Mode & Beauty alle pijlers

Jas over jasje.

09-11-2018 15:29 15 berichten
Ik heb best wat spijkerjasjes en dergelijke die ik eigenlijk vrij weinig draag omdat ik een koukleum ben en ik het best stom vind om over een (spijker)jasje mijn winterjas nog aan te doen. Ja mensen dragen over blazers ook gewoon een jas nu neem ik aan maar dat is voor mijn gevoel weer net iets anders.

Hoe kom ik af van het idee dat het niet kan? Doen anderen in de winter gewoon nog een spijkerjasje, bikerjasje en dergelijke aan als vest waar dan nog een jas over gaat als je naar buiten gaat?
Mijn winterjas heb ik gekocht op de mogelijkheid om er een blazer onder te dragen. En om er een kokerrok onder te dragen zonder dat ie er onderuit piept. Dat is toch the point van een jas? Dat je gewone kleren er onder kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doe ik wel. Een winterjas over mijn colbertjasje of spijkerjasje ofzo aan. Zit niet heel erg confortabel, dus dat doe ik alleen maar als ik naar m'n werk of naar iemand ga waar ik m'n jas direct uit kan doen (dus niet als ik de hele dag buiten ben ofzo)
Net als als je een vest of een dikke trui aan hebt. mijn winterjas is trouwens groot genoeg om er een jasje of vest onder te doen.
Een spijkerjasje zoals jij het draagt heeft toch niets met een buitenjas te maken?
Ik moet er niet aan denken om dan geen jas aan te doen (behalve in de zomer dan). lijkt me echt te koud.

Ik doe er dus gewoon een jas overheen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, doe ik zo vaak. Maar wat boeit het? Waarom zou je het idee hebben dat het "niet kan"? Als je een winterjas aan hebt, ziet niemand wat je er onder aan hebt. En zodra je die jas uit hebt, maakt het al helemaal niet meer uit. Dus ik snap het probleem niet.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Liefst onder een wollen overjas. Die hebben wat meer ruimte zodat je niet als worst met vulling over straat hoeft, maar wel met ceintuur zodat t niet vormeloos is. Doe vaak jasje eronder dicht, overjas open, ceintuur gestrikt. Leuk juist!
Ja geen idee waarom ik dat denk. Misschien omdat mijn ouders dat altijd maar raar vinden ofzo...

Maar door dit topic zie ik dat het gewoon normaal is dus wellicht haal ik volgende week eens een spijkerjasje uit de kast die ik als vest ga dragen :)
Daarom heb ik verschillende winterjassen. Passend bij de kleding eronder.
Alle reacties Link kopieren
Oh waarom zou het niet kunnen.. Ik heb nu ook een lang spijkerjasje aan en daarover mijn lange winterjas.
Huh? Dat kan toch prima?

Eventueel kan je als het causal is er een hoodie onder doen. Dat vind ik zelf wel leuk, hoodie icm spijkerjack. Maar als het -10 is, is dat alsnog niet warm genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook nog wel eens doe, is winterjas aan en spijkerjasje of blazer los meenemen. Op kantoor winterjas uit, spijkerjasje of blazer meer. Maar dat is meer omdat ik al die lagen niet lekker vind zitten op de fiets of in de auto.
Ik draag niet veel spijkerjasjes meer, maar vroeger deed ik daar ook gewoon een winterjas of leren jack overheen. Mijn huidige winterjassen zijn allemaal oversized, dus die passen sowieso over alles.

Als ik vroeger juist wilde dat mijn spijkerjasje de jas was, maar het was iets te koud, dan deed ik er een soort fleece bodywarmer onder, die zag je dan verder niet echt.
Zouden jullie ook zo'n jasje onder je gewone jas dragen? https://www.missetam.nl/jas-print-grijs/product/105813/
TsumTsum schreef:
10-11-2018 13:38
Zouden jullie ook zo'n jasje onder je gewone jas dragen? https://www.missetam.nl/jas-print-grijs/product/105813/
Ja, ik vind dat echt geen buitenjas. [edit: oh, het is suedine, vandaar dat je het vraagt, maar dan nog, kan prima hoor. Dit jasje is mijn stijl totaal niet, maar ik zie er genoeg mensen mee binnen.]

Ik draag zelfs leren jasjes onder mijn jas.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-11-2018 13:38
Zouden jullie ook zo'n jasje onder je gewone jas dragen? https://www.missetam.nl/jas-print-grijs/product/105813/
ja zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven