Mode & Beauty alle pijlers

Wie heeft nog veel kleding? Hoeveel?

13-11-2018 19:36 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd heb ik behoorlijk wat nieuwe spullen gekocht. Heb me wat laten gaan in een outlet...
Nu voel ik me wat schuldig. Het zijn "maar" kleren. Waarom vind ik het toch zo leuk om veel kleding te hebben?
Ik geniet ervan om te kunnen kiezen.
Maar is het niet erg banaal ( ik zit in een levensfase dat ik me van nogal veel de " zin" afvraag.... midlife crisis en zo....)
Wie heeft dat ook, dat je iets leuks ziet en het erg moeilijk kan weerstaan?
Ik wil ook geregeld iets nieuws en struin graag rond op 2dehands en zo. En bepaalde kleding word ik ook snel beu , ik let er tegenwoordig dan ook meer op dat ik binnen bepaalde merken blijf.
Mijn man vindt dat ik te veel heb en zeurt. Ik mag nu niks meer bij kopen...
Hij heeft zelf niks met kleding.
En stelt dus de vraag... WAAROM moet.je dat per se hebben....

Wat ik (schatting) heb nu
15 jurken en paar hoogzomer ex
10 rokken en 3 tal voor zomer
15 tal blouses/ hemden (type king louie ed)
30 vestjes in allerlei kleuren(ook om over jurk te doen)
3 blazers
2 leren jasjes
10 lange vesten (gehaakte, ex van desigual ed)
2 dikke winter vesten
15 Dunnere truitjes en longsleeves
3 jeans 1 zwarte broek 1 bruine
2 paar zwarte laarsjes 1 paar bruine 1 paar bordeaux en paar hoge laarzen
3 tassen
3 retro winter mantels (2 dehands)
Stapeltje longsleeves om ergens onderaan te doen.
Pyamas heb ik amper en ondergoed komt van de zeeman. Hecht ik geen waarde aan.
Het kan dat ik nog dingen vergeet.

Ik geef er geen kapitalen aan uit per stuk en we kunnen het betalen maar erg nuttig is het niet om hiermee bezig te zijn hè.

Hoe is dat bij jullie? Ben ik een uitzondering?
Alle reacties Link kopieren
Alles in grote verhuisdoos doen.
Wat je aan wilt doen eruitpakken.
Na 3 jaar doos wegbrengen naar kringloop.
Ik koop eigenlijk geen goedkope kleding, hoewel ik laatst wel een heel leuke wollen jurk heb gekocht voor 60 euro. Dat is dan een van de vier winterjurken die ik heb. Verder nog twee zomerjurken, drie broeken, 3 blouses, drie truien, en een stuk of 6 shirts met korte mouw.
Ik heb heel veel kleding. Van gemiddelde prijs tot duur. En eerlijk? Ik zou niet weten hoeveel ik heb! De inloopkast bestaat uit een ladekastje voor mijn man en een klein stukje hangspul. De rest, twee wanden en vier ladekasten, zijn van mij. :)
Alle reacties Link kopieren
Doe je man een plezier en koop ook wat mooie setjes lingerie. Is hij ook weer blij
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
15 6 zakelijke en 8 prive jurken en paar hoogzomer ex die ik alleen in de zomer draag, ik draag niet graag een panty.
10 0 rokken en 3 tal voor zomer
15 tal blouses/ hemden (type king louie ed)
30 2 vestjes in allerlei kleuren(ook om over jurk te doen)
3 12 blazers
2 0 leren jasjes
10 lange vesten (gehaakte, ex van desigual ed)
2 dikke winter vesten
15 Dunnere truitjes en longsleeves
3 2 jeans 1 zwarte broek 1 bruine 10 zakelijke pantalons, 4 privé en dat is alleen voor de winter. Zomerspul vergelijkbaar.
2 paar zwarte laarsjes 1 paar bruine 1 paar bordeaux en paar hoge laarzen
Schoenen in allerlei soorten, maten en kleuren, zomer en winter bij elkaar minstens 40 paar.
3 tassen
3 retro winter mantels (2 dehands)
Stapeltje longsleeves om ergens onderaan te doen.
Pyamas heb ik amper niet en ondergoed komt van sloggi en triumph. Hecht ik geen waarde aan. Ik wil geen onderbroek in mijn bilnaad en een bh moet gewoon goed zitten.

En dan nog minstens 20 sjaals/sjaaltjes, wat bankhangspul en dan nog sport- en badkleding.

Sommige kledingstukken zijn vijf jaar oud, andere pas vijf dagen. Wat nog goed is en nog past gaat terug in de kast, ik draag alles. Wat ik niet meer wil gaat naar een nichtje dat het wat minder breed heeft.

Mijn man doet niet moeilijk. Die snapt dat ik mijn zakelijke kleding niet aan wil als we naar de bioscoop gaan, vindt het daarnaast zelf ook leuk als ik er leuk uit zie én hij heeft werkkleding die op het werk gewassen wordt, dus geen idee of ik wel of niet veel kleren heb ;-D .
ceylon wijzigde dit bericht op 13-11-2018 19:52
17.54% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat is een normale hoeveelheid kleding hoor. Zou me eerder druk maken om je vriend, waarom bemoeit hij zich met jouw kledingkast.
Heeft hij niks beters te doen.
Ik niet. Ik heb geen groot budget en ik wil wel goede stoffen/snit materiaal. Zeer duidelijke smaak. Clean.

Dus ik koop liever een of 2 goede jasjes, of blousjes of paar schoenen die goed zitten en mooi blijven en goed mixen met de rest, dan veel kleding te kopen.

Gooi weg of geef of verkoop ook alles wat ik niet meer draag. Elke half jaar snuffel ik in de kasten en koop dan nieuwe sokken en ondergoed en ga op zoek naar wat er vervangen moet worden. Of wat ik echt per se voor dat seizoen wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nog even en je vestjesverzameling heeft een eigen kledingkast nodig.
Normaal??

40 vesten normaal??


Maar ja to als je het fijn en leuk vindt en je kan t betalen....

Ik heb ook wel veel maar draag wel vaak dezelfde exemplaren.....heel af rn toe iets anders
Vooral veel jeans maar eig niks zit goed
Dus ik stop met dat bijkopen
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
13-11-2018 19:53
Nog even en je vestjesverzameling heeft een eigen kledingkast nodig.
Ja ik weet het
Veel ervan komen van de kringloop.
Het is vaak moeilijk om bij een rok of jurk met print de goede kleur vest (cardigan) te hebben dus ze komen wel van pas. Heb er in twee kleuren groen oranje rood blauw fushia oker bruin bordeaux en dan nog deel speciale van banned king louie ed dus die worden als trui gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid dit soort bedoel ik
https://www.lolaliza.com/be-nl/effen-ca ... _1767.html
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
13-11-2018 19:45
Ik heb heel veel kleding. Van gemiddelde prijs tot duur. En eerlijk? Ik zou niet weten hoeveel ik heb! De inloopkast bestaat uit een ladekastje voor mijn man en een klein stukje hangspul. De rest, twee wanden en vier ladekasten, zijn van mij. :)
Haha !
Durf je een schatting maken?
Dan voel ik me misschien wat beter :-D
Ik kan niet goed antwoorden op zijn waarom vraag. Wat het nut ervan is. Weinig als je er goed over nadenkt behalve dat ik me als ik me mooier voel dat ook uitstraal.
Overigens worden bepaalde stuks zoals mijn jeans veel vaker gedragen dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
een cardigan is toch engels voor vest?

zolang jij nog een redelijk goede schatting kan maken van wat je allemaal hebt valt het nog reuze mee.
Ik heb overal veel meer van plus nog een grote koffer klassiekers (dingen die fantastisch staan maar waar ik even op ben uitgekeken, dingen waarvan ik denk dat dochter er blij mee zou kunnen zijn zoals een paar stukken van de mac&Maggie, Levi's en gaultier etc.
En nog een krat met jassen.
Ik zie het als een soort hobby.
Het lijkt me heel overzichtelijk en fijn om een consistente mooie smaak te hebben en een capsule garderobe, maar helaas wil ik iedere trend uitproberen en hou van verschillende looks.
Dus de ene keer een jurk, andere keer jeans hoog model, dan weer een jumpsuit. En daar horen dan weer andere blouses, shirts, schoenen bij.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-11-2018 19:43
Ik koop eigenlijk geen goedkope kleding, hoewel ik laatst wel een heel leuke wollen jurk heb gekocht voor 60 euro. Dat is dan een van de vier winterjurken die ik heb. Verder nog twee zomerjurken, drie broeken, 3 blouses, drie truien, en een stuk of 6 shirts met korte mouw.
En wat betaal je dan normaal per stuk?
Je hebt wel weinig stuks...
Maar vermoedelijk eerder mooie basics?
Ik koop vaak merken als banned king louie en wow to go ed. Maar vaak outlet. Pas 4 jurken van wow to go voor 25 per stuk kunnen kopen bv.

Het nadeel van die printjes is wel dat ik vind dat het opvalt als je vaak hetzelfde aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
13-11-2018 20:06
een cardigan is toch engels voor vest?
Ik weet niet wat in Nederland de gangbare benaming ervoor is. Wij noemen het gilets maar in nl is dat denk ik zo'n ding zonder mouwen?
Vind je dat veel? Ik heb veel meer. Alles wat jij hebt keer 10 behalve de vestjes. daar heb ik er ook 30 ofzo van. In aantallen weet ik het niet. Mijn jurken heb ik onlangs geteld. Ik kwam toen op 160. Dat zijn er nu wat meer. Laatst wilde iemand een witte tas lenen. Ik heb 12 witte tassen, allemaal van Claudio Ferrici.

Ik geef mijn geld voornamelijk uit aan boeken en kleding. Zolang het kan zie ik het probleem niet. Ik draag alles en gooi zelden wat weg. Een groot gedeelte is van vroeger. Ik koop nu niet meer zo veel. Volgens mij heb ik dat ook nooit gedaan.

Mijn laatste aankopen waren een knalrode jas en bijpassende laarzen. Niet noodzakelijk, maar wel leuk om te hebben. Ik ben nu voor een tijdje weer klaar met kopen.

In jouw geval:

je schrijft ik heb me laten gaan in een outlet. Als je dan voor honderden euro's koopt zonder het te dragen... Dat lijkt mij niet goed. Aan de andere kant zou je dan veel meer kleding hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
o jij bent niet van hier?
een shirt zonder mouwen is op zn engels een vest
en een gilet is hier inderdaad een ding zonder mouwen, en knoopjes.
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
13-11-2018 19:48
Dat is een normale hoeveelheid kleding hoor. Zou me eerder druk maken om je vriend, waarom bemoeit hij zich met jouw kledingkast.
Heeft hij niks beters te doen.
Dit, ik vind het niet absurd veel.
Ik heb veel meer kleding; gewoon omdat ik ijdel ben en het leuk vind om me mooi aan te kleden (want echt casual kleding heb ik niet...).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig kleding. Tenminste, er ligt en hangt wel van alles in mijn kast, maar het merendeel is oud en draag ik nooit meer. Ik koop zo nu en dan een nieuw kledingstuk, meestal redelijk prijzig, dus ik koop niet zoveel.

Naar aanleiding van dit topic ga ik binnenkort maar eens een hoop dingen weg doen en wat meer nieuwe dingen kopen. Maar ik heb een erg specifieke smaak en zie niet snel iets wat ik mooi vind.
Ik heb veeeeel meer dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beduidend meer, maa heb ook gewoon lol in kleding. Ben mijn eigen aankleedpop.
Koop geregeld bij, maar ben ook wel zo maatvast, dat ik met sommoge stukken al erg lang doe
Alle reacties Link kopieren
Ik had iets van 500 kledingstukken. Nu nog iets van 80 waarvan ik 35 in mijn huidige wintercapsule heb. Schoenen niet meegerekend (is nog wel een issue). Na de winter gaat alles weg wat ik niet gedragen heb. Ik denk dat ik zo'n 60 kledingstukken overhoud.

Dit bevalt me heel goed zo. Alles wat aan mijn kledingrek hangt zit goed, lekker, is van goede kwaliteit en vind ik mooi. Het is superoverzichtelijk op deze manier.
Ik heb veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven