik s avonds en in het weekend mijn handen een boost geven.

Met welke handcrème hebben jullie goede ervaringen?

Groet, Moon-Alisa
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Die van rituals met iets van vaseline er in ook, mega vet maar voor het slapen echt ideaal
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Dank je, ik ga kijken!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Neutrogena Norwegian formula. Hij is in ieder geval online te verkrijgen, of hij ook in gewone winkels ligt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Hemp van de body shop. Stinkt, maar werkt super.
Alle reacties Link kopieren
Maaique bedoel je de mosgroene tube?

Thanks Maxi, ik ga even kijken.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Die donkergroene tube van Rituals (night balm) gebruik ik ook, echt goed spul.
‘s Avonds smeren en ‘s ochtends zachte handen, en het ruikt lekker....
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
06-11-2018 19:15
Maaique bedoel je de mosgroene tube?

Thanks Maxi, ik ga even kijken.
Ja of die roze als ze die nog hebben, die had ik een keer gekregen. Echt baggervet maar heel fijn
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips so far, Dat is idd wat ik zoek, iets wat even tijd nodig heeft om in te werken maar wat ook écht werkt. Niet alleen een laagje er bovenop wat je er zo weer af wast.
Je kunt méér.
in-olien; gebruik bijvoorbeeld kokosolie, niet-ontgeurd; de ontgeurde variant is helaas niet alleen ontgeurd vanwege het gemak, maar omdat ze meestal is gemaakt van beschimmelde en rotte kokosnoten.

Nog milder is zoete amandelolie. Deze olie is zelfs geschikt voor baby's.

Vaseline is niet zo heel erg handig, omdat het de porien afsluit, zodat de huid niet kan ademen, wel is het zeer geschikt om vaseline te smeren als je veel in water moet zijn met je handen omdat je bijvoorbeeld de afwas moet doen.

Maar voor vlak voor het slapengaan gebruik je beter een olie of zalf die de huid gewoon laat ademen en dan mag er dus geen vaseline of paraffine inzitten.

Geurstoffen zijn ook eigenlijk enkel een belasting voor de huid en daarom kun je beter gewoon pure olie smeren of wolvet=lanoline.
Ontgeurde lanoline wordt ook wel medisch gebruikt bij huidproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de beste handcreme die ik ooit heb gehad en de enige die ook mijn nagelriemen repareert.
Ze verkopen hem in saunas en soms bij voordeeldrogisten voor 1 euro per tubetje. Dat is klein, maar gaat lang mee. Bol.com heeft ook grotere tubes maar als je hem ooit ziet liggen voor een euro: direct inslaan!
Je moet wel de 'intensive' creme hebben, die is vet en dik. Niet de moisturiser in dezelfde tube, dat is een soort bodylotion en niks bijzonders.
Afbeelding
impala wijzigde dit bericht op 06-11-2018 19:31
4.85% gewijzigd
.
Moon-Alisa schreef:
06-11-2018 19:15
Maaique bedoel je de mosgroene tube?

Thanks Maxi, ik ga even kijken.
De night balm, in groene tube. Die is vetter dan de hand balm en de hand lotion.

https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... NL&start=1

Tip: als je langs Rituals gaat, kan je 'm uittesten.
Ik zweer bij ROC handencrème. Gewoon bij bol.com of bij Etos te koop. Als mijn handen helemaal stuk zijn, smeer ik ze 2 of 3 keer goed in en ze zijn weer gerepareerd. Kosten: 6,95 voor een tube.
Of Burt's Bees:

https://www.bol.com/nl/p/burt-s-bees-ha ... oductImage

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... =undefined
Glycerona (?) in lichtblauwe pot is wat mij betreft de beste handcreme die er is. Ik begin altijd net te laat met smeren, maar met deze crème zijn binnen twee dagen alle kloven dicht. Echt wondermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel tips!

Inderdaad ik ben afwisselend bezig met sopjes/afwassen, met voedsel en met bijv vuilnis dus vaak handen wassen. In de zomer had ik er niet zo veel problemen mee naar nu reageren mijn handen er wel op. Vind het zo'n rotgevoel, die schrale huid.

Ik ga alle tips bekijken en idd wat testers vragen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Palmer's Cocoa butter spul. Maakt niet uit wat je ervan hebt, ik gebruik nu de bodylotion ook als handcreme.
Heb snel een droge huid en dit is echt het allerfijnste spul ooit. Trekt snel in en werkt echt goed en lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer in de winter bij Helping Hands van Lush. Ruikt niet zo lekker, maar het is tot nu toe het enige wat bij mij echt werkt. Ik heb het nu niet in huis (wel andere handcremepjes) en mijn handen zijn net schuurpapier. Ik ga het als ik tijd heb snel weer kopen en dan is het binnen een paar dagen een stuk beter.
helping hands van lush idd, erg fijn.
van de bodyshop die met hennep. ik heb nu met plum, die ruikt heerlijk maar werkt toch niet zo goed. Wel een stuk beter dan wat je gemiddeld bij een Etos ofzo haalt, maar toch.

Pas op met Rituals, vaak een meer lekker luchtje dan blijvend positief effect.
Ook gebruikt rituals veel palmolie in haar producten, dus wat je daar koopt gaat ten koste van het regenwoud in Borneo :'(

duurzaam zat niet in je wensenlijstje, I know...
Alle reacties Link kopieren
O’keeffes working hands. In groene pot. Lieten het eerst uit de US komen, nu bij etos.
Alle reacties Link kopieren
Cien handcreme van Lidl, de Hydro variant met amandelolie(witte tube, blauwe dop). echt de beste/fijnste handcreme wat mij betreft. Deze trekt tenminste goed in en ruikt lekker zonder te aanwezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Glycerona verkocht ik in Mn vorige leven heel veel aan kappers en personeel in de zorg, toen ik nog bij de trekpleister werkte.

Nu ben ik niet meer van de parabenen enzo, dus zou het niet meer zelf kopen. Maar het schijnt wel erg goed te werken.
Je kan ook kiezen om van die handschoentjes aan te schaffen voor in de navht. Dan smeer eerst een goede creme op en doe je de handschoenen aan om het lekker in de laten te trekken gedurende de nacht.
Alle reacties Link kopieren
loulou39 schreef:
06-11-2018 19:22
Die donkergroene tube van Rituals (night balm) gebruik ik ook, echt goed spul.
‘s Avonds smeren en ‘s ochtends zachte handen, en het ruikt lekker....
Deze heb ik ook gehad en werkt prima, (hoewel je er volgens mij makkelijk aan 'verslaafd' raakt) maar de absolute topper is deze, skinfood van Weleda: https://www.bol.com/nl/p/weleda-skin-fo ... 045320225/ Werkt ook heel goed als je een schrale neus hebt bij verkoudheid en wondjes, etc
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de handcreme van purol. De enige die mijn handen de winter door helpt.
Alle reacties Link kopieren
Herome klovencreme. Online te bestellen. Dit repareert echt direct de meest kapotte handen, geloof me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven